• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Windows XP prof install op/bij een HD met Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Omdat ik steeds maar weer struikel over een vervanging van dBase IV wil ik op een HD met Win7 Windows XP prof. installeren. (Ik heb de "DBF viewer Plus" geïnstalleerd, evenals anderen, maar geen doet wat ik wil.) Ik heb een originele geldige (maar vele jaren oude) sticker met de install code. Nog nooit gebruikt. Op de HD heb ik nog 65Gbyte beschikbaar. Ik wil met die XP alleen gebruik maken van dBaseIV. Hoeveel ruimte zal dat totaal innemen?
Hoe moet ik tewerk gaan? Handleiding gevraagd dus.
perloc
 
Lange Pier, dankje wel. Ik zal er morgen mee beginnen.
Als ik problemen heb kom ik terug.
perloc
 
Virtueel maar niet.
Wat is BCD? Zal wel iets met Boot en zo te maken hebben.;
Verder is de 2de link niet op XP gefocust.: 7,8,10, Vista.
perloc
 
Denk er aan, dat wanneer jij een dualboot met Windows XP gaat doen, je meteen na installatie van XP daarin de Systeembeveiliging deactiveert.

Want anders overschrijft XP bij iedere opstart de systeemherstelpunten in Windows 7!
 
Denk er aan, dat wanneer jij een dualboot met Windows XP gaat doen, je meteen na installatie van XP daarin de Systeembeveiliging deactiveert.

Want anders overschrijft XP bij iedere opstart de systeemherstelpunten in Windows 7!
Inderdaad niet de beste optie..
 
Omdat ik steeds maar weer struikel over een vervanging van dBase IV wil ik op een HD met Win7 Windows XP prof. installeren.

Dbase IV dateert uit de tijd van DOS .
Als je het gaat draaien in XP , rechtsklikken en kiezen voor Uitvoeren in Compatibliteitsmodus > DOS
Ook opletten dat je XP 32 bits versie gebruikt ! Onder 64-bits kan Dbase niet geïnstalleerd worden .
Dosbox is eventueel ook een oplossing .

http://computertaal.info/2014/11/17/tutorial-dosbox-waarmee-oude-games-weer-tot-leven-komen/
 
Nu Windows XP virtueel draait, hoef je je geen zorgen te maken dat de systeemherstelpunten in Windows 7 gesaboteerd kunnen worden.
Dat geldt alleen in de dualboot situatie.
 
Abraham54: Ik ben gerustgesteld.
Dank voor antwoord!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan