• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 7 sluit af, PC niet :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luvene

Junior lid
Lid geworden
14 nov 2013
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Dag allemaal,

Sins enige tijd heb ik geregeld problemen met mijn PC, blauwe schermen te pas en te onpas, een muis die vast staat op mijn scherm. Ik heb veel geprobeerd en stond op het punt om Windows 7 helemaal opnieuw en dus schoon te installeren. Het probleem leek ook steeds vaker en vaker voor te komen. Voordat ik dit wilde gaan doen heb ik de PC open gemaakt en eens grondig gereinigd. Man man... wat een berg stof. Overal zat wat, ook in de voeding.

Nadat ik dit heb gedaan is de PC een stuk rustiger en sinds gisteravond heb ik tot nu toe geen problemen meer gehad. Ik wacht dus nog eventjes met opnieuw installeren, dat is zo ingrijpend.

Het enige dat nu niet meer werkt is het volgende : op het moment dat ik aangeef dat ik het systeem wil afsluiten sluit Windows 7 ook daadwerkelijk af, mijn monitoren gaan op zwart maar de PC blijft wel aanstaan. Natuurlijk kan ik de aan/uit knop van de PC lang ingedrukt houden en dan gaat deze ook uit maar dat is een oplossing die ik niet wil.

Wat kan hier aan de hand zijn en wie weet een oplossing?

Alvast bedankt en groet,
Luvene
 
Weet je zeker dat de pc niet een kort moment uit gaat en daarna weer direct uit zichzelf aangaat?

Heb je al gekeken of er een update voor de BIOS is? Zelf heb ik bovenstaand probleem ook wel eens gehad. Een update van de BIOS (UEFI) loste dat probleem op.
 
1. Weet ik zeker voor 100%
2. Nee, er is geen update voor mijn BIOS beschikbaar.

Het is een oude PC maar nog retesnel met 8Gb RAM, een quad core processor en een SSD. Het enige dat ik er voornamelijk mee doe is surfen op Internet.
 
Hallo Luvene, doe dan nu het volgende:

Stap •1•
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
whocrashed32.jpg
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.


Stap •2•
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
Hoi Abraham, bedankt maar iets werkt er niet (denk ik). Hierbij ook een printscreen van het report. Ik heb exact gedaan wat jij schreef (stap 1). Na analyze krijg ik een melding dat rapporten niet kunnen worden weggeschreven of iets dergelijks. Daarna heb ik gekeken of er iets in mijn instellingen wat dat betreft verkeerd staan in Windows. Zie uitleg op mijn 2e monitor. Ik heb dat geverifieerd maar kan niets geks vinden. Wat nu te doen. Bedankt voor je hulp!
 

Bijlagen

  • WhoCrashed.png
    WhoCrashed.png
    333,9 KB · Weergaven: 3
Voor de handelingen nog eens uit zoals ze er staan. Krijg je dan weer de melding neem die melding dan exact over.
 
Ik heb het al een keer of 5 gedaan, telkens hetzelfde, er wordt geen report gegenereerd.
 
Is er toevallig een externe HD aangesloten ? Indien ja ontkoppel die dan eens voor het afsluiten .
 
MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
Ran by Beursman (administrator) on 10-07-2018 at 15:10:29
Running from "C:\Users\Jilles7\Desktop"
Microsoft Windows 7 Professional Service Pack 1 (X64)
Model: MS-7350VP Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
Boot Mode: Normal
***************************************************************************

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (07/10/2018 09:43:39 AM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Jilles7\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .

Error: (07/10/2018 09:30:40 AM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Beursman\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .

Error: (07/10/2018 09:25:38 AM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Jilles7\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .

Error: (07/10/2018 09:22:13 AM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Jilles7\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .

Error: (07/10/2018 08:04:50 AM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Jilles7\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .

Error: (07/10/2018 07:52:10 AM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Jilles7\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .

Error: (07/09/2018 07:43:13 PM) (Source: SideBySide) (User: )
Description: Kan activeringscontext voor C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest1 niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest2 op regel C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest3.
Een onderdeelversie die nodig is voor de toepassing conflicteert met een andere onderdeelversie die reeds actief is.
Conflicterende onderdelen zijn:
Onderdeel 1: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest.
Onderdeel 2: C:\Windows\WinSxS\manifests\amd64_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_fa3b1e3d17594757.manifest.

Error: (07/09/2018 07:43:13 PM) (Source: SideBySide) (User: )
Description: Kan activeringscontext voor C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest1 niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest2 op regel C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest3.
Een onderdeelversie die nodig is voor de toepassing conflicteert met een andere onderdeelversie die reeds actief is.
Conflicterende onderdelen zijn:
Onderdeel 1: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_41e855142bd5705d.manifest.
Onderdeel 2: C:\Windows\WinSxS\manifests\amd64_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.18837_none_fa3b1e3d17594757.manifest.

Error: (07/09/2018 07:30:16 PM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Jilles7\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .

Error: (07/09/2018 05:43:08 PM) (Source: simpleServer) (User: )
Description: simpleServer information: Error: Ignoring unknown directive "StartThread"
At line 6 in C:\Users\Jilles7\AppData\Local\sohoclient\cfg/sohoclient.conf

Make sure the required module is loaded and the relevant handlers
have been added. Ensure the directive is after all LoadModule and
AddHandler directives. .


System errors:
=============
Error: (07/10/2018 09:43:52 AM) (Source: Schannel) (User: NT AUTHORITY)
Description: De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 40.

Error: (07/10/2018 09:43:52 AM) (Source: Schannel) (User: NT AUTHORITY)
Description: De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 70.

Error: (07/10/2018 09:42:50 AM) (Source: volmgr) (User: )
Description: Crashdumpinitialisatie is mislukt!

Error: (07/10/2018 09:30:49 AM) (Source: Schannel) (User: NT AUTHORITY)
Description: De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 40.

Error: (07/10/2018 09:30:49 AM) (Source: Schannel) (User: NT AUTHORITY)
Description: De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 70.

Error: (07/10/2018 09:30:14 AM) (Source: volmgr) (User: )
Description: Crashdumpinitialisatie is mislukt!

Error: (07/10/2018 09:25:50 AM) (Source: Schannel) (User: NT AUTHORITY)
Description: De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 40.

Error: (07/10/2018 09:25:50 AM) (Source: Schannel) (User: NT AUTHORITY)
Description: De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 70.

Error: (07/10/2018 09:25:05 AM) (Source: volmgr) (User: )
Description: Crashdumpinitialisatie is mislukt!

Error: (07/10/2018 09:22:22 AM) (Source: Schannel) (User: NT AUTHORITY)
Description: De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 40.


Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (08/21/2013 06:36:34 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 1, Application Name: Microsoft Office Excel, Application Version: 12.0.6665.5003, Microsoft Office Version: 12.0.6612.1000. This session lasted 134 seconds with 60 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (08/12/2013 08:36:20 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 1, Application Name: Microsoft Office Excel, Application Version: 12.0.6665.5003, Microsoft Office Version: 12.0.6612.1000. This session lasted 612 seconds with 240 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (06/07/2011 09:19:27 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 6 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (05/18/2011 11:09:21 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 3 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (05/17/2011 09:46:30 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 2 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (05/17/2011 08:58:55 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 6 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (05/12/2011 10:00:45 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 2 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (05/06/2011 09:21:42 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 1 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (03/20/2011 11:33:13 AM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 2 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.

Error: (02/05/2011 09:31:25 PM) (Source: Microsoft Office 12 Sessions)(User: )
Description: ID: 0, Application Name: Microsoft Office Word, Application Version: 12.0.6545.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 2 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a crash.


CodeIntegrity Errors:
===================================
Date: 2018-06-17 09:17:21.479
Description: De integriteit van de kopie van het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\LUsbFilt.sys kan niet worden geverifieerd omdat de bestands-hash niet is gevonden op het systeem. Tijdens een recente hardware- of softwarewijziging is mogelijk een bestand geïnstalleerd dat onjuist ondertekend of beschadigd is, of dat mogelijk kwaadwillende software van een onbekende bron is.

Date: 2018-06-17 09:17:21.370
Description: De integriteit van de kopie van het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\LUsbFilt.sys kan niet worden geverifieerd omdat de bestands-hash niet is gevonden op het systeem. Tijdens een recente hardware- of softwarewijziging is mogelijk een bestand geïnstalleerd dat onjuist ondertekend of beschadigd is, of dat mogelijk kwaadwillende software van een onbekende bron is.

Date: 2018-01-28 07:08:26.663
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.

Date: 2018-01-28 07:08:26.647
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.

Date: 2018-01-28 07:08:26.647
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.

Date: 2017-08-24 13:02:55.022
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.

Date: 2017-08-24 13:02:55.007
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.

Date: 2017-08-24 13:02:55.007
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.

Date: 2017-04-05 08:26:55.184
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.

Date: 2017-04-05 08:26:55.168
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\drivers\ale7_nf64_w10.sys kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.


=========================== Installed Programs ============================

Acronis True Image Home (HKLM-x32\...\{C2F1F96A-057E-5819-B52E-FEA1D1D2933B}) (Version: 13.0.5092 - Acronis)
Adobe AIR (HKLM-x32\...\Adobe AIR) (Version: 3.7.0.1530 - Adobe Systems Incorporated)
Adobe Flash Player 30 PPAPI (HKLM-x32\...\Adobe Flash Player PPAPI) (Version: 30.0.0.113 - Adobe Systems Incorporated)
Apple Application Support (HKLM-x32\...\{46F044A5-CE8B-4196-984E-5BD6525E361D}) (Version: 2.3.6 - Apple Inc.)
Apple Software Update (HKLM-x32\...\{56EC47AA-5813-4FF6-8E75-544026FBEA83}) (Version: 2.2.0.150 - Apple Inc.)
AVG AntiVirus FREE (HKLM-x32\...\AVG Antivirus) (Version: 18.5.3059 - AVG Technologies)
Bonjour (HKLM\...\{6E3610B2-430D-4EB0-81E3-2B57E8B9DE8D}) (Version: 3.0.0.10 - Apple Inc.)
CameraHelperMsi (HKLM-x32\...\{15634701-BACE-4449-8B25-1567DA8C9FD3}) (Version: 13.31.1038.0 - Logitech) Hidden
ccc-core-static (HKLM-x32\...\{AD1012A0-3582-3BFC-3ABD-4FF2548F36AB}) (Version: 2010.0803.2125.36577 - Uw bedrijfsnaam) Hidden
Dimension 4 v5.31 (HKLM-x32\...\{4B8982BD-D964-4C1F-B465-1B410FA34BCB}) (Version: 5.31 - Thinking Man Software)
EasyBCD 2.3 (HKLM-x32\...\EasyBCD) (Version: 2.3 - NeoSmart Technologies)
erLT (HKLM-x32\...\{3EE9BCAE-E9A9-45E5-9B1C-83A4D357E05C}) (Version: 1.20.138.34 - Logitech, Inc.) Hidden
Google Chrome (HKLM-x32\...\Google Chrome) (Version: 67.0.3396.99 - Google Inc.)
Google Drive (HKLM-x32\...\{A8DC81F2-D365-4248-892A-FA3B5951F731}) (Version: 2.34.9392.7803 - Google, Inc.)
Google Earth Pro (HKLM-x32\...\{A9740557-22AE-4936-B24B-D473E41ADDEF}) (Version: 7.3.2.5481 - Google)
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{60EC980A-BDA2-4CB6-A427-B07A5498B4CA}) (Version: 1.3.33.17 - Google Inc.) Hidden
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}) (Version: 1.3.25.11 - Google Inc.) Hidden
Iomega StorCenter (HKLM-x32\...\Iomega StorCenter) (Version: 1.1.0.0 - EMC)
Java 8 Update 171 (64-bit) (HKLM\...\{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F64180171F0}) (Version: 8.0.1710.11 - Oracle Corporation)
K-Lite Codec Pack 10.6.5 Basic (HKLM-x32\...\KLiteCodecPack_is1) (Version: 10.6.5 - )
Logitech SetPoint 6.68 (HKLM\...\sp6) (Version: 6.68.250 - Logitech)
Logitech-webcamsoftware (HKLM-x32\...\{D40EB009-0499-459c-A8AF-C9C110766215}) (Version: 2.0 - Logitech Inc.)
LWS VideoEffects (HKLM\...\{138A4072-9E64-46BD-B5F9-DB2BB395391F}) (Version: 13.30.1379.0 - Logitech) Hidden
Malwarebytes versie 3.5.1.2522 (HKLM\...\{35065F43-4BB2-439A-BFF7-0F1014F2E0CD}_is1) (Version: 3.5.1.2522 - Malwarebytes)
Microsoft .NET Framework 4.7.1 (HKLM\...\{92FB6C44-E685-45AD-9B20-CADF4CABA132} - 1033) (Version: 4.7.02558 - Microsoft Corporation)
Microsoft .NET Framework 4.7.1 (Nederlands) (HKLM\...\{92FB6C44-E685-45AD-9B20-CADF4CABA132} - 1043) (Version: 4.7.02558 - Microsoft Corporation)
Microsoft ASP.NET MVC 4 Runtime (HKLM-x32\...\{3FE312D5-B862-40CE-8E4E-A6D8ABF62736}) (Version: 4.0.40804.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Help Viewer 1.0 (HKLM\...\Microsoft Help Viewer 1.0) (Version: 1.0.30319 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office 2007 Service Pack 3 (SP3) (HKLM-x32\...\{91120000-0030-0000-0000-0000000FF1CE}_ENTERPRISER_{6E107EB7-8B55-48BF-ACCB-199F86A2CD93}) (Version: - Microsoft)
Microsoft Office Enterprise 2007 (HKLM-x32\...\ENTERPRISER) (Version: 12.0.6612.1000 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office File Validation Add-In (HKLM-x32\...\{90140000-2005-0000-0000-0000000FF1CE}) (Version: 14.0.5130.5003 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office Live Add-in 1.5 (HKLM-x32\...\{F40BBEC7-C2A4-4A00-9B24-7A055A2C5262}) (Version: 2.0.4024.1 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office Outlook Connector (HKLM-x32\...\{95140000-007A-0413-0000-0000000FF1CE}) (Version: 14.0.5118.5000 - Microsoft Corporation)
Microsoft Silverlight (HKLM\...\{89F4137D-6C26-4A84-BDB8-2E5A4BB71E00}) (Version: 5.1.50907.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ Compilers 2010 Standard - enu - x64 (HKLM\...\{88387B3B-B110-392F-B919-1A15B48F21D4}) (Version: 10.0.30319 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ Compilers 2010 Standard - enu - x86 (HKLM-x32\...\{370187B9-6964-38D0-851F-6C4898B0C2B1}) (Version: 10.0.30319 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 ATL Update kb973924 - x86 9.0.30729.4148 (HKLM-x32\...\{002D9D5E-29BA-3E6D-9BC4-3D7D6DBC735C}) (Version: 9.0.30729.4148 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - KB2467174 - x64 9.0.30729.5570 (HKLM\...\{8338783A-0968-3B85-AFC7-BAAE0A63DC50}) (Version: 9.0.30729.5570 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - KB2467174 - x86 9.0.30729.5570 (HKLM-x32\...\{86CE85E6-DBAC-3FFD-B977-E4B79F83C909}) (Version: 9.0.30729.5570 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.17 (HKLM\...\{8220EEFE-38CD-377E-8595-13398D740ACE}) (Version: 9.0.30729 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.4148 (HKLM\...\{4B6C7001-C7D6-3710-913E-5BC23FCE91E6}) (Version: 9.0.30729.4148 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.6161 (HKLM\...\{5FCE6D76-F5DC-37AB-B2B8-22AB8CEDB1D4}) (Version: 9.0.30729.6161 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.21022 (HKLM-x32\...\{FF66E9F6-83E7-3A3E-AF14-8DE9A809A6A4}) (Version: 9.0.21022 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.17 (HKLM-x32\...\{9A25302D-30C0-39D9-BD6F-21E6EC160475}) (Version: 9.0.30729 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.6161 (HKLM-x32\...\{9BE518E6-ECC6-35A9-88E4-87755C07200F}) (Version: 9.0.30729.6161 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM\...\{1D8E6291-B0D5-35EC-8441-6616F567A0F7}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM-x32\...\{F0C3E5D1-1ADE-321E-8167-68EF0DE699A5}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable (x64) - 12.0.21005 (HKLM-x32\...\{7f51bdb9-ee21-49ee-94d6-90afc321780e}) (Version: 12.0.21005.1 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable (x64) - 12.0.30501 (HKLM-x32\...\{050d4fc8-5d48-4b8f-8972-47c82c46020f}) (Version: 12.0.30501.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2015 Redistributable (x86) - 14.0.24215 (HKLM-x32\...\{e2803110-78b3-4664-a479-3611a381656a}) (Version: 14.0.24215.1 - Microsoft Corporation)
MozBackup 1.5.1 (HKLM-x32\...\MozBackup) (Version: - Pavel Cvrcek)
Mozilla Firefox 60.0.2 (x64 nl) (HKLM\...\Mozilla Firefox 60.0.2 (x64 nl)) (Version: 60.0.2 - Mozilla)
Mozilla Maintenance Service (HKLM\...\MozillaMaintenanceService) (Version: 54.0.1 - Mozilla)
Mozilla Thunderbird 52.9.0 (x86 nl) (HKLM-x32\...\Mozilla Thunderbird 52.9.0 (x86 nl)) (Version: 52.9.0 - Mozilla)
MSXML 4.0 SP2 (KB954430) (HKLM-x32\...\{86493ADD-824D-4B8E-BD72-8C5DCDC52A71}) (Version: 4.20.9870.0 - Microsoft Corporation)
MSXML 4.0 SP2 (KB973688) (HKLM-x32\...\{F662A8E6-F4DC-41A2-901E-8C11F044BDEC}) (Version: 4.20.9876.0 - Microsoft Corporation)
NVIDIA 3D Vision stuurprogramma 342.01 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.3DVision) (Version: 342.01 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA Display Control Panel (HKLM\...\NVIDIA Display Control Panel) (Version: 6.14.11.9745 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA Grafisch stuurprogramma 342.01 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.Driver) (Version: 342.01 - NVIDIA Corporation)
Paint Shop Pro 7 Anniversary Edition (HKLM-x32\...\{D6DE02C7-1F47-11D4-9515-00105AE4B89A}) (Version: 7.0.4.0000 - Jasc Software Inc)
QuickTime 7 (HKLM-x32\...\{FF59BD75-466A-4D5A-AD23-AAD87C5FD44C}) (Version: 7.79.80.95 - Apple Inc.)
Retrospect Express HD 2.5 (HKLM-x32\...\{BCC57687-98A2-4C4C-B0F8-BC6B6F52D4E3}) (Version: 2.5.125 - EMC)
Revo Uninstaller Pro 3.0.5 (HKLM\...\{67579783-0FB7-4F7B-B881-E5BE47C9DBE0}_is1) (Version: 3.0.5 - VS Revo Group, Ltd.)
Samsung USB Driver for Mobile Phones (HKLM\...\{D0795B21-0CDA-4a92-AB9E-6E92D8111E44}) (Version: 1.5.63.0 - Samsung Electronics Co., Ltd.)
Skype versie 8.18 (HKLM-x32\...\Skype_is1) (Version: 8.18 - Skype Technologies S.A.)
Smart Switch (HKLM-x32\...\{74FA5314-85C8-4E2A-907D-D9ECCCB770A7}) (Version: 4.1.17102.8 - Samsung Electronics Co., Ltd.) Hidden
Smart Switch (HKLM-x32\...\InstallShield_{74FA5314-85C8-4E2A-907D-D9ECCCB770A7}) (Version: 4.1.17102.8 - Samsung Electronics Co., Ltd.)
Speccy (HKLM\...\Speccy) (Version: 1.24 - Piriform)
SumatraPDF (HKLM-x32\...\SumatraPDF) (Version: 3.1.2 - Krzysztof Kowalczyk)
TechPowerUp GPU-Z (HKLM-x32\...\TechPowerUp GPU-Z) (Version: - TechPowerUp)
TomTom HOME (HKLM-x32\...\{0E778C56-3A87-497E-BEF0-EF0D3EE4871C}) (Version: 2.10.3 - Uw bedrijfsnaam)
TomTom HOME Visual Studio Merge Modules (HKLM-x32\...\{8F3C31C5-9C3A-4AA8-8EFA-71290A7AD533}) (Version: 1.0.2 - TomTom International B.V.)
Update for 2007 Microsoft Office System (KB967642) (HKLM-x32\...\{91120000-0030-0000-0000-0000000FF1CE}_ENTERPRISER_{C444285D-5E4F-48A4-91DD-47AAAA68E92D}) (Version: - Microsoft)
Update voor Microsoft Office Excel 2007 Help (KB963678) (HKLM-x32\...\{90120000-0016-0413-0000-0000000FF1CE}_ENTERPRISER_{5CF7002F-6F49-4482-9564-5614FBE560FA}) (Version: - Microsoft)
Update voor Microsoft Office Powerpoint 2007 Help (KB963669) (HKLM-x32\...\{90120000-0018-0413-0000-0000000FF1CE}_ENTERPRISER_{15D84E79-1ED7-42C5-B2FD-745C3FBDDDC5}) (Version: - Microsoft)
Update voor Microsoft Office Word 2007 Help (KB963665) (HKLM-x32\...\{90120000-001B-0413-0000-0000000FF1CE}_ENTERPRISER_{A66AE6A1-8D8C-4102-BC18-38CBDE40F809}) (Version: - Microsoft)
Utility (HKLM-x32\...\{765443B7-555F-4E8C-9C96-A52409AE4E4A}) (Version: 1.00.0002 - Uw bedrijfsnaam) Hidden
VLC media player (HKLM\...\VLC media player) (Version: 2.2.1 - VideoLAN)
WhoCrashed 6.01 (HKLM\...\WhoCrashed_is1) (Version: - Resplendence Software Projects Sp.)
WinRAR (HKLM\...\WinRAR archiver) (Version: - )
Xvid Video Codec (HKLM-x32\...\Xvid Video Codec 1.3.3) (Version: 1.3.3 - Xvid Team)

========================= Devices: ================================


========================= Memory info: ===================================

Percentage of memory in use: 22%
Total physical RAM: 8191.35 MB
Available physical RAM: 6372.99 MB
Total Virtual: 8189.52 MB
Available Virtual: 6466.95 MB

========================= Partitions: =====================================

1 Drive c: (Windows7) (Fixed) (Total:102.89 GB) (Free:38.38 GB) NTFS
2 Drive d: (EXTRA) (Fixed) (Total:8.9 GB) (Free:7.78 GB) NTFS
3 Drive e: (HARDDISK_BU) (Fixed) (Total:298.08 GB) (Free:107.66 GB) NTFS

========================= Users: ========================================

Gebruikersaccounts voor \\BEURSW7

Administrator Beursman Gast
Jilles7
De opdracht is voltooid.

========================= Minidump Files ==================================

No minidump file found


**** End of log ****
 
Ik heb inmiddels jouw discussie verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Hierbij de files.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    39,9 KB · Weergaven: 3
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

HKU\S-1-5-21-2568304255-2332023139-1673372021-1001\...\MountPoints2: {b928de1f-1707-11e0-8642-0019dbf23a53} - F:\AutoRun.exe
HKU\S-1-5-21-2568304255-2332023139-1673372021-1001\...\MountPoints2: {b928de31-1707-11e0-8642-0019dbf23a53} - F:\AutoRun.exe
HKU\S-1-5-21-2568304255-2332023139-1673372021-1001\...\MountPoints2: {b928de3b-1707-11e0-8642-0019dbf23a53} - F:\AutoRun.exe
HKU\S-1-5-21-2568304255-2332023139-1673372021-1001\...\MountPoints2: {b928de5a-1707-11e0-8642-0019dbf23a53} - F:\AutoRun.exe
HKU\S-1-5-21-2568304255-2332023139-1673372021-1001\...\MountPoints2: {fce325f6-4a98-11e3-baa9-0019dbf23a53} - G:\LaunchU3.exe -a
FF Plugin-x32: @Google.com/GoogleEarthPlugin -> C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth\plugin\npgeplugin.dll [Geen bestand]
FF Plugin-x32: @microsoft.com/WLPG,version=15.4.3502.0922 -> C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\NPWLPG.dll [Geen bestand]
FF Plugin-x32: @microsoft.com/WLPG,version=15.4.3508.1109 -> C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\NPWLPG.dll [Geen bestand]
FF Plugin-x32: @pages.tvunetworks.com/WebPlayer -> C:\Windows\system32\TVUAx\npTVUAx.dll [Geen bestand]
C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe [335872 2006-10-26] (Microsoft Corporation) [Bestand niet getekend]
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [ACE] -> {5E2121EE-0300-11D4-8D3B-444553540000} =>  -> Geen bestand

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt - dus op het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Hierbij weer de Fixlog.txt file.
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    5,8 KB · Weergaven: 2
Hallo Luvene - er zit een virus in jouw Windows, we gaan nu eerst door met andere tools.

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Ik ben geregistreerd gebruiker van MBAM. Ik ga er morgenochtend mee verder. Na 10 uur morgenochtend kan ik voor die dag niets meer doen vanwege verplichtingen. Hartstikke bedankt voor alle hulp tot nog toe en voor hierna.
 
Goedemorgen Abraham. Scan gedaan en niets gevonden. Hierbij de file. Dat ik een virus heb..... Ik wil je best geloven maar ik werk altijd met een gebruikersaccount, dus zonder administrator rechten en ik heb een virusscanner AVG (gratis) en ik gebruik MBAM. Ik wacht het maar weer af.
 

Bijlagen

  • MBAM_Scanlog.txt
    1,5 KB · Weergaven: 2
Nadat ik MBAM had gedraaid heb ik nog even gekeken of er updates voor mij beschikbaar waren. Er stonden nog 4 belangrijke en 1 optionele. Die heb ik inmiddels ook geïnstalleerd maar het probleem blijft. De PC wil niet uitgaan, wel word Windows normaal afgesloten. Sinds ik de PC heb ontdaan van stof heb ik geen blauwe schermen meer en/of dat mijn muis plotseling vast staat op mijn monitor. Maar wel heel vreemd dat de PC niet meer uitgaat. We gaan gewoon verder tot alles weer werkt met jullie meer dan fantastische support en hulp. Topgasten zijn jullie! :)

pffffff................. had het nog niet geschreven of ik kreeg een blauw scherm!!! De goden verzoeken heet zoiets....... :weary_face:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan