• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 7 sluit af, PC niet :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor schijf is dit ? Is dat een externe ?
3 Drive e: (HARDDISK_BU) (Fixed) (Total:298.08 GB) (Free:107.66 GB) NTFS
 
Wat voor schijf is dit ? Is dat een externe ?
3 Drive e: (HARDDISK_BU) (Fixed) (Total:298.08 GB) (Free:107.66 GB) NTFS
Nee, dat had ik je toch al verteld ;) Geeft niks. Het is de originele harddisk die ik ongeveer een jaar heb gekloond naar een SSD. Deze harddisk gebruik ik voor wat opslag en om mijn images van de SSD erop te zetten. Die images zet ik trouwens ook op een NAS van Iomega.
 
Iedereen kan zich vergissen , en geeft niet :).
Je had op mijn vraag niet geantwoord ook op de vraag van Lange Pier niet (Welk moederbord) .
Welke USB apparaten zijn er allemaal aangesloten ?
 
Iedereen kan zich vergissen , en geeft niet :).
Je had op mijn vraag niet geantwoord ook op de vraag van Lange Pier niet (Welk moederbord) .
Welke USB apparaten zijn er allemaal aangesloten ?
:blush::blush:Je hebt helemaal gelijk man.... ik reageerde op een reactie van iemand anders op de vraag of er een BIOS update voorradig was.....Excuses!

Hierbij een file met de gegevens van mijn PC, gemaakt met Speccy. Dan weet Lange Pier dat ook.
 
Bedank voor de Windows key.........
Je kunt beter de weblink hier neer zetten, staat die key niet in.

En reset de bios, reboot en stel die opnieuw in, blijft het probleem kijk dan bij de energieinstellingen of daar bij staat of de pc wel op power off staat bij afsluiten.
 
Download
51c590ce361e7-ComboFix_resized_2.png
ComboFix via één van deze locaties:
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je ComboFix start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
ComboFix opstarten:
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op ComboFix.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
ComboFix is opgestart:
  • Niet in het zwarte venster klikken, hierdoor kan ComboFix of zelfs Windows geheel "bevriezen"!
  • Combofix sluit tijdens de scan de internet verbinding – probeer deze tussentijds niet te herstellen!
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw opgestart moet worden, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het het een logbestand voor je maken.
  • Post de inhoud van dit logbestand in je volgende bericht.
  • Indien het log niet opstart, is dit terug tevinden in C:\ComboFix.txt
Belangrijke opmerking:
  • Indien na de scan bij het opstarten van programma's er een error wordt getoond met de melding:
  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Start dan de computer opnieuw op.
 
Ben nu bezig met de combo fix. Na enige tijd werd de computer opnieuw opgestart. Nu blijf ik al CA. 15 minuten een knipperend dialoogvenster zien. Is dit wel goed? Natuurlijk heb ik combo fix als administrator opgestart met rechtermuis etc. Echter, met opnieuw aanmelden heb ik de normale gebruikersaccount gebruikt voor inloggen. Of had ik de administrator account moeten gebruiken? Ik durf nu even niets te doen... Wat nu?
 
Vraag mij af waarom je niet doorhebt dat als Windows is afgesloten het nooit een besmetting kan zijn in Windows, een bios virus zou nog in uitzondering mogelijk kunen zijn maar geloof daar niet in.

Maar goed er zijn voldoende tips door anderen gegeven die je niet gebruikt, succes ermee.
 
Ik doe toch wat anderen hier, zoals Abraham mij vertellen. Ik vraag hulp en ben geen expert. Tevens begrijp ik zelden of nooit jouw stekelige reacties jegens mijn persoon. Jammer. Hoop dat Abraham mij verder helpt. We zijn niet allemaal zo slim als jij
 
Bij deze de combofix.txt file. Uiteindelijk via de administrator account gegenereerd.
 

Bijlagen

  • ComboFix.txt
    62,3 KB · Weergaven: 2
Lange Pier is niet stekelig - maar soms kan het lijken doordat hij vrijwel altijd zeer kort in zijn berichten is.
En soms onnavolgbaar origineel overigens.

Elke lid dat nog weer post in deze discussie - die berichten worden dan zonder pardon verwijderd!


Ik wil nu graag, dat jij de Eset Online Scanner op de juiste wijze gaat gebruiken:

De Eset Online scanner is vernieuwd.
Voor sommigen is het internetvenster van Eset verwarrend.

Daarom nu eerst een afbeelding hiervan waarin duidelijk aangegeven is waar op te klikken.


58a3608585d6f-Start_1.png

In het volgende scherm na klikken op Scan Nu wordt het Eset bestand als download aangeboden.
In IE kan je ook kiezen voor Uitvoeren - maar ik raad aan dit niet te doen.

Het voordeel van het downloaden houdt in, dat jij de Eset Online scan als App kan uitvoeren.

Na downloaden vind je dit bestand:
58a361b233640-Logo.png


Klik hier met rechts op en kies voor "Als administrator uitvoeren".


Vervolgens krijg je dan het eerste App-venster:​

58a36ae622fa4-Opstart.png

Klik op de knop Accepteren en dan krijg je een nieuw App-venster:​

58a363693714d-Instellingen.png

Klik nu in dat App-venster op > Geavanceerde instellingen
- daardoor krijg je weer een nieuw venster:​

58a3641ed6a43-Instellingen_2.png


Zet de vinkjes nu op dezelfde wijze als in bovenstaande voorbeeld.
Inderdaad wordt er zo niets verwijderd - maar dat heeft een reden.
Het kan altijd gebeuren dat er iets verwijderd wordt dat niet had gemogen.
Aan het einde van deze handleiding kom ik hier nog terug.

Klik nu op de knop Scannen.

Eset zal nu eerst zichzelf updaten, dit kan even duren.
Daarna start automatisch de scan.

Heb je veel ruimte en heel veel persoonlijke bestanden zoals muziek en video's
- dan zal de scan naar gelang enige tijd duren -
dit is ook afhankelijk van de processor in jouw computer of notebook.

Hieronder zie je hoe het scanvenster er uit ziet
(met doorlopende en veranderende reclame van Eset):

58a36604f2f85-scan.png


Is na verloop van tijd de scan klaar, dan krijg je venster met de gevonden bestanden:​

58a36726aa8ff-Eerste_Einde.png

Let nu goed op:

in de eerste plaats kies je nu voor Opslaan als tekstbestand.
Sla dit bestand in een makkelijk terug te vinden lokatie op als bijv. Esetscan datum
(bijv. Esetscan 14 feb 2017)

Daarna is het goed afsluiten van de scan een weetje.
Klik nu eerst op wat ik groen omcirkeld heb: Niet opschonen.

Je krijgt dan volgend venster te zien:​

58a3688548e24-Tweede_Einde.png

Je kan overwegen de Esetscanner in Windows aanwezig te laten voor een toekomstige scans,
maar je kan ook het vinkje zetten Gegevens van toepassing bij sluiten verwijderen.
Daarmee wordt Eset verwijderd.

Klik op de knop Voltooien.

Daardoor ga je naar het laatste scherm:​

58a369a2399c6-Dersde_Einde.png


Klik op het kruisje rechtsbovenin om Eset definitief te sluiten.

Nu kom ik terug op het gegeven, dat wanneer er bestanden door Eset gevonden zijn,
jij dit duidelijk maakt door de inhoud van het Esetlog in jouw antwoord mee te posten.
Zo kan ik zien dat of alles wel of niet verwijderd dient te worden.
Dat verwijderen laat ik dan middels een andere toepassing gebeuren.

Waar vind jij de website van Eset Online scanner?
Ga naar: https://www.eset.com/nl/thuis/producten/online-scanner/
 
Die scanner is ruim 2 uur bezig geweest en heeft eigenlijk niets gevonden alleen een paar bestanden van een Activator welke al jaren op mijn PC staan en absoluut geen kwaad kunnen. Het gedoe met het niet kunnen afsluiten van de PC maar wel van Windows is iets van de laatste tijd en ik moet Lange Pier wel gelijk geven dat dit eigenlijk nooit een virus kan zijn. Ik lees het wel weer.
 

Bijlagen

  • Eset 12 juli 2018.txt
    994 bytes · Weergaven: 4
Verwijder dan die activators en leeg daarna de prullenbak (absoluut noodzakelijk!).

Download Tweak.zip en pak deze deze uit.

Dubbelklik op Tweak.reg en ga 2x akkoord met de Windows meldingen.

Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, start dan daarna de computer opnieuw op.

Deze tweak.reg moet het afsluitprobleem opheffen en zal Windows ook enigzins sneller maken.

Laat maar weten of het inderdaad geholpen heeft.
 

Bijlagen

  • Tweak.zip
    388 bytes · Weergaven: 6
Beste Abraham, kun je mij een link sturen waar ik tweak.zip kan downloaden en waar ik inderdaad de goede tweak.zip download?

Het is in ieder geval nu al zo dat de PC volledig uitgaat :) Maar ik wil die tweak.zip ook nog wel proberen.
 
Laatst bewerkt:
@Luvene je dient toch maar gewoon op de bijlage van Abraham te klikken om deze Tweak.zip binnen te slurpen ..
 
pfff...... ach ja, natuurlijk.....................blond hè :blush::pThanks!
 
pfff...... ach ja, natuurlijk.....................blond hè :blush::pThanks!

Leuk!

Voordat we gaan opruimen graag nu eerst nog het volgende doen:

download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Ik ga dat zo doen Abraham maar toch nog even over die link van tweak....... het is wel zo dat ik die link in eerste instantie over het hoofd had gezien maar in de zipfile zit alleen de tweak.reg :confused:en niet een of ander programma om wat te tweaken maar mogelijk begrijp ik het verkeerd?

En op dit moment gaat de PC keurig uit maar ik wil zeker nog wel het traject volledig afmaken. Voordat ik security check ga uitproberen laat me nog even weten hoe dat nu zit met tweak.zip alsjeblieft.
 
Staat allemaal in mijn bericht!

Dubbelklik op Tweak.reg en ga 2x akkoord met de Windows meldingen.

Is de melding dat de gegevens zijn toegevoegd aan het Windows register, start dan daarna de computer opnieuw op.
 
Bij deze weer.
 

Bijlagen

  • checkup.txt
    1.023 bytes · Weergaven: 3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan