• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 sneller opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je selekteert in de linkerkolom de fonts die je uit de originele map weg wil hebben.

Vervolgens klik je in de menu bar op Edit en kies je voor Move to location.

Die locatie is bij dan de map "Fonts reserve"!

Heee Abraham54 en anderen,

Wil even melden dat de fonts map uitdunnen inderdaad erg goed helpt!

Heb nu 143 over, minder lukt niet. Maakt niet uit, want Windows 7 start zeker sneller!

Heel hartelijk bedankt voor de tip!

Grtn,

killman
 
Even een korte vraag hierover,

Mag het aantal processors ook op 4 gezet worden? ik heb namelijk een quad core. 4 cpu's dus.
 
Ja geef het aantal cores van je CPU op, dus in dit geval vier ja ;).

Grtn,

killman
 
Ja, dat mag ook.
Dat zou de opstarttijd zelf nog meer bevorderen dan wanneer ie op 2 staat!
 
Wauw, ik zie dat Windows inderdaad nu veel sneller opstart, bedankt!
 
Graag gedaan ;)

Bij mij had het ook zichtbaar effect!
Maar aan de reacties te zien werkt het niet bij iedereen.
 
Bij mij had het ook zichtbaar effect!
Maar aan de reacties te zien werkt het niet bij iedereen.

Ik heb het nu ook in XP geregeld.

Moest natuurlijk wel opnieuw opstarten nadat ik dit in XP geregeld had via msconfig\tab Boot.ini\knop Geavanceerd bij Numproc; het afsluiten ging prompt over in een BSOD.

Maar de herstart was inderdaad nu wel een stuk sneller!

Wel heb ik XP bij het installeren ervan geschikt gemaakt voor de dualprocessor in mijn notebook - http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=47101
 
Mooi om dat te horen ;)
 
Hey.
Standaard staat in Windows 7 maar 1 processor aan.
Wat voor voordelen (of nadelen) bied het aanzetten van de 2e processor met MSconfig?

gr JohnnyBegood.
 
Hallo Johnnynogwat, niet dubbelposten - je vraag heb ik al beantwoord - dat ga ik niet nog een keer doen!
 
Hallo JohnnyBeGood1959,

Het heeft als Voordeel, zoals al in de Titel van deze Tutorial vermeldt is, dat Windows 7 sneller zal opstarten.
Verder zitten er voor zover ik weet geen Nadelen aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan