ja ik heb die schijf al geïnstalleerd op een andere Laptop en daar was alles in orde
en zoals u aanduid ik ga die schijf op een USB stick zetten en die dan proberen op te starten
Dat is niet wat ik schreef. Ik schreef niet die schijf op een USB stick zetten.
Ik schreef die installatie doen op een andere laptop. En dan de schijf uit die laptop halen en in de probleemlaptop duwen en kijken of hij dan wel starten wil.
Je kunt niet Windows op een computer installeren, de schijf eruit halen, in een compleet andere PC plaatsen en dan verwachten dat die PC gewoon opstart. Zo werkt dat niet.
Met Windows 10 heb ik dat al vaker gedaan en geeft nauwelijks problemen.
Ik weet alleen niet meer of ik dat met W7 ook gedaan heb, dacht van wel. Natuurlijk moet er dan wel een internet verbinding zijn (liefst met kabel) want er zullen andere chipset drivers gebruikt moeten worden en zo.
Het is niet de juiste methode maar in geval van nood (zoals dit) valt het zeker te proberen. Los van het feit dat je aan evt. foutmeldingen ook al weer conclusies kunt verbinden.
Anyway, ik gaf ook al aan gewoon meteen een Windows 10 installatie vanaf usb stick te doen, maar er wordt overheen gelezen door de TS.
Dat blijkt echter ook niet goed te werken. Krijg het idee dat er toch meer stuk is in die laptop dan alleen die ene Elco. Als het moederbord kuren heeft, kunnen schijf en usb stick op iets anders goed werken maar op de probleemlaptop niet.
Beter een deskundige naar laten kijken inderdaad.