• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 7 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giedoke

Vaak hier
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
909
Waarderingsscore
4
Halo ik heb een probleem met een laptop Asus windows 7 start niet meer op
bij controle een Elco ontploft na vervanging terug in orde start terug op.
Maar nu zit ik met een probleem het een Windows 7 die ik er terug moet op instaleren want HD geeft een foutmelding ik heb al verschillende keren geprobeerd Windows 7 er terug op te zetten maar dat lukt niet ik moet u wel zeggen dat dat ik maar een schijf heb die al een tijdje heb maar die altijd nog goed was. Wie weet hier de oplossing voor ? Kan ik daar geen andere versie voor instaleren?
Gr
 
Hallo,

Kun je even laten weten welke foutmelding je krijgt?
Dat maakt het voor mensen iets makkelijker om jou te helpen.
 
bij controle een Elco ontploft
Eentje maar? Veelal als er eentje al ontploft, neemt ie andere zaken mee, weerstandje of diode of weet ik hoe die dingen allemaal heten.
Heel vaak zijn andere elco's dan ook al niet helemaal lekker meer en beginnen bol te staan. Ik neem aan dat je dat gecontroleerd hebt?

En zoals @Aarie25 al schreef, kan ook iets simpels zijn, dus de foutmelding die je ziet is wel van belang.
 
Alles grondig nagezien en in orde , als ik de laptop opstart dan krijg ik de foutmelding geen HD tevinden ,dan duid ik die aan in de Bios maar krijg de zelfde fout terug , ik ga een paar foto's doorsturen maar ik zie dat het niet gaat?
 
1670004980249.jpeg
Alles grondig nagezien en in orde , als ik de laptop opstart dan krijg ik de foutmelding geen HD tevinden ,dan duid ik die aan in de Bios maar krijg de zelfde fout terug , ik ga een paar foto's doorsturen maar ik zie dat het niet gaat?
 
hier is er nog een ik krijg te lezen tegroot hoe kan ik die verkleinen?
 
Hier wat leesvoer hoe je dit kunt doen.

Maar Windows 7 heeft toch op de schijf gestaan, voordat de Elco kapot ging?
 
Ja dat dacht ik ook maar nu niet meer zo te zien heeft men die geformatteerd om een andere versie te plaatsen ik heb die van een leerling gekregen om na te zien , de klacht was gaat niet meer aan?
maar nu gaat hi terug aan maar krijg te lezen HD ontbreekt en daarom wilde ik windows 7 er terug op instaleren of gat dat ook met windows vista die heb ik ook nog liggen.
 
Ik zie hieraan niet dat het niet zou gaan.
Vanuit dat scherm wat je in het screenshot laat zien, zou je alle partities moeten kunnen verwijderen. Begin bij de laatste.

Ik weet ook niet wat die MS dos 6 partitie daar nog op doet.

Denk er ook aan dat je even in de bios kijkt of die toevallig niet op UEFI only staat (indien aanwezig), probeer die anders eens een gewone mode.
Kan zijn dat er wat bios instellingen gereset zijn door die elco reparatie.

Ik zou zeker niet met Vista beginnen. Als Windows de schijf niet ziet, gaat Vista die ook niet zien.
Zoals gezegd, alle partities hier verwijderen (dus niet alleen formatteren, echt alles weghalen in dat scherm) en dan verder gaan met installeren. De setup ziet hier de HD dus dat zou eigenlijk wel moeten lukken.
 
ok bedankt dat ga ik doen, deze laptop heeft wel geen cd Rom drive maar ik heb gezien in de bios dat er wel een Floppy en usb en andere worden aan geduid . ik heb nog externe Floppy en een externe cd Rom daar ga ik mede beginnen. het eerste dat ik ga doen is alles leeg maken en dan zie ik wel verder
 
ik heb alles gedaan wat aangeduid was onder andere alles leeg maken en terug instaleren maar geen resultaat ik heb van alles foto's van gemaakt wat ik gedaan heb veel maar die zijn tegroot om door te sturen en teveel , ik weet geen raad meer om de installatie gedaan te maken ? Als er iemand daar een oplossing voor weet dat zal welkom zijn .
 
Foto's zijn niet altijd nodig. Je schrijft geen resultaat. Maar beter is om dan te schrijven wat er niet lukt en bijbehorende foutmelding.
Ik krijg het voorzichtige idee dat de schijf misschien niet lekker is, of misschien de hdd controller op het moederbord of iets in die geest. Moeilijk te zeggen nog.

Wil je wel foto's plaatsen, zie de tip van Roxmarie.
 
Ik denk wel dat de schijf nog lekker is waarom ik dat weet , ik heb nog een andere laptop en daar heb ik ook deze schijf gebruikt om deze versie op te plaatsen deze laptop gebruik ik nu alleen voor mijn camera en dat is wel gegaan daarom moet de schijf nog in orde zijn .
ik ga zien dat ik de foto's die ik gemaakt heb kan doorsturen met de tip van Roxmarie.
 
Heeft zo te zien niks met de schijf te maken, maar met het installatie bestand, die lijkt niet compleet/goed te zijn.

Foutcode 0x80070002 betekent oftewel dat enkele bestanden van het updatesysteem zelf beschadigd zijn of missen, oftewel dat het te updaten onderdeel missende bestanden heeft.
 
hier zijn nog een paar






 
Misschien dat je de upgrade bestand er eens opnieuw op kunt zetten, zou kunnen dat die beschadigd is. Als geprobeerd om met een usb stick te installeren?

In bericht 15 tweede foto staat ook Repareer Windows, dat geen optie?
 
nog niet geprobeerd hoe kan ik mijn schijf upgrade als de schijf defect is dan gaat dat toch niet ?
 
nog niet geprobeerd hoe kan ik mijn schijf upgrade als de schijf defect is dan gaat dat toch niet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan