• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows 7 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb nog een andere laptop en daar heb ik ook deze schijf gebruikt om deze versie op te plaatsen
Dat is een goede test. Maar als je daar op die schijf ook deze versie Windows 7 op kunt installeren dan kan het ook niet aan de installatie media liggen als je dezelfde media gebruikt.

Heb je al geprobeerd die Windows 7 in de andere laptop te installeren, dan de schijf in deze laptop te duwen en dan te starten? Normaliter moet hij dan wel het nodige zelf gaan omzetten.

Als dat niet lukt, is het dan geen optie om er Windows 10 op te zetten? Want dat kun je ook meteen Windows 10 installeren en het licentienummer van je Windows 7 installatie gebruiken hiervoor.
 
Aan de screenshots zie ik niet dat de partities weggehaald zijn.
Je moet ook geen upgrade doen maar nieuwe installatie, dus custom (advanced) kiezen, maar misschien heb je dat gedaan en stond alleen de selectie verkeerd.
In het laatste screenshot staat die 270 GB geselecteerd, maar je kunt het beste die andere ook geheel verwijderen eerst zoals ik schreef.
Zodat je nog maar 1 groot unallocated space over hebt. En dan pas installatie gaan doen.

Inderdaad zoals Aarie25 zegt, eens proberen met USB stick installatie.
 
Halo Black Tiger ja ik heb die schijf al geïnstalleerd op een andere Laptop en daar was alles in orde
en zoals u aanduid ik ga die schijf op een USB stick zetten en die dan proberen op te starten
 
ik heb alles op een USB stick geplaatst en die dan terug opgestart maar bij het aangaan zie ik in de linker boven kant van het scherm een 5 verschijnen dat is alles met USB stick gaat het niet?
 
nog niet geprobeerd hoe kan ik mijn schijf upgrade als de schijf defect is dan gaat dat toch niet ?
Jij wilt de schijf niet upgraden maar opnieuw installeren toch?
Misschien dat ik het verkeerd heb omschreven. Ik bedoel het installatie bestand.


In bericht 14 zeg jij dat de schijf nog goed is, nu snap ik er niks meer van.
 
de schijf is nog goed de installatie die ik op de andere laptop heb gedaan gaat toch?
 
Misschien eerst bericht 21 en 22 nog een keer doorlezen, want daar worden enkele vragen gesteld en gevraagd enkele dingen uit te voeren die niet goed zijn gebeurd.
 
de selectie verkeerd. Heb je al geprobeerd die Windows 7 in de andere laptop te installeren, dan de schijf in deze laptop te duwen en dan te starten? Normaliter moet hij dan wel het nodige zelf gaan omzetten.
ja ik heb die schijf al geïnstalleerd op een andere Laptop en daar was alles in orde
en zoals u aanduid ik ga die schijf op een USB stick zetten en die dan proberen op te starten
ik heb alles op een USB stick geplaatst en die dan terug opgestart maar bij het aangaan zie ik in de linker boven kant van het scherm een 5 verschijnen dat is alles met USB stick gaat het niet?
 
Sorry dat ik het zeg maar het komt over dat je echt geen idee hebt wat je aan het doen bent. Breng die PC weg en laat het fixen.
Je kunt niet Windows op een computer installeren, de schijf eruit halen, in een compleet andere PC plaatsen en dan verwachten dat die PC gewoon opstart. Zo werkt dat niet.
 
Het klinkt inderdaad zo als @nlreiniernl schrijft. Dat je in een andere machine windows 7 geinstalleerd hebt. Dat gaat natuurlijk niet werken. En waarom stap je niet over naar windows 10. Dat kan gewoon met je windows 7 licentie code. Installeer die vers vanaf een geprepareerde USB stick (dan wel op een andere machine) met de standaard instellingen (voor een andere pc dus).


Scroll wat verder door totdat je dit ziet staan.
Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren (klik voor meer of minder informatie).
 
ok ik zal Windows 10 proberen op een zuivere USB stick te zetten , ik heb Download Windows 10
gedrukt en het bestand gaat open verder open ik Hulpprogramma nu downloaden moet ik deze openen
 
Kijk eens in Verkenner onder downloads.
 
ok dat heb ik gedaan en daar staat Windows Upgrade 9252 daar druk ik op dan krijg ik te lezen Update Assistent werkt maar alleen met Windows 10 apparaten maar ik heb geen Windows alleen 8.1 en 11 wat nu ? moet ik nu terug herbeginnen ?
 
Heb jij wel het hulp programma gedownload?
Want het lijkt erop dat jij de update tool hebt gedownload en die is alleen voor Windows 10 bijwerken en niet voor het upgraden.
 
dat kan zijn dan ga ik de andere proberen
 
Nu heb ik een andere gedownload en nu ga ik eens zien dat die werkt ?
 
Neen die werkt niet , bij het opstarten van USB stick die ik in de bios aangeduid heb en die herkent word start die op met een zwart scherm en ik zie een windows pictogram op het scherm verschijnen voor 1second dan verdwijnt het en in de plaats zie ik boven in het scherm de cursor pinken en die blijft maar pinken en dat duur meer dan een uur tot ik uitgeschakeld heb , ik moet u wel zeggen de USB stick reageert wel maar ik zie niets ?
 
ja ik heb die schijf al geïnstalleerd op een andere Laptop en daar was alles in orde
en zoals u aanduid ik ga die schijf op een USB stick zetten en die dan proberen op te starten
Dat is niet wat ik schreef. Ik schreef niet die schijf op een USB stick zetten.
Ik schreef die installatie doen op een andere laptop. En dan de schijf uit die laptop halen en in de probleemlaptop duwen en kijken of hij dan wel starten wil.

Je kunt niet Windows op een computer installeren, de schijf eruit halen, in een compleet andere PC plaatsen en dan verwachten dat die PC gewoon opstart. Zo werkt dat niet.
Met Windows 10 heb ik dat al vaker gedaan en geeft nauwelijks problemen.
Ik weet alleen niet meer of ik dat met W7 ook gedaan heb, dacht van wel. Natuurlijk moet er dan wel een internet verbinding zijn (liefst met kabel) want er zullen andere chipset drivers gebruikt moeten worden en zo.
Het is niet de juiste methode maar in geval van nood (zoals dit) valt het zeker te proberen. Los van het feit dat je aan evt. foutmeldingen ook al weer conclusies kunt verbinden.

Anyway, ik gaf ook al aan gewoon meteen een Windows 10 installatie vanaf usb stick te doen, maar er wordt overheen gelezen door de TS.

Dat blijkt echter ook niet goed te werken. Krijg het idee dat er toch meer stuk is in die laptop dan alleen die ene Elco. Als het moederbord kuren heeft, kunnen schijf en usb stick op iets anders goed werken maar op de probleemlaptop niet.
Beter een deskundige naar laten kijken inderdaad.
 
Die elco echt ontploft, of langzaam bol gaan staan en een beetje open gescheurd ? Als hij ontploft is dan is er inderdaad meer aan de hand. Een elco doet dat op twee manieren: plus en min verkeerd om aangesloten (hier niet van toepassing) of een veel te hoge spanning. Bij het laatste is waarschijnlijk een spanningsregelaar defect geraakt (kortgesloten), en kan je meer schade verwachten.
 
Verder is er niets meer defect aan want ik heb alles dorgemeten Elco's condensators trimmers spanningsregelaar weerstanden dioden vdr transistoren ik heb zelf de prosser doorgemeten alles was in orde ik ben er zeker van dat die gemaakt is.
wat ik wel wil aanpraten ik heb dat niet gedaan op internetkabel maar alleen op wifi maar nu ga ik het nog eens proberen op kabelnet misschien lukt het nu ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan