• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 terugzetten naar Windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

indo43

Nieuw lid
Lid geworden
18 okt 2010
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Ik heb gisteren een tweedehands computer gekocht waarop een niet legale versie van Windows 7 is geinstalleerd. Ik heb zelf een legale versie van Windows 2000 welke ik als besturingssysteem wil installeren.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

De belangrijkste redenen zijn naast het feit dat Windows 7 niet legaal is dat er geen drivers zijn voor m;n grafische kaart in Windows 7 waardoor ik geen spellen kan spelen.
 
hoe oud is die ene pc die je hebt gekocht, en wat is het type nummer ervan etc. hardware die er in zit? Want welke spellen ga je er op spelen, de kans is er dat die games win 2000 niet ondersteunen.

En om Win2000 te installeren:

-Zet in je bios je CD/DVD speler op nummer 1 van waar hij moet laden dus je HD op nr2.
-Restart de pc.
-Stop de CD er in als het goed is laad hij nu eerst de cd en daardoor kom je in het menu van de cd.
-volg dan nu de installatie CD.

Groeten!
 
Volgens mij was de installatie van Windows 2000 met een CD en opstartdiskettes...
 
O, ik heb er volgens mij een liggen met alleen een CD.
 
--------------------------------------------------------------------------------

dit is mogelijk maar zeer omslachtig !!

je dient hier voor eerst je huidige harde schijf te over schrijven met een eraser tool zodat deze volledig leeg is en alleen maar met nullen overschreven wordt ,er zijn meerder zulke eraser 's te verkrijgen op het net bv kildisk welke je ook neemt : je dient het bestand dat je download uit te pakken en te branden als beeldbestand naar schijf (image2disk) dus branden als een bootable cd ...plaats deze dan in je drive en herstart je systeem ..
de eraser begint nu normaal gezien werken..hij zal je eerst een paar vragen stellen waarop je dient te antwoorden ...

is je harde schijf nmaal bewerkt met een eraser dan zou je nu het gewenste windows versie kunnen installeren ... succes !

****wat er hier vermeld werdt klopt niet hellemaal : want een hogere versie zal trachten om dit niet toe te laten , om terug een lagere versie te instaleren in dit geval van win7 naar windows 2000 !! wat wel mogelijk is is om van win7 naar vista te gaan hier ligt het verschil niet te ver uit n !**dit kan dus zonder gebruik te maken van de eraser***


ALS er eerder windows 2000 heeft opgestaan kun je deze uitleg raadplegen ...
http://support.microsoft.com/kb/971760/nl
 
Zolang ik opstart vanaf een extern medium (diskette, CD, USB) kan ik installeren wat ik wil. Het verwijderen van alle partities verwijdert ook eventuele bootpartities van andere systemen. Pas als dat niet lukt, dien je een externe tool te gebruiken om je schijf te wissen.
Pas als ik vanuit een besturingssysteem een oudere versie wil installeren, zal dit niet toegestaan worden. Been there, done that.
 
Een veel te lang stuk tekst...

Windows 2000 heeft net als de meeste vanaf CD te installeren versies de mogelijkheid om de partities op je hardeschijf weg te gooien en er een nieuwe op te zetten. Hiermee is alle data vernietigd. Rope z'n verhaal slaat in mijn ogen dan ook nergens op, aangezien het haast het toppunt van omwegen bewandelen is.

Win2000 disc erin, installatie volgen en tijdens de installatie goed opletten dat je de oude partitie verwijderd en er een nieuwe op zet (klinkt moeilijker dan het is, dat zie je vanzelf). Win2000 installeren en alles gaat weer net zo als bij een normale installatie.

Succes ;)
 
Hoe oud is deze computer?

Ben je er van plan mee op internet te gaan? Als ja, dan wil ik je ten zeerste adviseren een nieuwer besturingssysteem erop te zetten. Windows 2000 is nl. 10 jaar oud n wordt niet meer ondersteund door Microsoft (geen updates e.d.). Het is een gatenkaas qua beveiligingsniveau die in de huidige tijd nodig is op computers.
 
of je installeert gewoon een legale versie van Windows 7 dat heeft veel voordelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan