• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 Testen spanning interne batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,
Ik ben op zoek naar een stukje software, om de batterij-spanning te kunnen uitlezen van de interne batterij, die in de laptop zit.
Ik bedoel niet de batterij die wordt gebruikt voor het systeem maar die kleine knoop-cel batterij
Is iemand bekend, hoe ik de spanning daarvan toonbaar kan maken?
(Ik dacht wellicht met bv: Aida64-software of zo? of is er een betere manier daarvoor
Alvast bedankt
 
Staat erbij.
 
@Lange Pier: Geldt dat ook voor een desktop want ik zie hem niet staan? Ik heb wel de laatste versie (1.43.0) Of moet je dan de Pro versie hebben?
 
Staat bij 3VCC in de bovenste kolom bij moederbord en voltages, dient er wel een sensor om het mobo voor op te zitten wat niet altijd het geval is.
 
Vbat staat er niet bij, 3VCC staat er wel bij: 3.3344V. Ik dacht dat dat wat hoog was voor een Li. knoopcel
(Asus P8P67-M-PRO I7-2600K)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het helaas niet vinden, zie bijlage.
Kennelijk heeft mijn laptop (Sony Vaio, Model VPCF1, hier geen sensor voor aanwezig.
Wellicht heeft iemand ergens instructies, hoe ik van mijn VPCF1 Laptop de CMOS-batterij kan vervangen?
 

Bijlagen

  • HwMonitor.doc
    171,5 KB · Weergaven: 3
Kijk naar dit filmpje, je zult de onderkant er moeten afhalen, na ongeveer 7 min zie je het moederbord en zie je de knoopcel zitten, veel succes.
 
Fredjeh,

Bedankt, ik vind dit een geweldige video, met instructies, bedankt nogmaals!
 
Let wl op alle schroefjes. Wat ik zelf eens ervoer met een Asus was dat de schroefjes wel veel op elkaar leken maar toch niet hetzelfde waren. Promt gebruikte ik een verkeerd schroefje waardoor ik de zetting beschadigde. De verschillen waren ook maar heel klein.
 
Multimeter erbij en stond de tijd niet meer goed ofzo?
Dus waarom een wissel?
 
Lange Pier,

Ik zag dat de systeem-tijd precies 1 uur achter liep, de datum was nog wel juist
Ook de tijdzone staat wel ook op: UTC + 01.00
Dus ik dacht dat de Cmos-batterij spanning niet meer goed was omdat de tijd 1 uur achter liep
Handmatig de tijd aanpassen heb ik gedaan em nu loopt de klok, sinds gisteren weer goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan