• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 Ultimate naar Windows 7 Home Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jason Van Lierde

Junior lid
Lid geworden
21 apr 2012
Waarderingsscore
0
Hoi NCF'ers!

Ik heb een klein probleempje gehad met een upgrade die ik uitgevoerd heb, op mijn Windows 7 computer.
Ik had nl. Windows 7 Home Basic, maar die had ik gepgraded naar een de Win 7 Ultimate versie.
Die staat mij niet aan, en is een beetje te ingewikkeld. Gelukkig heb ik de code gekregen van een kennis die er gratis aan kon geraken via z'n werk, en moest ik niet zelf de rekening betalen. (waar mijn mond van openviel, toen ik de kostprijs zag op de webstek van Microsoft)

Ik zou dus graag m'n Ultimate terugzetten, naar Home Basic (via de productcode, op de achterkant van m'n computer , zodat ik weer op m"n gemak in mijn vertrouwde, gepersonaliseerde Windows omgeving terug aan het werk kan! (Ja sorry, ben een autist, kan niet zo tegen veranderingen :D )

Is dit mogelijk?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jij die Windows 7 Ultimate versie op een installatiedisk staan?
Zoja dan kan je die gebruiken om Windows opnieuw te installeren.
Doordat je dan de code van je notebook gebruikt, wordt dan uiteindelijk Home Basic genstalleerd.

Nee, heb dat gedaan met een productcodekaart voor Windows 7 Ultimate, en nadat de nieuwste versie erop staat, kun je niet meer upgraden, en staat dat programma'tje van 'Windows Any Time Upgrade' ook niet meer in de systeemmap
Heb jij die Windows 7 Ultimate versie op een installatiedisk staan?
Zoja dan kan je die gebruiken om Windows opnieuw te installeren.
Doordat je dan de code van je notebook gebruikt, wordt dan uiteindelijk Home Basic genstalleerd.

Dan zal jij een recovery-installatie moeten gaan doen.
Welk merk heeft jou PC?

Heb je geen externe HD om je persoonlijk bestanden daar naartoe te kopiren.
En programma's zal je inderdaad opnieuw moeten installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan