• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 updater (nog steeds) niet actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Een pc met nog steeds W 7 de bekende melding bij zoeken naar updates: "server niet actief". Het probleem is al véle jaren bekend als ik zoek op internet. Ook een "fixit" wordt niet meer ondersteund. Hoewel desbetreffende pc maar summier gebruikt wordt vraag ik mij toch af of iemand een oplossing weet, of moet ik wachten dat het probleem door MS zelf opgelost wordt?
 
5 december zou dit probleem opgelost zijn via een update. Maar dat ging over een probleem waar mensen pas last van hadden.
Maar wat wel de zelfde melding gaf.
Tweakers
 
tja, daar heb ik dus nu niets aan...
 
Je zou hier eens kunnen kijken, Abraham heeft de zelfde probleem gehad en heeft het bij 1 laptop weer werkend gekregen. Alleen moet je bericht 10 negeren, want dat gaat over het probleem wat in mijn vorige bericht stond.
Hopelijk krijg je het zo weer werkend, anders zou je toch moeten afwachten.
Belangrijk - Geen windows-updates mogelijk
 
dat uitpakken van dat reparatieprogramma stopt herhaaldelijk bij 71%, ook in Veilige Modus, en een of andere fixit werd er meteen uit gegooid door Avast. Als ik weer achter die pc kruip zal ik eerst het antivirus tijdelijk moeten uitschakelen.
Al met al heb ik nog geen duidelijke richtlijnen. Misschien kan Abraham nog eens een duidelijk advies geven?
 
Ja je zou Avast eens kunnen uitzetten, ik heb vaker gezien dat Avast dingen tegen hield, zoals een nieuwe Windows upgrade. Ook kunt je even afwachten of Abraham dit mee leest en anders hem even een privé bericht sturen met een link naar deze topic.
Ik zal jou tweede bericht trouwens verwijderen. (bericht 6)
 
Ik gebruik al tijden geen Avast meer.
Door alle toeters en bellen erin is het een antivirus geworden, die niet meer één van de lichtste maar eerder een van de zwaarder in Windows draaiende antivirus programma's is geworden.

Ik gebruikte eerder AVG, een zusje van Avast en lichter in Windows draaiend.
Maar door updateproblemen ben ik overgegaan op de nieuwste versie van Avira Free.

Dat was tevens een bevrijding, want Windows zelf startte ineens ook weer heel snel op!
 
Dan zou de verklaring kunnen zijn waarom het reparatie programma niet doorloopt.
Hij zou Avast eens kunnen verwijderen en dan de tool nog eens kunnen uitpakken.
 
ik ga aan de slag en meld me dan weer.
25 minuten later: Avast eruit en Avira er in. Die tweaker.com tool blijft steken bij 71%. En de rest is ook hetzelfde gebleven. Ik overweeg om er W 10 op te zetten; bij een eerdere poging vond gebruiker van die pc dat niet prettig en heb ik dat weer terug gedraaid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had verwacht dat hij wel zou doorlopen.
Hij gebruikt de Windows firewall?
 
Ik had van die pc met W 7 nog een kopie/kloon van midden oktober liggen (was o.a. te zien aan de binnen gekomen email) . Die schijf kon ik dus simpel aansluiten en tot mijn verbazing kwam daar dezelfde vervelende melding.
 
Die repair tool kan echt heel erg lang duren (uren) zo heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus oefen je geduld ook als het lijkt dat hij blijft steken en wacht geduldig af.
 
bedoel je dat ik - eventueel - die pc uren lang laat aanstaan. Op zich is dat geen probleem, maar ik kan me niet voorstellen dat Microsoft dan ineens wel in de gaten heeft dat er een instelling of zo veranderd moet worden.
 
Die repair tool kan echt heel erg lang duren (uren) zo heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus oefen je geduld ook als het lijkt dat hij blijft steken en wacht geduldig af.

Dan moet het wel eerst lukken op het uit te pakken, want dat lukt nog niet echt.
 
ben net bezig windows 10 er op te zetten. Kan altijd binnen een bepaalde tijd terug naar 7 als dat geen succes zou zijn.
 
Dat kan ook een prima oplossing zijn.

@aarie25 daar heb ik blijkbaar overheen gelezen.
 
ben net bezig windows 10 er op te zetten. Kan altijd binnen een bepaalde tijd terug naar 7 als dat geen succes zou zijn.

Dat lijkt mij een goede oplossing.
Hopelijk dat de 1709 versie geen problemen geeft, want sommige hebben daar last van.

@aarie25 daar heb ik blijkbaar overheen gelezen.

Geen probleem hoor, ik dacht ik meld het even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan