• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 -> Windows 10 update fail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rww

Vaak hier
Lid geworden
24 dec 2005
Berichten
730
Waarderingsscore
0
Na uuuren (voor mijn gevoel dagen) zoeken op internet en diverse oplossingen te hebben getest zonder resultaat hier maar een poging wagen.

Ik heb hier een Dell laptop van een kennis staan. Een Latitude E6420 om precies te zijn. Was vrij traag dus de boel lekker opgeschoond en alle drivers en windows beveiligings updates geïnstalleerd*.

Toen werd het tijd voor een Windows 10 update via de MediaCreation Tool20H2. Eerst blauw scherm/vastloper maar na CHKDSK is dat opgelost.

W10 installatie loopt goed, laptop start 2x opnieuw op maar na de 2e keer krijg ik de volgende melding:

Wijzigingen aan de computer ongedaan maken.

Windows 10 kan niet worden geïnstalleerd.

0x8007001F - 0x20006

Vervolgens kom ik weer terug op het W7 dashboard.


* Windows beveiligings update; ik weet niet of het met de W10 update fail te maken heeft maar ik blijf de melding krijgen dat update KB4474419 niet kan worden geïnstalleerd. (code 800B0100). Ook voor dit probleem diverse "oplossingen" geprobeerd. O.a. update services handmatig gestopt, diverse mappen/bestanden verwijderd en services weer opgestart. Via CMD diverse commando's ingevoerd, Update troubleshooter laten lopen, etc.

Ook via 7Updater via een omweg een hele lading Windows updates geïnstalleerd maar de foutmelding blijft in beeld.

Als ik ergens een log kan vinden en hier moet posten voor meer info, dan hoor ik het graag! Thx.
 
Ook Microsoft een mogelijke oplossing
Gaat weliswaar over de E5520 maar dat is het low budget broertje van de E6420
 
@rww
Yep, precies hetzelfde gehad met mijn Dell Latitude E5440
Wijzigingen aan de computer ongedaan maken.

Windows 10 kan niet worden geïnstalleerd, tot 3x toe weer terug gedraaid naar Windows 7
0x8007001F - 0x20006

mijn oplossing was
een nieuwe SSD schijf geplaatst
Meer geheugen
alles losgekoppeld,dus geen printertje aangesloten
geen virusscanners of andere dingen geactiveerd
En als laatste,de nieuwe Drivers worden het allerlaatste geïnstalleerd,maar geen van Microsoft zelf.
omdat die soms tegen werken, klinkt gek maar is waar.
Ik heb die van de Dell site afgehaald.
Ik heb toen via de MediaCreation Tool de update gewoon zonder enkel probleem kunnen installeren
 
Mijn methode van aanpak komt grotendeels overeen met wat Johannes schrijft
Het eerste wat ik doe in zulke gevallen is de harde schijf testen met Crystal disc info
geeft deze een waarschuwing dan is het einde oefening. Werkt de schijf goed, opschonen defragmenteren . Windows 7 updaten en vervolgens de media creation tool toepassen .
Werkt alles goed de schijf klonen naar een SSD ,3Gb geheugen volstaat ,liefst 4Gb
De display driver voor windows 10 komt meestal bij de eerste update binnen en anders de Dell site
 
Soms verhinderd hardware de upgrade naar Windows 10 daar Windows geen generieke drivers ervoor heeft, te testen met de W8/8.1 update assistent.
Pas 1 x meegemaakt maar toch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan