• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8.1 crasht en start opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mahdi B

Junior lid
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
36
Waarderingsscore
1
Mijn Notebook Toshiba satellite L750-1RE met erop Windows 8.1 64 bit crasht dagelijks een aantal keer per dag en gaat de laptop iedere keer opnieuw opstarten. Alles wat open staat en niet opgeslagen is gaat verloren. Bij logboek van het systembeheer geeft de volgende fout als oorzaak. Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?


Event xmlns=" ">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-HAL" Guid="{63D1E632-95CC-4443-9312-AF927761D52A}" />
<EventID>13</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2020-06-06T20:37:55.548914700Z" />
<EventRecordID>110836</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>PCMB</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData />
</Event>
 

Bijlagen

  • fout.jpg
    fout.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 11
Er is al eerder een exact gelijke casus geweest op dit forum. Abraham54 heeft hem toen geheel opgelost. Omdat hij dit op een speciale manier doet (die voor iedere pc anders is) link ik hem in dit bericht zodat hij je verder kan helpen.

@Abraham54 Kan jij hier naar kijken?
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Ik heb wel geconstateerd zojuist dat de geheugenkaart (2GB) in slot 2 niet werkte omdat hij een beetje los was. In slot 1 stond de geheugenkaart (4GB) en die was wel goed. Speccy gaf aan dat er 2 sleuven waren en dat er slot 1 gebruikt was en dat slot 2 vrij was! Speccy gaf ook aan dat er in totaal 4 GB geheugen aanwezig was terwijl dat eigenlijk 6 GB (4+2 GB) moest zijn.

Nu heb ik geheugenkaart in slot 2 goed teruggeplaatst, geeft Speccy wel dat bij de sleuven in gebruik zijn met totaal 6 GB werkgeheugen (4+2 GB).

Ik moest deze met u u delen omdat ik niet weet of dat het probleem was of er iets anders aan de hand is.

Het rapport kunt u via de volgende link inzien:

 
Windows carshte zojuist opnieuw. Blijkbaar heeft het herstel van de geheugenkaart geen effect op deze fout in het systeem. De fout deze keer was ook HAL id 13 fout.

Verder zegt het volgende:

Gebeurtenis 41, Kernal-Power
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

 
Dat kan het probleem geweest zijn!

Doe dan nu onderstaande:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:

  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
Ran by Mahdi (administrator) on 07-06-2020 at 10:48:40
Running from "C:\Users\Mahdi\Desktop"
Microsoft Windows 8.1 (X64)
Model: SATELLITE L750 Manufacturer: TOSHIBA
Boot Mode: Normal
***************************************************************************

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (06/01/2020 04:27:33 PM) (Source: Microsoft-Windows-Defrag) (User: )
Description: Het volume Door systeem gereserveerd is niet geoptimaliseerd, omdat er een fout is opgetreden: De parameter is onjuist. (0x80070057)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: De index kan niet worden geïnitialiseerd.


Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: De toepassing kan niet worden geïnitialiseerd.

Context: toepassing Windows


Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: Het object van de gegevensverzamelaar kan niet worden geïnitialiseerd.

Context: toepassing Windows, catalogus SystemIndex


Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: De invoegtoepassing in <Search.TripoliIndexer> kan niet worden geïnitialiseerd.

Context: toepassing Windows, catalogus SystemIndex


Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)

Error: (05/31/2020 11:14:32 PM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: Het invoegtoepassingenbeheer <Search.TripoliIndexer> kan niet worden geïnitialiseerd.

Context: toepassing Windows


Details:
(HRESULT : 0x8e5e0713) (0x8e5e0713)

Error: (05/31/2020 11:14:32 PM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: De Windows Search-service wordt gestopt vanwege een probleem met de indexeerfunctie, The catalog is corrupt.


Details:
De catalogus met de inhoudsindex is beschadigd. 0xc0041801 (0xc0041801)

Error: (05/31/2020 11:14:32 PM) (Source: Windows Search Service) (User: )
Description: De zoekservice heeft beschadigde gegevensbestanden ontdekt in de index {id=4810 - enduser\mssearch2\search\ytrip\common\util\jetutil.cpp (204)}. De service probeert dit probleem automatisch te verhelpen door de index opnieuw samen te stellen.


Details:
0x8e5e0713 (0x8e5e0713)

Error: (05/24/2020 11:31:29 PM) (Source: Microsoft-Windows-LocationProvider) (User: NT AUTHORITY)
Description: -2147024883

Error: (05/21/2020 02:48:42 PM) (Source: nlsX86cc) (User: )
Description: Stop request seennlsX86cc error: 0


System errors:
=============
Error: (06/07/2020 10:43:01 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (06/07/2020 10:38:25 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (06/07/2020 10:30:08 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (06/07/2020 10:23:18 AM) (Source: Microsoft-Windows-HAL) (User: NT AUTHORITY)
Description: De bewakingstimer van het systeem is ingeschakeld.

Error: (06/07/2020 10:23:23 AM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 10:21:52 op ‎7-‎6-‎2020 is onverwacht gebeurd.

Error: (06/07/2020 10:16:02 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (06/07/2020 09:51:43 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (06/07/2020 09:49:10 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (06/07/2020 09:45:05 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar

Error: (06/07/2020 12:10:56 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalActiveren{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)Niet beschikbaarNiet beschikbaar


Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (06/01/2020 04:27:33 PM) (Source: Microsoft-Windows-Defrag)(User: )
Description: Door systeem gereserveerdDe parameter is onjuist. (0x80070057)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service)(User: )
Description:
Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service)(User: )
Description: Context: toepassing Windows


Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service)(User: )
Description: Context: toepassing Windows, catalogus SystemIndex


Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)

Error: (05/31/2020 11:14:33 PM) (Source: Windows Search Service)(User: )
Description: Context: toepassing Windows, catalogus SystemIndex


Details:
Kan het opgegeven object niet vinden. Geef de naam van een bestaand object op. (HRESULT : 0x80040d06) (0x80040d06)
Search.TripoliIndexer

Error: (05/31/2020 11:14:32 PM) (Source: Windows Search Service)(User: )
Description: Context: toepassing Windows


Details:
(HRESULT : 0x8e5e0713) (0x8e5e0713)
Search.TripoliIndexer

Error: (05/31/2020 11:14:32 PM) (Source: Windows Search Service)(User: )
Description:
Details:
De catalogus met de inhoudsindex is beschadigd. 0xc0041801 (0xc0041801)
The catalog is corrupt

Error: (05/31/2020 11:14:32 PM) (Source: Windows Search Service)(User: )
Description:
Details:
0x8e5e0713 (0x8e5e0713)
4810 - enduser\mssearch2\search\ytrip\common\util\jetutil.cpp (204)

Error: (05/24/2020 11:31:29 PM) (Source: Microsoft-Windows-LocationProvider)(User: NT AUTHORITY)
Description: -2147024883

Error: (05/21/2020 02:48:42 PM) (Source: nlsX86cc)(User: )
Description: Stop request seennlsX86cc error: 0


CodeIntegrity Errors:
===================================
Date: 2020-06-05 13:18:20.638
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-06-04 08:53:13.165
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-06-01 18:23:18.156
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-06-01 16:27:43.309
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-05-30 13:33:20.424
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-05-23 10:36:55.910
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-05-21 22:38:53.102
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-05-21 14:18:35.721
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-05-20 08:56:41.854
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.

Date: 2020-05-18 08:26:11.937
Description: Code Integrity determined that a process (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe) attempted to load \Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL that did not meet the Custom 3 / Antimalware signing level requirements.


=========================== Installed Programs ============================

µTorrent (HKCU\...\uTorrent) (Version: 3.5.5.45672 - BitTorrent Inc.)
3.0 (HKLM-x32\...\Kurditgroup_is1) (Version: - )
4K Video Downloader 4.11 (HKLM-x32\...\{26CB5429-1141-40FC-A7AA-F13AC1458D10}) (Version: 4.11.3.3420 - Open Media LLC)
Adobe Acrobat Reader DC - Nederlands (HKLM-x32\...\{AC76BA86-7AD7-1043-7B44-AC0F074E4100}) (Version: 20.009.20067 - Adobe Systems Incorporated)
Adobe Flash Player 32 NPAPI (HKLM-x32\...\Adobe Flash Player NPAPI) (Version: 32.0.0.371 - Adobe)
Adobe Flash Player 32 PPAPI (HKLM-x32\...\Adobe Flash Player PPAPI) (Version: 32.0.0.371 - Adobe)
Citrix Receiver 4.12 (HKLM-x32\...\CitrixOnlinePluginPackWeb) (Version: 14.12.0.18020 - Citrix Systems, Inc.)
DisplayDriverAnalyzer (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_DisplayDriverAnalyzer) (Version: 391.35 - NVIDIA Corporation) Hidden
DisplayLink Core Software (HKLM\...\{4C89145E-4D4A-4081-9F85-2C43B583DB92}) (Version: 7.7.60366.0 - DisplayLink Corp.) Hidden
DisplayLink Core Software (HKLM\...\{997315A2-1966-44F2-A87A-4B5C2C507C03}) (Version: 9.1.1651.0 - DisplayLink Corp.)
DisplayLink Graphics (HKLM\...\{EF7B46AF-451B-4136-A49F-2FFD9EA6E8E9}) (Version: 7.7.57957.0 - DisplayLink Corp.)
Google Chrome (HKLM-x32\...\Google Chrome) (Version: 83.0.4103.61 - Google LLC)
Google Earth Pro (HKLM\...\{B6EAFE41-5723-40EB-869B-4AF44CA17B35}) (Version: 7.3.3.7699 - Google)
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{60EC980A-BDA2-4CB6-A427-B07A5498B4CA}) (Version: 1.3.35.451 - Google LLC) Hidden
Kurdi Sorani / Bahdini (HKLM\...\{F873132F-94ED-42AB-8E6A-AE6DFFC9AF7B}) (Version: 1.0.3.40 - Kurditgroup)
Magical Jelly Bean KeyFinder (HKLM-x32\...\KeyFinder_is1) (Version: 2.0.10.13 - Magical Jelly Bean)
Mediatek RT2870 Wireless LAN Card (HKLM-x32\...\{28DA7D8B-F9A4-4F18-8AA0-551B1E084D0D}) (Version: 1.5.40.0 - MediatekWiFi)
Microsoft Office Professional Plus 2010 (HKLM\...\Office14.PROPLUS) (Version: 14.0.7015.1000 - Microsoft Corporation)
Microsoft Silverlight (HKLM\...\{89F4137D-6C26-4A84-BDB8-2E5A4BB71E00}) (Version: 5.1.50918.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable (HKLM-x32\...\{710f4c1c-cc18-4c49-8cbf-51240c89a1a2}) (Version: 8.0.61001 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.17 (HKLM-x32\...\{9A25302D-30C0-39D9-BD6F-21E6EC160475}) (Version: 9.0.30729 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.6161 (HKLM-x32\...\{9BE518E6-ECC6-35A9-88E4-87755C07200F}) (Version: 9.0.30729.6161 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM\...\{1D8E6291-B0D5-35EC-8441-6616F567A0F7}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM-x32\...\{F0C3E5D1-1ADE-321E-8167-68EF0DE699A5}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.61030 (HKLM-x32\...\{ca67548a-5ebe-413a-b50c-4b9ceb6d66c6}) (Version: 11.0.61030.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x86) - 11.0.61030 (HKLM-x32\...\{33d1fd90-4274-48a1-9bc1-97e33d9c2d6f}) (Version: 11.0.61030.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable (x64) - 12.0.30501 (HKLM-x32\...\{050d4fc8-5d48-4b8f-8972-47c82c46020f}) (Version: 12.0.30501.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable (x86) - 12.0.30501 (HKLM-x32\...\{f65db027-aff3-4070-886a-0d87064aabb1}) (Version: 12.0.30501.0 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2015 Redistributable (x64) - 14.0.24215 (HKLM-x32\...\{d992c12e-cab2-426f-bde3-fb8c53950b0d}) (Version: 14.0.24215.1 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2015-2019 Redistributable (x86) - 14.24.28127 (HKLM-x32\...\{e31cb1a4-76b5-46a5-a084-3fa419e82201}) (Version: 14.24.28127.4 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64) (HKLM\...\Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64)) (Version: 10.0.50903 - Microsoft Corporation)
Mozilla Firefox 76.0.1 (x64 nl) (HKLM\...\Mozilla Firefox 76.0.1 (x64 nl)) (Version: 76.0.1 - Mozilla)
Mozilla Maintenance Service (HKLM\...\MozillaMaintenanceService) (Version: 76.0.1 - Mozilla)
Nitro Reader 5 (HKLM\...\{42BEF461-E91D-4C9E-94A2-790D973CE971}) (Version: 5.5.9.2 - Nitro)
Notepad++ (32-bit x86) (HKLM-x32\...\Notepad++) (Version: 7.8.5 - Notepad++ Team)
NVIDIA 3D Vision stuurprogramma 391.35 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.3DVision) (Version: 391.35 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA GeForce Experience 3.13.1.30 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.GFExperience) (Version: 3.13.1.30 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA Grafisch stuurprogramma 391.35 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.Driver) (Version: 391.35 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA HD Audio-stuurprogramma 1.3.36.6 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_HDAudio.Driver) (Version: 1.3.36.6 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA PhysX Systeem Software 9.17.0524 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.PhysX) (Version: 9.17.0524 - NVIDIA Corporation)
OBS Studio (HKLM-x32\...\OBS Studio) (Version: 25.0.4 - OBS Project)
Online Plug-in (HKLM-x32\...\{2E9881CA-E41C-45E5-8055-61A4CC1BF93F}) (Version: 14.12.0.18020 - Citrix Systems, Inc.) Hidden
Opera Stable 67.0.3575.137 (HKLM-x32\...\Opera 67.0.3575.137) (Version: 67.0.3575.137 - Opera Software)
Opera Stable 68.0.3618.125 (HKCU\...\Opera 68.0.3618.125) (Version: 68.0.3618.125 - Opera Software)
Oracle VM VirtualBox 4.3.12_ZZZZ (HKLM\...\{B5121457-0126-4E62-BCBF-6DC7C73D9E4A}) (Version: 4.3.12 - Oracle Corporation)
PDF-XChange Editor (HKLM\...\{A3814501-4332-4436-BD13-07813EC91985}) (Version: 6.0.322.7 - Tracker Software Products (Canada) Ltd.) Hidden
PDF-XChange Editor (HKLM-x32\...\{2096d5e2-2147-435b-9de4-54700b6e9558}) (Version: 6.0.322.7 - Tracker Software Products (Canada) Ltd.)
PDF-XChange Viewer (HKLM\...\{9ED333F8-3E6C-4A38-BAFA-728454121CDA}) (Version: 2.5.211.0 - Tracker Software Products (Canada) Ltd.)
PuTTY release 0.70 (HKLM-x32\...\{0B06C05B-0069-4FE8-AC19-AAF6678FD0A8}) (Version: 0.70.0.0 - Simon Tatham)
Python 2.7.11 (64-bit) (HKLM\...\{16E52445-1392-469F-9ADB-FC03AF00CD62}) (Version: 2.7.11150 - Python Software Foundation)
Samsung USB Driver for Mobile Phones (HKLM\...\{D0795B21-0CDA-4a92-AB9E-6E92D8111E44}) (Version: 1.7.23.0 - Samsung Electronics Co., Ltd.)
Self-service Plug-in (HKLM-x32\...\{7A029AB7-8CC4-4FE8-904F-A090248C1BC7}) (Version: 4.12.0.18013 - Citrix Systems, Inc.) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0011-0000-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{A3364707-2F53-4C83-8F68-C9877A9080C7}) (Version: - Microsoft)
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0015-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0016-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0018-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0019-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-001A-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-001B-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-001F-0407-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{EE3A99C9-FD8F-4923-9F82-27365DA4B873}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-001F-0409-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C814F7D9-CE9D-45AA-BA7C-88BDD0E1EB7C}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-001F-040C-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{77A8B979-11B0-4774-8003-574EE8A4BC22}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-001F-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C281A20E-A7DE-4950-8656-13E31F2DF194}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-002C-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{8601DE11-B4B1-47B6-BA5F-C98AF303A1DD}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0043-0000-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{F3FAAB68-7697-4B1F-A23A-72312565AEAB}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0043-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{040AFD12-179F-4557-8412-017A830C60A3}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-0044-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-006E-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{B063C2D2-FD29-44E9-A6EF-19BA4B62381B}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-00A1-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Service Pack 2 for Microsoft Office 2010 (KB2687455) 64-Bit Edition (HKLM\...\{90140000-00BA-0413-1000-0000000FF1CE}_Office14.PROPLUS_{C17E141C-267D-4A15-A903-1AD09D8B0D62}) (Version: - Microsoft) Hidden
Speccy (HKLM\...\Speccy) (Version: 1.32 - Piriform)
SpeedFan (remove only) (HKLM-x32\...\SpeedFan) (Version: - )
Taalpakket voor Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64) - NLD (HKLM\...\Microsoft Visual Studio 2010 Tools for Office Runtime (x64) Language Pack - NLD) (Version: 10.0.50903 - Microsoft Corporation)
TP-LINK Archer T2U_T2UH Driver (HKLM-x32\...\{95EF5DBB-C2DA-48AF-93B4-533333227486}) (Version: 1.3.1 - TP-LINK)
Viber (HKCU\...\{e2b344f7-f37e-462e-add4-61cb7fb668e5}) (Version: 13.0.0.75 - 2010-2020 Viber Media S.a.r.l)
Viber (HKLM-x32\...\{6C3E285B-D3A6-48B0-904C-07585B189911}) (Version: 13.0.0.75 - Viber Media S.a.r.l) Hidden
VideoPad Video Editor (HKLM-x32\...\VideoPad) (Version: 3.89 - NCH Software)
VLC media player (HKLM\...\VLC media player) (Version: 3.0.8 - VideoLAN)
vs2015_redist x86 (HKLM-x32\...\{BD46163A-0331-4A61-B65A-7B66D7C93F8E}) (Version: 1.0.0.0 - Realnetworks) Hidden
Vulkan Run Time Libraries 1.0.65.1 (HKLM\...\VulkanRT1.0.65.1) (Version: 1.0.65.1 - LunarG, Inc.) Hidden
Web Companion (HKLM-x32\...\{c8742df9-8f8a-44b5-9641-601bc0f6ea5d}) (Version: 6.0.2270.4122 - Lavasoft)
WinPcap 4.1.3 (HKLM-x32\...\WinPcapInst) (Version: 4.1.0.2980 - Riverbed Technology, Inc.)
WinRAR 5.20 (64-bit) (HKLM\...\WinRAR archiver) (Version: 5.20.0 - win.rar GmbH)
WinSCP 5.13 (HKLM-x32\...\winscp3_is1) (Version: 5.13 - Martin Prikryl)
Zoom (HKCU\...\ZoomUMX) (Version: 5.0 - Zoom Video Communications, Inc.)

========================= Devices: ================================

Name: Bluetooth USB Adapter
Description: Bluetooth USB Adapter
Class Guid: {e0cbf06c-cd8b-4647-bb8a-263b43f0f974}
Manufacturer: Qualcomm Atheros Communications
Service: BTHUSB
Device ID: USB\VID_0930&PID_0215\6&12597AC3&0&6
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.

Name: Qualcomm Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter
Description: Qualcomm Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Qualcomm Atheros Communications Inc.
Service: athr
Device ID: PCI\VEN_168C&DEV_002B&SUBSYS_661311AD&REV_01\4&1FB97B6B&0&00E5
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.


========================= Memory info: ===================================

Percentage of memory in use: 34%
Total physical RAM: 6125.86 MB
Available physical RAM: 4040.23 MB
Total Virtual: 12269.86 MB
Available Virtual: 9934.12 MB

========================= Partitions: =====================================

1 Drive c: () (Fixed) (Total:232.54 GB) (Free:142.45 GB) NTFS

========================= Users: ========================================

Gebruikersaccounts voor \\PCMB

Administrator Gast Mahdi
De opdracht is voltooid.

========================= Minidump Files ==================================

No minidump file found

========================= Restore Points ==================================

01-06-2020 16:21:31 Gepland controlepunt

**** End of log ****
 
Veel fouten in jouw Windows.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Bijlagen FRST.txt en Addition.txt
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    41,9 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    94,9 KB · Weergaven: 2
We kijken verder:

Stap •1•
Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Stap •2•
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Logboek
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C01].txt
    4,5 KB · Weergaven: 3
Ja, dat je wat rare tools aan boord had, had ik al gezien.
Is MBAM al bezig?
 
MalwareBytes is nog bezig
 
MBAM Scanlog
 

Bijlagen

  • MBAM scanlog.txt
    1,7 KB · Weergaven: 6
Download de
5751dc31d90d9-ESET_onlinescanner_v2.PNG
ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
 
Eset.txt
 

Bijlagen

  • Eset logbestand.txt
    11,8 KB · Weergaven: 6
Hoe draait jouw Windows inmiddels?

Blijf af van al die "commerciële" torrent downloaders, die alleen maar extra ballast in jouw Windows zetten!

Ga zoals veel anderen ook over op het OpenSourrce tool Tixati, een heel snelle torrentdownloader die schoon is.
 
afgelopen 3 uur heb ik geen crash gehad. soms komt voor dat ik in drie dagen geen crash krijg en soms meerdere malen per dag. Ik download nauwelijks bestanden via torrents alleen laatste weken toen ik de legale key van office 2010 had maar de software niet en de site van Microsoft niet werkte!

Ik zal de komende dagen kijken of deze stappen geholpen hebben.

Bedankt voor je tijd en de moeite en een heel fijne avond
 
Hoi Mahdi, ik zal dit topic voorlopig open laten staan, dan kan je altijd nog weer erin terugkomen.
Ook jou help ik graag en dank voor de vermelde wensen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan