• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8.1 crasht en start opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankjewel.

Ik heb zojuist wederom een crash gehad. Blijkbaar is het probleem nog niet weg is
 
Waarom nog niet geupgrated naar W10?
En op 8.1 blijven, waarom staat de auto update uit, of doe je dat handmatig?
Er zijn voor diverse problemen hotfixes maar die krijg je nu niet?

Indien de minidumps niet zijn gewist geeft deze een log met wat meer info.
 
Ik heb destijds gratis van Microsoft aangeboden gekregen om up te daten. Dat heb ik gedaan. Desondanks dat toets vooraf positief was, draait Windows 10 op mijn Notebook. Toshiba gaf toen aan dat ze geen overeenkomst hadden met Microsoft over de strenge voorwaarden die Microsofft stelde voor de updates naar Windows 10. Toen was ik ca. 65 euro kwijt omdat nieuwe keys voor Windows en office 2010 omdat ik geen backup had.
 
Windows 10 werkte dus niet na de installatie toen
 
Hoi Mahdi, hieronder de handleiding:

Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
whocrashed32.jpg
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
Hoi Abraham, is geïnstalleerd
 

Bijlagen

  • rapport WhoCrashed.txt
    4,5 KB · Weergaven: 5
Je machine even niet meer schoonmaken, zodat de crashdump files bewaard blijven.

Als er bij een volgende crash ook geen dumpbestand te vinden is, dan wordt het lastig.
 
Waarom nog niet geupgrated naar W10?
En op 8.1 blijven, waarom staat de auto update uit, of doe je dat handmatig?
Er zijn voor diverse problemen hotfixes maar die krijg je nu niet?


Indien de minidumps niet zijn gewist geeft deze een log met wat meer info.
En het antwoord is?

En upgraden naar W10 heeft niets met Toshiba te maken, ook had je de mogelijkheid om weer naar 8.1 terug te gaan, ook kun je met je key Office zelf gratis downloaden en de prijs voor een W10 key is een paar euro maar een upgrade is gratis.
 
Ik maak niks schoon. Het probleem is dat dit soort van crash geeft Windows geen gelegenheid om een crash te registreren. Pas als Windows opnieuw opgestart is, staat bij het logboek dat de computer opnieuw opgestart is zonder Windows op goede wijze af te sluiten. Het gebeurd in eens en het scherm wart meteen zwart en start opnieuw!. Ik heb voor de zekerheid de geheugenkaart (2GB) uit de sleuf 2 verwijderd, kijken of dat helpt.
 
En het antwoord is?

En upgraden naar W10 heeft niets met Toshiba te maken, ook had je de mogelijkheid om weer naar 8.1 terug te gaan, ook kun je met je key Office zelf gratis downloaden en de prijs voor een W10 key is een paar euro maar een upgrade is gratis.
Upgraden zelf niet. Ik heb toen eerst Microsoft gebeld. Ze hebben mij naar Toshiba verwezen omdat een bios update noodzakelijk was. Toshiba zei dat dat voor dit type L750-1RE niet beschikbaar was voor Windows 10. Uiteraard als alle pogingen niet helpen zal ik opnieuw Windows 10 proberen!
 
Windows 8.1 is tot medio 2023 te gebruiken, ik vermoed dat je tegen die tijd allang met een laptop werkt.
 
Mijn huidige laptop Toshiba is best snel en ik ben erg tevreden ermee behalve laatste maanden sinds deze crashgevallen. Uiteraard als er mogelijkheid is voor update naar Windows 10 zal ik niet aarzelen om over te gaan. Even kijken of eraf halen van geheugenkaart 2 het probleem oplost anders zal ik Windows 10 opnieuw proberen. Deze keer heb ik wel een back-up van het huidige systeem als Windows 10 niet slaagt.
 
Ik denk dat het mogelijk is dat je notebook crashed door te hoge temperaturen.
De boel een keer goed stofvrij laten maken kan de oplossing zijn.
 
Twee weken geleden heb ik helemaal stofvrij gemaakt en de koelpasta van de CPU en GPU vervangen.
Ook nieuwe batterij niet geholpen!
 
Heb je de koelpasta heel dun of behoorlijk dik aangebracht?
 
Die al bekeken?
Nog meer leesvoer.
 
Koelpasta heb ik uiteraard dun aangebracht. Dat probleem had ik al voor het aanbrengen van de pasta.
 
Sinds gisteren zijn er 2 cashgevallen gebeurd terwijl op WhoCrashed de volgende melding geeft bij de Analyse:
" No valid crash dumps have been found on your computer"

Ik zal dit weekend Windows 10 proberen. Bedankt voor alle hulp.
 
Dat artikel door Lange Pier gelinkt vergeet te vermelden dat voor het maken van een minidump er voldoende virtueel geheugen op de systeempartitie ( C: ) moet zijn toegewezen. Ik zou minstens 200 MB gebruiken.
Maar als dat nooit gewijzigd is hoef je daar natuurlijk niet te kijken. Dan wordt die ruimte door het systeem beheerd en is het OK.

( Rechtsklik 'Deze computer', kies 'Eigenschappen - Geavanceerde Systeeminstellingen - Geavanceerd - Prestaties - Instellingen - Geavanceerd - Virtueel geheugen'.
Na wijziging van een ruimte op een partitie daar moet je op 'Instellen' klikken' )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan