• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8.1 crasht en start opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Virtual geheugen staat al 4096 MB.

Er zijn nu wel crashmeldingen , zie bijlage.
 

Bijlagen

  • crash rapport 9 jni 2020.txt
    8,4 KB · Weergaven: 7
Zowel de nVidia driver als ook de USB3 driver worden als schuldigen aangewezen.

Wat geeft Apparaatbeheer aan welke USB-driver aanwezig is?
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • driver usb3.jpg
    driver usb3.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 16
Windows 10 heb ik vanavond met succes geïnstalleerd. Ik zal komende dagen kijken of het probleem van de crash verholpen is. Thanks
 
Ik heb Windows 8.1 geüpdated naar Windows 10. Twee dagen mee gewerkt wel tig keer crashjes gehad. Gisteren heb ik harddisk geformatteerd en Windows 10 Home Oem 64 bit schoon geïnstalleerd. Tot nu toe heb ik geen crashgevallen.

Wat ik wel last van heb is dat ik bij de Windows opstart iedere keer pincode moet intoetsen. Er zijn twee manieren uitgelegd op internet om vanaf te komen bied bij mij geen oplossing.

Methode 1 is verwijderen van de pincode-optie. Dit is bij me niet mogelijk omdat de knop (grijs) niet te selecteren is. Zie bijlage.

Methode 2: zeggen dat je de pincode wilt wijzigen en daarna op annuleren klikken. Als ik deze methode doe dan komt het wederom te verschijnen om een nieuwe pincode te maken.
 
De bijlage
 

Bijlagen

  • pincode verwijderen.jpg
    pincode verwijderen.jpg
    102 KB · Weergaven: 13
Het probleem is opgelost. Windows start nu zonder pincode of wachtwoord te vragen.
 
Aanmeldingsopties
Uitzetten "Aanmelden bij Windows Hello vereisen voor Microsoft-account"
Uitzetten "Configuratie van mijn apparaat automatisch voltooien op basis van aanmeldingsgegevens na een update of herstart"
Uitzetten aanmeldingsopties en opnieuw openen, nu kun je de pincode wel verwijderen bij Windows Hello pincode als wachtwoord van je Microsoft account weet.
netplwiz uitvoeren als administrator, nu krijg je wel de optie uit te vinken van "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken"
Nu wordt je wederom gevraagd om het wachtwoord twee keer in te toetsen
 
Gisteren avond laat is wederom gecrasht nadat ik Citrix Workspace geïnstalleerd heb.

De crash is precies zelfde als bij Windows 8.1 namelijk HAL id 13

Nu heb ik het systeem hersteld naar datum van gisteren rond 8:15 uur.

Ik zal komende dagen kijken of de crash weer gebeurd.

details van de Crash:

Fout op 12-6-2020 23:55:35

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-HAL
Datum: 12-6-2020 23:55:35
Gebeurtenis-id:13
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Computer: DESKTOP-AC21RE8
Beschrijving:
De bewakingstimer van het systeem is ingeschakeld.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-HAL" Guid="{63d1e632-95cc-4443-9312-af927761d52a}" />
<EventID>13</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2020-06-12T21:55:35.8489010Z" />
<EventRecordID>1956</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-AC21RE8</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
</EventData>
</Event>
 
Link eens de pagina waar de bios update staan, ik kan ze niet vinden voor dat notebook.

En de bios is zelden de oorzaak van crashes, geheugen, slechte harde schijf en drivers zijn het meestal.
 
Drivers haal je op bij de desbetreffende chipbakker alleen de bios is uniek voor het moederbord.
 
Windows 10 heeft in principe alle drivers zelf geïnstalleerd. Apparaatbeheer geeft geen problemen of vraagtekens weer. De bios moet ik van de fabrikant downloaden en die is er wel maar heel erg oud. Blijkbaar dat er een conflict is dat leidt dat mijn laptop 1 @ 3 keer per dag gaat ineens op zwart scherm en herstart opnieuw zonder iets te vragen. Ik denk dat ik hier mee moet leven als de problemen in de toekomst niet erger of meer worden.
 
Net crashte weer toen ik op de muis klikte om de bovenste bericht te plaatsen. Dat gebeurde binnen een fractie van seconde van de muisklik!
 
Dat kan maar ook de meeste beschikbare drivers voor deze laptop dateren uit die tijd 2012-2013.

In de volgende link zoek op serienummer YB068195W

Het serienummer bestaat niet. Voer uw serienummer opnieuw in of klik hier om contact op te nemen met ons Support Center voor verdere hulp.
Oeps.

Driver update uitzetten en die van de chipmakers zelf installeren.
Een minidump via Whocrashed uitlezen en de log hier neerzetten.

Ben geen voorstander van driver updaters maar in dit geval miss. wel het handigste.
 
Whocrashed geeft dit weer

" No valid crash dumps have been found on your computer"

In het systeem heb ik wel registeren van minidump aangezet en computer opnieuw opstartte maar nog steeds geeft geen crashes weer, misschien moeten we tot volgende crash wachten.
 
Misschien een idee:
Zelf nog nooit gebruikt. Het vertraagt je systeem flink, maar zo te horen kan je soms wel uitsluitsel geven.

Bij je verhalen heb ik regelmatig aan de grafische adpater driver gedacht; plots zwart scherm, en gestart bij een muisklik.

Al eens een memory test gedaan ? Voer mdsched in je zoekfunctie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan