• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8 en Windows 10 - de Windows Defragmenteerder en SSD TRIM

A

Abraham54

Gast
Ik denk dat vele SSD gebruikers met Windows 8.1 en Windows 10 niet weten,
dat de in Windows meegeleverde defragmenteerder het trimmen van de SSD
mogelijk maakt en daarmee ervoor zorgt dat de SSD zijn snelheid blijft behouden.


Deze defragmenteerder wordt gevonden in
Start > Alle programma's > Windows Systeembeheer en heet daar Stations defragmenteren en optimaliseren

5d3eb91415af0-Stations_defragmenteren_en_optimaliseren_1.jpg


Bovenstaand zie je hoe het er in mijn Windows uitziet en je ziet dat bij de SSD's enkel Optimaliseren staat vermeld.
En dat Optimaliseren betekent niks meer en minder dat jij daarmee de SSD een actieve trimactie laat ondernemen.

Bovendien kan je instellen dat elke elke dag bij opstarten ook een trimactie wordt gedaan!
Klik daarvoor op de knop Instellingen wijzigen.

5d3eba27c4f34-Stations_defragmenteren_en_optimaliseren_2.jpg


In bovenstaande afbeelding zie jij hoe ik dat heb ingesteld.


Tip: ik reinig na gebruik mijn Windows met Wise Disk Cleaner soms aangevuld met de Cleanmanager+.

Steevast start ik daarna Stations defragmenteren en optimaliseren om de systeempartitie te trimmen.
De SSD in mijn notebook is daardoor nog steeds supersnel met opstarten en programma's starten.
 

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan