• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 8 installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

broemies

Bekend gezicht
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
133
Waarderingsscore
8
Hallo iedereen. Ik heb een volgend 'probleem'. Ik heb op m'n Elitenotebook 840 3G Windows 10 staan maar ik heb Windows 8 nodig heb om een motorengine tuningsprogramma te kunnen runnen. Is het mogelijk om ook 8 op de laptop te installeren en 10 ergens op te slaan ?
 
Windows 8 Compatibility mode in Windows 10 werkt niet?

Tegen welke problemen loop je aan als je het in Windows 10 probeert?
 
Windows 8 Compatibility mode in Windows 10 werkt niet?

Tegen welke problemen loop je aan als je het in Windows 10 probeert?
1. Kun je mij naar Windows 8 Compatibity mode in mijn Windows 10 laptop loodsen ?
2. Lang verhaal zo kort mogelijk : Om het tuningsprogramma/software in de Ecu van de motor te kunnen uitlezen moet er verbinding gelegd worden tussen laptop en ECU middels een speciale datakabel. Met de Windows 8 laptop van een kennis verloopt de verbinding probleemloos. Op m'n oude laptop met ook Windows 10 lukt het ook niet.
 
Autotune is zo te zien ook voor Windows 10 te gebruiken, maar dat kost geld om dat aan te schaffen. Of upgraden moet gratis kunnen.
 
Autotune is zo te zien ook voor Windows 10 te gebruiken, maar dat kost geld om dat aan te schaffen. Of upgraden moet gratis kunnen.
Voor de duidelijkheid : TuneEcu (zie op TuneEcu.net)is een apart op zichzelfstaand tuningsprogramma voor o.a. de fuelwaarden bij een bepaalde gasklepstand en rpm en die eerst op Windows draaide maar de uitvinder van dit tuningsprogramma is overgegaan op Android en daar moet je voor betalen. Autotune is van Dynojet,evenals Powercommander en draait ook op Windows. Autotune kun je aan eenPCV (powercommander 5/6) koppelen en trimt bij lopende motor de fuelwaarden meteen die in de fuelmap van de PCV staan. Gaat allemaal zo sneller om de fuelwaarden zo precies mogelijk te krijgen. In de TuneEcu staan o.a. jouw fuel uitgangswaarden die je wel eerst zelf in moet voeren. De TuneEcu houdt de ecu dus eigenlijk voor de gek. De stock ecuwaarden worden dus niet veranderd. Op 'advies' van Autotune past de PCV de waarden van TuneEcu aan.
 
Laatst bewerkt:
Windows 8 Compatibility mode in Windows 10 werkt niet?

Tegen welke problemen loop je aan als je het in Windows 10 probeert?
Zie mijn uitleg bij Arie 25
Autotune is zo te zien ook voor Windows 10 te gebruiken, maar dat kost geld om dat aan te schaffen. Of upgraden moet gratis kunnen.
Autotune moet je kopen,updates zijn gratis.
 
Kan iemand mij verder helpen met de compability mode ?Welke stap nu ?2022-11-11.png Ik kom niet verder dan dit scherm.
 
Dat is een duidelijke uitleg :)

Hier een uitleg over jou vraag hoe je het programma compatibel kunt maken.

De compatibiliteitsmodus bootst eigenschappen van andere besturingssystemen na, zodat compatibiliteitsproblemen kunnen worden verholpen. Hier laten we zien hoe je in Windows 10-programma's in deze modus kunt draaien.

Automatisch oplossen

Je kunt Windows zelf naar programma's laten zoeken door de probleemoplosser Programmacompatibiliteit uit te voeren. Typ programma's uitvoeren in het zoekvak naast de startknop. Selecteer vervolgens Programma's uitvoeren die zijn gemaakt voor vorige versies van Windows en klik op Volgende.
je krijgt nu een lijst met programma's te zien. Kies het programma dat je wilt repareren. Staat het programma dat problemen geeft er niet bij? Kies dan Niet weergegeven. Klik op Volgende en volg de instructies op het scherm.
Werkt deze manier niet, dan kun je de volgende twee manieren proberen.

Programma's snel opstarten in de compatibiliteitsmodus

Als je met een bepaald programma problemen ondervindt, kun je hiervoor extra snel de compatibiliteitsmodus inschakelen door met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma te klikken en de optie Compatibiliteitsproblemen oplossen te kiezen.
Je krijgt dan een aantal vragen over het al dan niet functioneren van het programma, en op basis van je antwoorden wordt de meest geschikte compatibiliteitsmodus toegepast.

Handmatig de compatibiliteitsinstellingen aanpassen

Je kunt ook met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma klikken en Eigenschappen > Compatibiliteit kiezen. In dit venster kun je zelf aangeven welk besturingssysteem nagebootst moet worden, en kun je allerlei weergave-instellingen uittesten. Je kunt tevens onder Bevoegdheidsniveau het programma als administrator laten uitvoeren zodat eventuele problemen met beheerrechten vermeden worden.
 
Dat is een duidelijke uitleg :)

Hier een uitleg over jou vraag hoe je het programma compatibel kunt maken.

De compatibiliteitsmodus bootst eigenschappen van andere besturingssystemen na, zodat compatibiliteitsproblemen kunnen worden verholpen. Hier laten we zien hoe je in Windows 10-programma's in deze modus kunt draaien.

Automatisch oplossen

Je kunt Windows zelf naar programma's laten zoeken door de probleemoplosser Programmacompatibiliteit uit te voeren. Typ programma's uitvoeren in het zoekvak naast de startknop. Selecteer vervolgens Programma's uitvoeren die zijn gemaakt voor vorige versies van Windows en klik op Volgende.
je krijgt nu een lijst met programma's te zien. Kies het programma dat je wilt repareren. Staat het programma dat problemen geeft er niet bij? Kies dan Niet weergegeven. Klik op Volgende en volg de instructies op het scherm.
Werkt deze manier niet, dan kun je de volgende twee manieren proberen.

Programma's snel opstarten in de compatibiliteitsmodus

Als je met een bepaald programma problemen ondervindt, kun je hiervoor extra snel de compatibiliteitsmodus inschakelen door met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma te klikken en de optie Compatibiliteitsproblemen oplossen te kiezen.
Je krijgt dan een aantal vragen over het al dan niet functioneren van het programma, en op basis van je antwoorden wordt de meest geschikte compatibiliteitsmodus toegepast.

Handmatig de compatibiliteitsinstellingen aanpassen

Je kunt ook met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma klikken en Eigenschappen > Compatibiliteit kiezen. In dit venster kun je zelf aangeven welk besturingssysteem nagebootst moet worden, en kun je allerlei weergave-instellingen uittesten. Je kunt tevens onder Bevoegdheidsniveau het programma als administrator laten uitvoeren zodat eventuele problemen met beheerrechten vermeden worden.
Ook bedankt voor de uitleg maar na het intikken in het zoekbalkje naast start van 'programma's uitvoeren' kom ik meteen al niet verder want er verschijnt vervolgens niet de volgende stap in het scherm. Zie de bijlage. Ik zou dus naast het Windows 10 het Windows 8 in de laptop willen hebben om daarop de TuneEcu software te kunnen draaien.
 

Bijlagen

  • 2022-11-12 (9).png
    2022-11-12 (9).png
    899,8 KB · Weergaven: 5
Kijk eens of dit lukt en wat hij dan aangeeft.

  1. Typ in het zoekvak op de taakbalk de naam van het programma of de app waarvoor u problemen wilt oplossen.
  2. Selecteer en houd het ingedrukt (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Bestandslocatie openen.
  3. Selecteer het programmabestand en houd het ingedrukt (of klik erop met de rechtermuisknop), selecteer Eigenschappen en selecteer vervolgens het tabblad Compatibiliteit.
  4. Selecteer Probleemoplosser voor compatibiliteit uitvoeren.
 
Kijk eens of dit lukt en wat hij dan aangeeft.

  1. Typ in het zoekvak op de taakbalk de naam van het programma of de app waarvoor u problemen wilt oplossen.
  2. Selecteer en houd het ingedrukt (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Bestandslocatie openen.
  3. Selecteer het programmabestand en houd het ingedrukt (of klik erop met de rechtermuisknop), selecteer Eigenschappen en selecteer vervolgens het tabblad Compatibiliteit.
  4. Selecteer Probleemoplosser voor compatibiliteit uitvoeren.
Gedaan, na de uitvoering van de teststap verschijnt het startsscherm van de Tuneecusoftware in het laptop screen. Mooi dacht ik nog maar op moment dat het programma verbinding moet gaan maken met de Motorecu lukt het nog niet. Dus motorcontact aan en speciale stekkerverbinding tussen laptop en motorecu 'op spanning'. Opnieuw dan meteen de stappen uitvoeren lukt ook niet meer geheel en wordt de test niet meer uitgevoerd,waarschijnlijk omdat op dat moment de geopende Tuneecu verbinding zoekt met de Motorecu. Ik denk omdat Windows 8 niet in de laptop zit de software van Tuneecu niet gekoppeld kan worden aan Windows 8. Is de "dualboot' wellicht een oplossing ?
 
Dualboot vereist wel wat computer kennis.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar als je een beetje handig bent en goed leest wat je moet doen, zou het moeten lukken.

Hier de eerder gegeven link.

Ook deze link geeft een duidelijke uitleg er over.
 
Dualboot stelt geen reet voor. Gewoon je schijf in 2 partities delen en op elke partitie 1 OS installeren, klaar.
 
Dualboot stelt geen reet voor. Gewoon je schijf in 2 partities delen en op elke partitie 1 OS installeren, klaar.
Ehh, moet daar voor windows 8 dan niet genoeg vrije schijfruimte voor beschikbaar zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Dualboot vereist wel wat computer kennis.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar als je een beetje handig bent en goed leest wat je moet doen, zou het moeten lukken.

Hier de eerder gegeven link.

Ook deze link geeft een duidelijke uitleg er over.
Bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan