• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 8 installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou wellicht Windows 8 in een virtueel systeem kunnen zetten?
Via vm software.

En je kunt dmv rechtermuisknop op het programma toch ook aangegeven dat het in de compatibiliteits modus vsn Windows 8 uitgevoerd moet worden?

Handmatig de compatibiliteitsinstellingen aanpassen Je kunt ook met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma klikken en Eigenschappen > Compatibiliteit kiezen. In dit venster kun je zelf aangeven welk besturingssysteem nagebootst moet worden, en kun je allerlei weergave-instellingen uittesten. Je kunt tevens onder Bevoegdheidsniveau het programma als administrator laten uitvoeren zodat eventuele problemen met beheerrechten vermeden worden.
 
Dualboot stelt geen reet voor. Gewoon je schijf in 2 partities delen en op elke partitie 1 OS installeren, klaar.
Dualboot vereist wel wat computer kennis.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar als je een beetje handig bent en goed leest wat je moet doen, zou het moeten lukken.

Hier de eerder gegeven link.

Ook deze link geeft een duidelijke uitleg er over.
Ik heb die 'Schoone' materie op zijn site een paar keer proberen te begrijpen maar het is alsof ik voor de eerste keer van m'n leven achter het stuur van een auto plaatsneem en in bijv. het centrum van A'dam wordt gezet en dan rijden maar. Dat wordt dus brokken maken .
 
Ja natuurlijk heb je daar voldoende ruimte voor nodig....
En genoeg kennis over hoe 'de motor' van een computer werkt en hoe zijn onderdelen aan en inelkaar zijn geschroefd.
 
Je zou wellicht Windows 8 in een virtueel systeem kunnen zetten?
Via vm software.

En je kunt dmv rechtermuisknop op het programma toch ook aangegeven dat het in de compatibiliteits modus vsn Windows 8 uitgevoerd moet worden?

Handmatig de compatibiliteitsinstellingen aanpassen Je kunt ook met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma klikken en Eigenschappen > Compatibiliteit kiezen. In dit venster kun je zelf aangeven welk besturingssysteem nagebootst moet worden, en kun je allerlei weergave-instellingen uittesten. Je kunt tevens onder Bevoegdheidsniveau het programma als administrator laten uitvoeren zodat eventuele problemen met beheerrechten vermeden worden.
Krijg ik dan niet te maken met de benodigde hardeschijfruimte waar ik eerst Windows 8 ergens moet downloaden ?
 
Ik heb die 'Schoone' materie op zijn site een paar keer proberen te begrijpen maar het is alsof ik voor de eerste keer van m'n leven achter het stuur van een auto plaatsneem en in bijv. het centrum van A'dam wordt gezet en dan rijden maar. Dat wordt dus brokken maken .
Het is ook niet voor iedereen weggelegd.
Wat voor de één makkelijk is, kan voor een ander een hele opgave zijn.

Geen kennis of handig neefje die goed met computers is?
 
Het is ook niet voor iedereen weggelegd.
Wat voor de één makkelijk is, kan voor een ander een hele opgave zijn.

Geen kennis of handig neefje die goed met computers is?
Nee helaas. Zou ik overigens het gehele Windows 8 gebeuren kunnen downloaden op een externe harde schijf ? Maar dan zou ik daarbij ook weer moeten weten het hoe en waar. Pfff.
 
Je zou wellicht Windows 8 in een virtueel systeem kunnen zetten?
Via vm software.

En je kunt dmv rechtermuisknop op het programma toch ook aangegeven dat het in de compatibiliteits modus vsn Windows 8 uitgevoerd moet worden?

Handmatig de compatibiliteitsinstellingen aanpassen Je kunt ook met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar het programma klikken en Eigenschappen > Compatibiliteit kiezen. In dit venster kun je zelf aangeven welk besturingssysteem nagebootst moet worden, en kun je allerlei weergave-instellingen uittesten. Je kunt tevens onder Bevoegdheidsniveau het programma als administrator laten uitvoeren zodat eventuele problemen met beheerrechten vermeden worden.
Welk programma zou het beste zijn om een virtueel systeem te kunnen maken ?
 
Een Virtuele machine is volgens mij een leuk maar slecht idee.

Waar je met een VM waarschijnlijk tegenaan gaat lopen is dat het communiceren met de speciale kabel niet of niet goed werkt.

Wat voor kabel gebruik je precies?
 
Ik gebruik hiervoor virtual box

Er zijn op youtube wel een aantal videos te zien hoe je zoiets aanmaakt en instelt.

Heb ik intussen gedaan maar liep dus gaande weg tegen een foutmelding aan. (zie bijlage)
Ik gebruik hiervoor virtual box

Er zijn op youtube wel een aantal videos te zien hoe je zoiets aanmaakt en instelt.

Heb ik intussen gedaan maar liep dus gaandeweg tegen een foutcode aan. (zie bijlage) Wat er nu mis is gegaan ? Te weinig schijfruimte ? Heb ik een kabel nodig als alles zich binnen de laptop afspeelt ?
 

Bijlagen

  • Schermopname (9).png
    Schermopname (9).png
    847,4 KB · Weergaven: 7
je virtualisatie staat in je bios uit , deze dien je aan te zetten ...
*indien er maar 8gb ram geheugen aanwezig is op dit systeempje raad ik het eigenlijk niet aan om een virtualisatie te gaan gebruiken het zijnde vmware of virtualbox
 
je virtualisatie staat in je bios uit , deze dien je aan te zetten ...
*indien er maar 8gb ram geheugen aanwezig is op dit systeempje raad ik het eigenlijk niet aan om een virtualisatie te gaan gebruiken het zijnde vmware of virtualbox
Ja , 8 GB geheugen maar dat zou ik kunnen uitbreiden, toch ?
Om de afdeling 'Bios'te kunnen bereiken, zou je mij kunnen uitleggen met welke te nemen stappen moet ik dan nemen ? Ik heb voor het installeren van de VM alleen de stappen opgevolgd, een stap naar links of rechts en ik raak de weg kwijt.
 
Haha dit wordt wel wat complex voor ts heb ik het gevoel.
Als je je pc aanzet druk je op del, f1, esc waarschijnlijk 1 van die 3. Dan zit je in de bios en dan moet je zoeken naar iets met VT-x of virtualization.

Zoals ik net al zei het wordt wat complex en deze dingen zien er in elke bios anders uit en de fabrikanten hebben er ook een handje van om alles een 'eigen' naam te geven.
 
Intussen niet op m'n handen gaan zitten en na li en recht van de weg via F2 in HP PC Hardware Diagnostics UEFI terechtgekomen. In het zwarte scherm staat in het midden 'Version 1.15.0.0-BIOS'
Nu is mijn vraag, welke film moet er vervolgens gaan draaien. De optie exit gekozen en er verschijnt een 'Startup Menu' met daaronder :
Continue Boot, System Information (F1), System Diagnostics (F2), 3rd Party Option ROM Management (F3), Boot Menu, Bios Setup (F10), System Restore (F11), Network (PXE) Boot (F12), Select Language, Update System Bios.
Hoe nu verder ?
 
Bios Setup (f10) moet je hebben. Daar zoeken naar wat ik in post 34 zei.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan