• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8 overzetten naar USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

broemies

Bekend gezicht
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
133
Waarderingsscore
8
Hallo iedereen,
Ik heb via 'gratis downloaden' van het internet het Windows 8 systeem als ZIP RAR.exe bestanden(3 stuks) op m'n desktop gezet maar overzetten naar een vrije usbstick lukt niet want krijg daarbij de melding dat de eigenschappen niet mee overgezet kunnen worden. Hoe valt dit nu op te lossen ? Bedankt alvast voor jullie advies.
 

Bijlagen

  • Schermopname (742).png
    Schermopname (742).png
    283,9 KB · Weergaven: 29
Ik heb geen idee wat je gedownload heb, maar 18 MB in totaal kan nooit Windows 8 zijn.

Wat zouden die drie bestanden moeten bevatten? Sowieso zijn dit nogal vreemde bestanden.
 
via deze link verkrijg je de Windows 8.1 pro x64 bit NL
( de link blijft 24 uur geldig daarna vervalt die )

via heidoc WindowsIsoDownloader is er geen Windows 8 meer op te halen enkel deze 8.1
 
Doe idd wat @Emi zegt want wat jij daar deelt klopt helemaal niets van.
Download sowieso niet van dat soort vreemde websites. Je kunt het gewoon downloaden van de Microsoft website.
 
via deze link verkrijg je de Windows 8.1 pro x64 bit NL
( de link blijft 24 uur geldig daarna vervalt die )

via heidoc WindowsIsoDownloader is er geen Windows 8 meer op te halen enkel deze 8.1
Ok,dank je, is gelukt !
 
Ik durf het haast niet meer te vragen maar nu loop ik bij gebruik van het Windows 8 systeem tegen het volgende aan. Ik heb eerst de partitie C volume verkleind, stond daarna automatisch al met ongeveer 44GB verkleind. Vervolgens ISO2 usb.exe gedownload maar na 'process' ingeklikt te hebben verschijnt er een melding dat het gedownloade iso conflicteerd o.i.d. met datgene (windows 8)op de usb staat. Wellicht omdat het Iso al met het downloaden van Windows 8 op de usb staat ?
Dan maar die stap overgeslagen en rechtstreeks het bios ingegaan op zoek naar 'Boot order'. Na lang zoeken en alle opties uitgeprobeerd te hebben in het Bios geen 'Boot order'gevonden' . Wat doe ik fout ?
 
gebruik rufus imager om de .iso die je via de link verkregen hebt op een usb stick te mounten,
dan nog ff de boot key van jouw systeem opzoeken en deze bij het starten indrukken,
de rest spreekt voor zich
Ik heb eerst Rufus 3,20 gedownload en dat Rufusbestand geopend maar welke opties moet ik daar kiezen ?
 

Bijlagen

  • Schermopname (1).png
    Schermopname (1).png
    166,9 KB · Weergaven: 15
Kies bovenin. Eerst de usb stick, daaronder de .iso file (het gedownloade bestand) klik dan op starten en wacht tot Rufus klaar is, (je zal als jij het geluid van jouw laptop of pc aan hebt staan, een meldingsgeluid horen
Bedankt, maar iets gaat nog niet goed, als ik op de Apparaat balk klik licht ie iets blauw op maar reageert verder niet op een toetsenbord aanslag,het Apparaat balk kiespijltje,letters ed. Bij de daaronder de opstartselectie kun je na aanklikken alleen kiezen tussen'niet opstartbaar', 'FreeDos' of wat er al stond aangegeven 'Schijf of ISO-image (selecteren). Ik denk dat als eerder de 'Apparatenbalk' al niet reageert , de opstartselectie dan ook niet werkt.
Overigens heb ik een 'Seagate bup slim' als usbopslag voor de Windows 8 genomen en die is tijdens het proberen van Rufus al aangesloten op de laptop/notebook.
 
Laatst bewerkt:
Anders proberen om via schijfbeheer de 64gb usb stick te legen, en dan opnieuw te proberen met Rufus klik met rechts op Windows start icoon klikt op schijfbeheer, klik op de juiste opslag, en dan met rechts op de partities, klik op verwijderen en verwijder al de partities, klik daarna met rechts op maak nieuw eenvoudig volume
En volg de stappen op
Ik weet geen keuze te maken na verschijnen schijfbeheer,zie het schermpje. C is de schijf van de laptop zelf maar dan ?
 

Bijlagen

  • Schermopname (2).png
    Schermopname (2).png
    89,6 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan