• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 98 erg sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinb34

Gevestigd lid
Lid geworden
13 mrt 2010
Berichten
261
Waarderingsscore
0
hallo , ik heb een engels talige windows 98 second edition. ik heb hem geinstalleerd en 4 dagen later draait hij super sloom kan iemand mij helpen
Dit zijn de eigenschappen van de computer;

VM auditions virtual
8 mb videokaart
1024 mb ram
20 gb Hardeschijf
 
Probeer het geheugen eens te halveren (als het 2 bankjes zijn)
 
Ja, Louisdji heeft daar een goed punt; 512MB is feitelijk het maximum voor Win98SE.

Anders even googelen op registertweaks en aanpasingen in msconfig om toch van die 1024MB gebruik te maken!
 
hallo bij het installeren ga hij ook iets aan met large disk support met 512 MB
toen heb ik gekozen voor enable large disk support
--- automatische edit ---
oh ja hoe kan ik dat halveren ik weet wel hoe dat op xp moet maar niet op 98 dat is weer anders natuurlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak de PC open, en kijk of er 2 bankjes geheugen in zitten
Haal er dan 1 uit

Het kan ook softwarematig, maar hoe dat moet weet ik niet
(met TweakUI voor Windows 98 kan je het geheugenbereik vergroten tot 2 GB, maar er treden nog wel eens problemen op)
 
ik heb gekeken er zit maar 1 bankje in
--- automatische edit ---
oh sorry er zitten 2 in ik heb er nu 1 uitgehaald en bij het opstarten geeft hij aan system error memory stop error system will been restart toen heb ik hem gereset en toen kon hij helemaal niet meer opstarten
--- automatische edit ---
toen ik dat bankje terug had gezet wou hij weer opstarten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haal het andere banje er eens uit, mischien is het bankje dat je er net in liet zitten wel kapot!
 
hallo ik heb die ene eruit gehaald en die andere laten zitten. hij start op alleen dan is hij nog langzamer
 
Ok, hoe oud is die Windows installatie? (wanneer is Windows voor het laatst ginstalleerd?)
En wat is de processor?
 
zobeetje een week
precessor:

AMD Phenom(tm) II X4 965 Quad core
 
Een Quad core voor Windows 98?
Dat zou best wel eens het probleem kunnen zijn...
 
hoezo een probleem
 
Omdat Quad Cores veel nieuwer zijn dan Windows 98SE.
Daarom ondersteund Windows 98SE waarschijnlijk geen Quad Cores, wat kan leiden tot slechte prestaties.
 
is hij daarom zo sloom
 
Er zijn een paar site`s die zeggen dat Windows 98 4 core`s ondersteund, maarja, denk ik niet

Maar waarom Windows 98?
XP draait hier toch ook op?
 
Yep, want de chipset kent Windows 98 ook niet.

Ik vraag me ook al af, waarom je met zo'n antiek besturingssysteem in een moderne PC zit te knoeien?
 
ja maar ik heb er een cd bij gekregen met drivers
 
Ik heb laatst ook windows 98SE proberen te draaien, maar dat wilde ook niet echt met 8GB ram, hij zei dat ik te weinig had :(

Zet er gewoon XP of Windows 7 op. En is 1 GB ram niet weinig voor zo'n mooie quadcore? :p
 
ja denk dat ik er XP of 7 ga opzatten kan ik windows 98 ook naar XP upgraden
 
Maar waarom wil je zo graag alles vanaf windows 98 doen?

Stop er gewoon een CD met Windows XP of een DVD met windows 7 in, en installeer het dan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan