• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

berno

Gevestigd lid
Lid geworden
12 jan 2007
Berichten
297
Waarderingsscore
0
ik moet voor kennis foto,s van oude computer met windows 98 afhalen maar er staat geen brandprogramma op heb nero gebrobeerd maar instaleren lukt niet heb je daar speciaal brandprogramma voor nodig bvd
 
Beste manier is foto's overzetten naar een toch iets modernere computer/operating systeem. Het zij via een USB stick of USB drive. Is er geen USB poort, dan zou je een tweede HD er in kunnen plaatsen en daar alles op zetten.
Anders moet je idd terugvallen op een heel oud branderprogramma, dat wl nog door Win98 ondersteund wordt. Vrijwel zeker echter dat die geen DVD aan kan en CD misschien te klein is.
Of de foto's via internet uploaden naar zo'n gratis site: http://www.mijnbestand.nl/
 
het probleem is er zitten geen usb aansluitingen op en de internet aansluiting is nog voor telefoon dus is ook al oud daarom zocht ik oud brandprogramma zit nog wel cd brander in groetjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vroeger gebruikte ik Easy CD Creator 5.0. Als ik ga zoeken vind ik hem mss nog wel terug.
Zoek bij een bepaalde versie welke de system requirements zijn.
Ik lees hier bv. dat Nero 6 in elk geval nog onder Win98 loopt: http://www.nero.com/enu/support-nero6-system-requirements.html.
Die staat ook op de link van Weballey. Daar moet je mee uit de voeten kunnen lijkt me.
 
Om CdburnerXP Pro te kunnen gebruiken moet minimaal Windows Mediplayer 9 zijn genstalleerd.
Daar zit de Roxio-brandsoftware in die CdburnerXP Pro gebruikt!
 
het probleem is er zitten geen usb aansluitingen op en de internet aansluiting is nog voor telefoon dus is ook al oud daarom zocht ik oud brandprogramma zit nog wel cd brander in groetjes

Alternatief zou je een tweede harde schijf kunnen inbouwen, daarheen kopiren en vervolgens die harde schijf inbouwen in de doelcomputer.
Of je kijkt bij de plaatselijke kringloopwinkel voor een EISA netwerkadapter. De driver zou je dan kunnen downloaden en op CD zetten, zodat je hem in Windows 98 kunt installeren.

Alternatief zou je de computers kunnen verbinden met een parallelle kabel via een LPT-poort. Het nadeel dan is natuurlijk weer dat de modernere computers vaak geen LPT-poort meer hebben. De uitleg vind je hier.
 
Of je haalt de HD uit de '98 pc en bouwt deze tijdelijk in een pc met IDE. Dan kun je de foto's ook wel aan.
Of, en dat heb ik gedaan, je investeert in een HD docking station om HD's te kopieren. Die komen altijd van pas.
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview...CAE2C77873CFB0E97532.ASTPCEN22?sort=Price-asc
Wel minimaal 30
Mss ken je iemand die zo'n ding heeft.
Woon je ver van omg. Eindhoven? Ik heb er nl. een.
 
ik zal wel een gaan informeren bedankt

---------- Bericht toegevoegd op 15:24 ---------- Vorige bericht was op 10:46 ----------

is inmiddels gelukt heb nero4 kunnen downloaden en heb foto,s terug bedankt voor de tip groetjes ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan