• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Defender en Panda Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackwood0

Vaak hier
Lid geworden
26 jan 2011
Berichten
950
Waarderingsscore
1
Goedenavond,

Ik zie sinds een aantal dagen een rood kruis bij Windows Defender staan en dat er 'actie vereist' is.


xRWLWZ8.png


Het gaat dus om de Firewall en netwerkbeveiliging en dat er actie vereist is in mijn anti-virus. Allereerst gebeurt er niks als ik op die blauwe tekst druk: 'Panda Firewall openen'. Deze blauwe staat ook bij Virus- en bedreigingsbeveiliging.

xh1myj8.png


Panda is gewoon aan en alles, wat nodig is, is ingeschakeld.

BlaGogv.png


2qrEmeu.png


Iemand een idee?

Mvg
 
Je zal de Windows Firewall moeten inschakelen of bijvoorbeeld Zonealarm Free firewall downloaden en installeren.
Want Panda Free heeft wel een rudimentaire map Firewall maar beschikt niet over een firewall!

N.B. Controleer of de Windows firewall is geactiveerd!
Daarvoor ga je naar Start\Uitvoeren en de opdracht luidt: services.msc.
Klik op de knop OK.
N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.

In het venster Services scroll je naar Windows Firewall.
Dubbelklikk op die vermelding, bij "Opstarttype" zet je de instelling op "Automatisch".

Klik nu eerst op de knop Toepassen; vervolgens klik je op de knop Starten, wacht even en klik uiteindelijk op OK.
 
Zo te zien heb je Panda Antivirus Free? Want die heeft als ik het goed heb geen firewall.
 
LWvGtur.png


Er staat geen Windows Firewall in services.msc

Oh, het heet Windows Defender Firewall


Y00rXBt.png
 
Kun je in Panda de firewall niet uitzetten, zodat de Windows firewall wordt gebruikt?
Die schijnt wel goed te zijn.
 
Kun je in Panda de firewall niet uitzetten, zodat de Windows firewall wordt gebruikt?
Die schijnt wel goed te zijn.

Alleen is er geen optie in Panda om het uit te schakelen, noch in te schakelen.
 
9CWsKDy.png


Panda is volgens Windows inderdaad gewoon uitgeschakeld wat Windows Firewall betreft!
 
Dan is het wel vreemd dat jij een melding krijgt.
Werkt het bij jou Panda niet zo?

The firewall protection is enabled by default, although you can enable or disable it at any time.

  1. Click Status in the main menu.

  2. In the Protection section, click Settings.

  3. Click Firewall in the left-hand section.

  4. The firewall protection will be enabled as long as the Enable the Firewall protection box is selected. If you want to disable the firewall, clear the checkbox.
 
Topic verplaatst naar de goede plek.
 
@blackwood0 Je hoeft niets te doen. Alles is dik in orde bij jou.
Ik heb zelf ook Panda Free en de firewall van Windows. Het venster Windows Defender-beveiligingscentrum ziet er bij mij net zo uit als bij jou. Ik heb daar nu alleen even naar gekeken omdat jij die afbeelding (in post #1) liet zien. Ik trek me daar niets van aan. Windows zit er wel vaker naast wanneer het om beveiliging gaat.
Gewoon zo laten dus. In post #8 laat je immers zien dat de Windows Firewall is ingeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan