• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows defender start niet op c.a.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Waarderingsscore
8
Kreeg melding: De service tegen bedreigingen is gestopt. Start opnieuw op.
En geheugenintegriteit is uitgeschakeld = kernisolatie
Service tegen bedreigingen geeft melding Fout opgetreden, probeer nog eens.

Geheugenintegriteit
Maar dan krijg ik meldingen van incomptabel stuur programma's.
wacomvhid.sys gepubliceerde naam oem96.inf
van Pinnacle systems mei 2015
emDevice64.sys; emFilter64.sys en emScan64.sys alledrie met gepubliceerde naam oem156.inf
allen importdatum 8/18/2023

Ik heb een wacom tablet CTF-420 oke oudje maar werkt nog prima
Die drie zouden verband (kunnen) hebben met Dazzle DVD Recorder HD vond ik ergens. Heb helemaal niets van pinnacle, wel corel painter en paintshop pro.
Er was eerst nog een Wacom---.sys, die heb ik weggekregen met hulp van https://live.sysinternals.com/autoruns.exe
Het probleem is, dat ik die andere 4 niet kan vinden. Met zoeken in verkenner Niet de versie op SYS en ook niet op INF
Net even in map INF geneusd, vind daar wel een oem96.PNF ( vooraf samengesteld) maar geen oem156 met andere extensie.
De blokkeringslijst MS kwetsbare stuurprogramma's staat op AAN.
Die op uit gezet, maar probleem blijft

Valt me op, dat dit pas naar boven komt, nadat ik mbam gebruikt had en vorige week verwijderd.

aanvulling update:
Update van beveiligingsinformatie voor Microsoft Defender Antivirus - KB2267602 (versie 1.405.976.0) - Huidig kanaal (breed)
installatiefout NU op dit moment Installatiefout - 0x00000000

Hallo,

Je zou het volgende kunnen proberen.

Je kunt altijd kijken of er fouten in jou Windows zit door het volgende te doen.
Let op de spatie tussen sfc en /

De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna sfc /scannow en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met sfc /scannow

Worden er fouten gevonden doe dan een scan met de volgende regels 1 voor 1.
Herstart de computer na de laatste scan.

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Ook kun je het volgende proberen.

Als u een foutcode krijgt tijdens het downloaden en installeren van Windows-updates, kan de Update Troubleshooter u helpen het probleem op te lossen.

Selecteer Start > Instellingen > Systeem > Problemen oplossen > Andere probleemoplossers. Selecteer vervolgens onder Meest frequent Windows Update > Uitvoeren.

Wanneer de probleemoplosser klaar is, is het een goed idee om uw apparaat opnieuw op te starten.

Controleer vervolgens op nieuwe updates. Selecteer Start > Instellingen > Windows Update > Controleren op updates en installeer vervolgens alle beschikbare updates.

Hallo,

Je zou het volgende kunnen proberen.
Alles stap voor stap gedaan.

Controleer vervolgens op nieuwe updates. Selecteer Start > Instellingen > Windows Update > Controleren op updates en installeer vervolgens alle beschikbare updates.

Dat ook gedaan, stopt na 66% met melding:
Update mislukt - Ook na opnieuw proberen.
Update van beveiligingsinformatie voor Microsoft Defender Antivirus - KB2267602 (versie 1.407.102.0) - Huidig kanaal (breed)
Installatiefout - 0x80070643

Kreeg net weer rechtsonder melding dat e.e.a. uitgeschakeld is Defender. Met mogelijkheid erop te klikken om bij te werken.

Krijg dan ineens Pagina niet beschikbaar.png
Ik ben de enige gebruiker van deze pc. Komt dus erg vreemd over. Heb dat ook nooit eerder gehad. Ga nu ook maar even MBAM laten scannen voor de zekerheid.

Sfc scan ook nog laten lopen?

Lijkt er op dat er een virus besmetting is.
Dus mbam zeker laten lopen.

Sfc scan ook nog laten lopen?

Lijkt er op dat er een virus besmetting is.
Dus mbam zeker laten lopen.
Heb beide vandaag nog een keer gedaan
uitslag sfc scannow:
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
MBAM Fantastisch geen items gedetecyteerd.

Alles ziet er goed uit Virus - Account Firewall etc Geen acties vereist
Alleen
Apparaatbeveiliging - Kernel isolatie
geheugenintegriteit is uitgeschakeld.

Vond bij Menno Schoone een "oplossing" Ik heb idee dat het niet nodig is om dat in te schakelen, gezien zijn uitleg.

Goed om te horen dat de scans goed waren.

Hier kernisolatie wel gelijk aangezet na het aanschaffen van de laptop.
.
Als je op de site van Menno kijkt staat toch een belangrijke reden om het wel aan te zetten ->
Kernisolatie (geheugenintegriteit) laat essentiële processen in een afgezonderde virtuele omgeving uitvoeren zodat malware e.d. de processen niet kunnen kapen.

Om te wel je maakt het malware lastiger processen over te nemen.

Goed om te horen dat de scans goed waren.

Hier kernisolatie wel gelijk aangezet na het aanschaffen van de laptop.
.
Als je op de site van Menno kijkt staat toch een belangrijke reden om het wel aan te zetten ->
Kernisolatie (geheugenintegriteit) laat essentiële processen in een afgezonderde virtuele omgeving uitvoeren zodat malware e.d. de processen niet kunnen kapen.

Om te wel je maakt het malware lastiger processen over te nemen.
Heb die stappen van Menno gedaan de ene registerwaarde stond al op 2 en de andere RunAsPPLBoot toegevoegd.
Maar kan geheugenintegriteit nog steeds niet inschaklen.
Vanwege incompatebel stuurprogramma's die ik niet terug kan vinden op de pc, dus ook niet kan verwijderen.

aanvullend heb ik ten einde raad ook maar iets gedaan wat ik hier vond https://answers.microsoft.com/en-us...1-due-to/a5dd80a4-5372-4ec4-b3fe-58385b381000

Namelijk:
Then use the pnputil command to delete the driver from the device:
pnputil /delete-driver <Published Name> /uninstall /force
Please note that running this command would remove the device driver and the next time you use the device, it would not work. Reinstalling the driver might help.

Want dit hielp me niet.
Another alternative is using Autoruns to delete the driver.
https://live.sysinternals.com/autoruns.exe

Maar dat pnputil uitgvoerd als administrator heeft ook niet gewerkt.
De incompatible stuurprogramma;s staan er na opstarten nog gewoon.

Een ander vond dat het kan komen door ontbreken van een registersleutel na een update KB5032288 en deed stapen gevonden op deze site

Bijlagen

• turnonoffcore.png
    turnonoffcore.png
    37,7 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Wat je eens zou kunnen proberen is de gratis versie van Ccleaner installeren.
Die bevat een betaalde driver updater, maar die scant wel gratis op oude drivers.
Als je die dan eens laat lopen, kun je zien of er echt verouderde drivers zijn en of je die dan op de originele site van de maker kunt bijwerken. Of misschien via een update tool van de maker van de computer/laptop

Wat je eens zou kunnen proberen is de gratis versie van Ccleaner installeren.
Die bevat een betaalde driver updater, maar die scant wel gratis op oude drivers.
Als je die dan eens laat lopen, kun je zien of er echt verouderde drivers zijn en of je die dan op de originele site van de maker kunt bijwerken. Of misschien via een update tool van de maker van de computer/laptop
vind er 4, die niet via HP diagnostic tool herkend worden als verouderd. 2 Realtek - HID compliant mouse EN Intel management engine interface.
Ga eens kijken of ik die kan vinden en downloaden.

Bij mij gaf hij er wel een paar die ik niet kon bijwerken. Maar je kunt het altijd nalopen.
Maar als HP niks nieuws vindt zal het wel niet kunnen.

Is er een probleem met Windows-beveiliging, reset deze dan naar de standaard instellingen via Instellingen > Systeem > Systeemonderdelen. Zoek hier de app Windows-beveiliging, knop met de drie puntjes, optie Geavanceerde opties, knop Opnieuw instellen. Heeft dit niet geholpen, voer dan de herstelcommando’s uit.

Ik heb er 3 via google zoeken gevonden. Ga die later nog eens installeren. beetje tijdgebrek nu. Maar kwam wel hele raradingen tegen. Krijg rechtsonder melding over beveiliging. Kan niet uitvoeren want it-beheerder blokkeert dat.
Dan je stappen gedaan . Daarna Virus beveiliging inschakelen, blijft draaien en draaien ... Oke dacht opnieuw opstarten, wie weet. Krijg ik melding dat een stuurprogramma niet geplaatst kan worden, want. Alle drie screenprints bijgevoegd Later maar eens die herstelcommanda's proberen of W11 opnieuw installeren met behoud apps

Bijlagen

• stuurapp.png
    stuurapp.png
    44,9 KB · Weergaven: 5
  • service gestopt.png
    service gestopt.png
    21,7 KB · Weergaven: 3
  • IT beheerder.png
    IT beheerder.png
    65,1 KB · Weergaven: 3
Ik denk ook dat een herinstallatie de beste optie is.
Want er blijven vreemde meldingen komen.

Ik denk ook dat een herinstallatie de beste optie is.
Want er blijven vreemde meldingen komen.
Ja eindelijk dacht ik tijd te hebben. Download installatiemedium W11 voor behoud bestanden etc. Start op krijg fout melding 0x800 etc. Dus opzoeken kom je op MS-site met oplossing W11-ISO downloaden, en met rufus een opstarbare usb drive maken met dat ISO bestand. MAAR
Ik kom geen steek verder in rufus ook niet met als admin uitvoeren.
Veld apparaat kan ik niks invoeren. Ook verder dus niks.
en uitleg op https://rufus.ie/nl/ helpt mij ook geen stap verder.
Dat wordt morgen of zo weer eens verder kijken.

eufusstart.jpgW!!setupfout.jpg

Deze instellingen gebruiken. Onder geavanceerde eigenschappen van drive verbergen USB harde schijven weergeven aanvinken anders zijn de externe schijven of usb sticks niet zichtbaar.
6602ed0ecb528-2024-03-26_16h43_04.jpg

Deze instellingen gebruiken. Onder geavanceerde eigenschappen van drive verbergen USB harde schijven weergeven aanvinken anders zijn de externe schijven of usb sticks niet zichtbaar.
Ik heb dat aangevinkt, had in 1ste instantie de iso op een ssd-schijf gezet, die wel herkend werd, maar bij opstartselectie komt die niet in beeld.
Daarna de iso ook maar gekopieerd op een usb stick 8gb en ook dan komt de keuze voor die iso niet in beeld. Ik heb exact hetzelfde iso bestand op mijn pc als in je voorbeeld..
Word je toch beetje moedeloos van. Ik zal iets niet goed doen, ga ik een heel klein beetje vanuit.
N.B. werk al met computers vanaf de commodore vic20 (1980) en de allereerste pc's met grote opstartfloppies

Bijlagen

• Rufus Crucial 1TB .jpg
    Rufus Crucial 1TB .jpg
    685,8 KB · Weergaven: 2
Heb je ook al eens de portable uitvoering geprobeerd? Ik heb al verschillende keren gehoord van kennissen die een gelijkaardig probleem hadden dat met portable uitvoering van rufus niet meer voor kwam.
Rufus opstarten als administrator kan ook al eens helpen zoals ik zelf al heb ondervonden.

Heb je ook al eens de portable uitvoering geprobeerd? Ik heb al verschillende keren gehoord van kennissen die een gelijkaardig probleem hadden dat met portable uitvoering van rufus niet meer voor kwam.
Rufus opstarten als administrator kan ook al eens helpen zoals ik zelf al heb ondervonden.
Ik startte al op als administrator, maar zal de portable versie moregn gaan proberen. Die had ik nota bene al bijna gedownload, maar dacht later ach voor 1x gebruik, kan ik net zo goed de standaard versie gebruiken.

Ook de poratble uitvoering van rufus geeft zelfde resultaat. Zo en als admin opstarten, beide geprobeerd. De ISO staat op een usbstick 8gig en een ssd 1TB, beide worden niet herkend.
Ik ga het nu proberen via de MS media creation tool.

Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan