• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows detecteerd mijn 2e scherm niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

intellyless

Nieuw lid
Lid geworden
20 okt 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik weet niet wat ik heb gedaan maar ineens wilt Windows mijn 2e scherm niet meer detecteren. Ik heb denk ik zo'n beetje alles wel geprobeerd en zo'n 100 keer mijn pc opnieuw opgestart met mijn monitor kabels aangesloten, 1 kabel er uit, andere kabel eruit, en noem het maar op. Heb me dood gezocht in mijn conf. en hier en daar wat geprobeerd. Soms krijg ik het voor elkaar om mijn 2e scherm aan te slingeren maar dan is het beeld verdeeld over beide schermen en ziet mijn pc het als 1 scherm. als ik in het vervolg mijn hoofdscherm in een normale beeldscherm resolutie zet (wat nu het geval is) blijft mijn 2e scherm een input detecteren en valt niet in stand-by mijn pc zelf detecteert nog steeds geen 2e scherm.

heeft er iemand een tip of weet iemand hoe ik dit moet oplossen

MVG,
Corne
 
Werkt het wel om jou tweede scherm als hoofd scherm in te stellen?
Want het zou ook aan jou scherm kunnen liggen.

Dit komt van de Microsoft site, dat zou je ook nog kunnen proberen.

We kunnen eens kijken in de instellingen of Windows alle beeldschermen wel detecteert.
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\desk.cpl",Schermesolutie
Klik op OK.

1540101333623.png
 
Welke videokaart zit er in de pc? Al eens geprobeerd om de drivers volledig te verwijderen, herstarten en de nieuwe (via download) drivers erop?
 
het ligt niet aan mijn video kaart of beeldschermen, gister middag deden ze het allebei nog gewoon. alleen er is iets gebeurt waardoor het niet meer zo is en ik krijg het niet hersteld.

Werkt het wel om jou tweede scherm als hoofd scherm in te stellen?
Want het zou ook aan jou scherm kunnen liggen.

Dit komt van de Microsoft site, dat zou je ook nog kunnen proberen.

We kunnen eens kijken in de instellingen of Windows alle beeldschermen wel detecteert.
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\desk.cpl",Schermesolutie
Klik op OK.

Bekijk bijlage 10448
Welke videokaart zit er in de pc? Al eens geprobeerd om de drivers volledig te verwijderen, herstarten en de nieuwe (via download) drivers erop?
 
Nou ik heb vanochtend weer van alles geprobeerd en ben er uit eindelijk toch uit gekomen. Het duurde even maar dan heb je ook wat.

Ik ben naar mijn apparaatbeheer gegaan hier stond onder monitors: algemeen PnP-beeldscherm wat mijn 2e scherm hoort te zijn die het niet deed. deze heb ik verwijderd. vervolgens onder de beeldschermadapters had ik staan: AMD Radeon R9 200 Series, en Intel(R) HD Graphics 4600. deze heb ik beide verwijdert (hierbij werd gevraagd of ik de stuurprogramma's erbij wilde verwijderen en die heb ik gedaan). bij het verwijderen van de Intel(R) HD Graphics 4600 kreeg ik de melding om mijn pc opnieuw op te starten dit heb ik dus gedaan. Nu bij het opstarten ging het goed mijn beide schermen bleven gewoon aan staan (wat voorheen niet het geval was). bij het inloggen in mijn pc viel me al op dat mijn 2e scherm een duplicaat was van mijn eerste scherm. Ik ben dus direct naar mijn beeldscherm instellingen gegaan waar hij nog steeds maar 1 scherm aangaf (in een resolutie die ik op geen van beide schermen ooit gebruikt heb). Het geval wilde nu zijn wanneer ik op detecteren klikten dat het wel mijn 2e scherm vond. vervolgens onder de meerdere schermen drop-down heb ik deze beeldschermen uitbreiden geselecteerd en de verandering behouden. na enkele seconden was het opgelost.

Als ik nu in mijn apparaatbeheer kijk staat er onder Monitors:
Algemeen PnP-beeldscherm (2e scherm)
HP ENVY 32 Media Display (1e scherm)

en onder beeldschermadapters staat wat er voorheen ook stond. (wat overigens mijn normale situatie was)

Bedankt voor de tips en tricks!
 
Fijn dat het het probleem hebt kunnen vinden.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan