• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows en Windows.old

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lange Pier: Ik heb een laptop gekozen (200 Euro. Lenovo Ideapad) en daar stond Win 10 op. Dus alweer koppelverkoop! Dus de keuze was de laptop en niet de Win 10, die ik voor lief moest nemen. Ik heb er vrijwel nog niets opgezet. Er zit 64Gb SSD in en er is nu 39 GB bezet. Ik heb een 1 Tbyte Ext. HD waar ik mijn data opzet. Dus voor;lopig geen centje pijn. In de laptop zit geen DVD drive en weegt 1.5 kilo! Ik ben er zeer tevreden mee! Dus nix verkeerde keuze!!
Over die win 10 spionage zal ik een ander draadje beginnen. Want daar heb iik wat over te vragen.
Enne.... ik leer nog iedere dag!! En mijn bovenkamer is nog prima in orde!!
perloc
 
Dat is geen koppelverkoop, ze kunnen ze ook leveren zonder een OS maar vele gebruiken het liefst Windows en als je die zelf aan moet schaffen is dat vele malen duurder dan die die de Notebookbakker erop zet buiten de aangeboden OEM key's om.

Een notebook met een 64GB SSD voor het OS blijf ik een verkeerde keuze vinden.....
 
Het blijft natuurlijk een ja/nee kwestie.
 
artstudiog: Met deze link moet je de key betalen. Dat is verschillend met de Ned. versie. Ik zal (ook) zelf verder zoeken.
Met dank, perloc
 
Tja, Rubenskey, het gaat niet. Na invulling van de key kwam dit:

The product key you entered appears to be for software pre-installed by the device manufacturer. Please contact the device manufacturer for software recovery options.

Dus einde verhaal?
perloc
 
Ik zie nu juist dat bij heidoc de windows 7 versie niet meer wordt ondersteund. Jammer.
 
Ik zal vanavond laat de download starten. Overdag staat de server stil of is heel erg langzaam. Wisselend. Veel te veel gebruikers op een lijntje!!
En hoe zit dat met de install key?
perloc
 
Die install key hoef je met de installatie van Aarie25 pas in te voeren na installatie op een computer.
 
Blijft natuurlijk de vraag WELKE install key! Die onderop mijn laptop staat? En kan ik win 10 op de andere laptop nu vervangen met win 7 en de install key onderop deze laptop? Want die Win 10 is ook legaal!
perloc
 
Volgens mij je kun nooit een Windows 10 code gebruiken om Windows 7 te installeren.
 
Dat kan niet. Zoals al heel vaak vermeld hier voor Windows 10 krijg je geen code meer. Die zit in de computer. De code onderop de laptop is voor Windows 7 die kan je daar dus voor gebruiken. Eventueel kan je daarmee telefonisch Windows 7 activeren.
 
aarie25: Je bent het spoor bijster. Zoals Rubensky meldde zit de key van Win 10 in de laptop zelf. (Wist ik niet!) Daar kun je niet bij. Ik heb ook een laptop met win7. Daar staat de key onderop de laptop. Ik kan win7 downloaden en mijn vraag was of ik op de laptop w10 de gedownloade win7 kan installeren en de key invoeren. Om te activeren moet ik bellen. Zo is het toch Rubinsky?

Helaas is opbellen (en telefoon beamtwoorden) niet meer voor mij weggelegd. Daarvoor is mijn gehoor véél te slecht.
Het enige wat me overblijft is de code kopen bij AMAZON na downloaden van Win7. Dat is me te duur.

Dus ik ben weer bij af. Een andere manier is downgraden. Maar dat is nogal ingewikkeld.
perloc
 
aarie25: Je bent het spoor bijster. Zoals Rubensky meldde zit de key van Win 10 in de laptop zelf. (Wist ik niet!) Daar kun je niet bij.

Ik ben het spoor niet bijster hoor.
Daarbij zijn er toch mogelijkheden dat je wel een Productiecode moet hebben.

Maar als de hardware in je computer inmiddels gewijzigd is, of als je een geheel nieuwe pc of laptop hebt, zul je toch een productcode nodig hebben omdat het apparaat dan niet door Microsoft herkend wordt.
Deze code kun je, als Windows 10 met je apparaat is meegeleverd, op de achterzijde of onderkant van je pc of laptop vinden. Als je Windows 10 als digitale download gekocht hebt, zul je een e-mail van Microsoft ontvangen hebben met daarin de productcode. Heb je Windows 10 in de winkel gekocht, dan staat de productcode op een sticker in de doos.
 
Nu ben ik het spoor bijster! Rubensky zegt dat de code in de laptop zit en jij (aarie25) zegt dat de code op de achterzijde of onderzijde is te vinden. Ik heb de laptop met win 10 gekocht. Dus nix digitale download en ook geen email van Windows ontvangen. Ook niet in de winkel gekocht maar via Internet.
Onder op de laptop staat enkel een window met daaronder Windows. Meer niet. Een klein stikkertje. Zal ik een image sturen?
perloc
 
Een PC/notebook met W10 geïnstalleerd als oem is digitaal geactiveerd en tijdens b.v. een herinstallatie hoef je geen key in te geven, die is dus niet te vinden en ook niet nodig.

Wil je er W7 opzetten dien je daarvoor een key te kopen en de bijbehorende juiste software op te halen.

En de UEFI zal naar een bios moeten worden geëmuleerd en de secure boot uit.
Ook de schijf zal maagdelijk leeg moeten zijn, die zal van GPT naar MBR moeten worden omgezet.

Zou gewoon W10 blijven gebruiken maar ja, wie ben ik.
 
Nu ben ik het spoor bijster! Rubensky zegt dat de code in de laptop zit en jij (aarie25) zegt dat de code op de achterzijde of onderzijde is te vinden.

Rubensky en ik hebben alle twee gelijk.
Want in de meeste gevallen, bijvoorbeeld bij een upgrade is de hardware geregistreerd en heb je geen code nodig. Wat Lange Pier ook al aangeeft. Maar in sommige gevallen krijg je er een code bij. Zoals uitgelegd in mijn vorige bericht.
 
Dus, iedereen tevreden. (behalve ik)
Zoals Rubensky adviseert W10 blijven gebruiken. Tot die conclusie ben ik ook langzamerhand gekomen. Uiteindelijk Rubensky, heb je toch gelijk: verkeerde aankoop. Ik heb deze laptop in eerste instantie gekocht om als server voor mijn programma te dienen. Dat kan nog steeds als ik de netwerk verbinding van de W7 naar de W10 voor elkaar krijg. Dat is me na 4 weken nog steeds niet gelukt. Dus ook om die reden een verkeerde aankoop??
In tweede instantie gekocht als reserve computer. De W7 is oud, maar doet het nog prima. Voor hoelang nog? Vandaar dat ik op de W10 er W7 op wilde hebben.
Jullie worden hartelijk bedankt!! Welgemeend!
Alleen die verbinding van de W7 naar de W10 hè?
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan