• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows installatie vindt geen hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

FX_fighter

Nick's Computers
Lid geworden
14 aug 2008
Waarderingsscore
0
Halo,

ik heb windows 7 willen installeren op mijn oude pc... maar helaas als ik moet kiezen op welke partitie windows 7 zich moet installeren, dan ziet hij geen hardeschijf... het is een maxtor.. maar normaal bij mijn andere pc doet ie ut wel, maar hier niet... beetje vaag, ik heb daarom proberen de driver te downloaden van mijn hardeschijf maar ik kan geen driver vinden..

weet iemand oplossing?

alvast bedankt,

Nick

Re: windows installatie vind geen hardeschijf

Graag het type Maxtor ?

ja dat was mijn probleem ook al...
want mijn harde schijf krijg ik er niet zomaar uit..:P heb andere kant van pc vast gelijmt... maar ik zal eens kijken:P
--- automatische edit ---
ja gevonden... had alleen ff op bios gekeken..

Maxtor 5T040H4

Laatst bewerkt door een moderator:

Wat voor aansluiting?
IDE, SATA, SCSI

Hm... hier moet ik toch echt even over nadenken..
Kom morgen wel even terug!

heb andere kant van pc vast gelijmt

Waar was dat nu goed voor!
En je HD zit ook vastgelijmd?

Dan vraag ik mij het volgende af, of die HD al zijn warmte wel goed kwijt kon?
Indien niet, dan denk ik dat ie misschien nu dood is.

Re: Windows installatie vind geen hardeschijf

jawel kan warmte goed kwijt... ik had er een extra ventilator op gemaakt... maar kwam uiteindelijjk tot conclusie dat ik die beetje verkeerd had vastgelijmt.. m'n harde schijf zit wel gewoon los... maar die zit met schroefjes vast aan de andere kant... en kan die schroefjes dus nie losmaken... omdat die plaat aan de andere kant vast zit gelijmt...

Tsja, als aan die kant de zijwand van de kast niet is te verwijderen, dan zit alles misschien op een uitschijfbaar frame?

Ik denk je dat je het beste merk/type van je PC gaat vermelden.

Overigens: wordt die Maxtor HD wel of niet gedetecteerd in het bios?

En kijk na of aan de HD zowel een stroomsteker alsmede ide-koppeling zijn bevestigd.

Laatst bewerkt:

ja hij word gevonden in de bios... dus dat is geen probleem...
Hij is ook goed aangesloten, anders geeft hij dat meteen in het begin aan als ik de installatie wil uitvoeren... dus dat is dus ook niet het probleem...

En over mijn pc gesproken... het is een oud beestje... windows pentium3 800Mhz en 768mb intern geheugen... 1X 40gb harde schijf en 1X 20gb harde schijf van maxtor, hij heeft er altijd maar n aangegeven in de bios.. maar als ik windows xp opstart doen de harde schijven het allebij...
Zit een soltek moederbord in 128mb videokaart... en wil windows 7 tiny installeren...

ik zij tog oud beestje!
maar moet met windows 7 tiny snel zijn zegge ze!

Nick

Zorg dat je de schijf van 40 GB aan het einde van de IDE kabel hebt zitten, en dat de jumper op master zit.

Zorg dat je de schijf van 20 GB aan het midden van de IDE kabel hebt zitten, en dat de jumper op Slave zit.

(Of andersom :P)

768 MB geheugen is ook wel hl weinig voor Windows 7 MINIMAAL 1GB, en zelf dat is een beetje weinig.

Een 800 Mhz processor is ook veel te weinig, ik had een PC et 1 Ghz, en dat ging al niet zo snel!

En de videokaart... Wat voor model is dat?

Het kan zijn dat je schijf in FAT of FAT16 is geformatteerd en dat dat niet geschikt is voor W7.

Start je op vanuit DOS, dan worden NTFS schijven niet herkend.

Is NTFS en wil windows 7 tiny installeren... werkt al op 300mhz heb al op mijn laptop... alleen super traag... dus op 800mhz moet snel gaan... heeft een vriend van mij al uitgeprobeert...
dus ik blijf proberen:P

ik probeer wel verder!

wel bedankt.

Nick

Is NTFS en wil windows 7 tiny installeren... werkt al op 300mhz heb al op mijn laptop... alleen super traag... dus op 800mhz moet snel gaan... heeft een vriend van mij al uitgeprobeert...
dus ik blijf proberen:P

ik probeer wel verder!

wel bedankt.

Nick

Beste Nick, je wil dus een illegale vsie van Windows 7 installeren - zoals nu blijkt.

Daar kan dit forum je niet bij helpen, zie daarvoor het Forumregelement!

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=14969

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan