• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheoKoning

Nieuw lid
Lid geworden
4 dec 2013
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Ik probeer windows te installeren.
Aan het einde van het installatieproces krijg ik de volgende boodschap:
Kan Windows niet configureren om op de hardware van deze computer te kunnen worden uitgevoerd'

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
welke windows probeer je op wat voor pc te installeren
 
Windows7 Ultimate of Windows8 Pro op een computer met een I7 processor op een SSD schijf van 240 GB.
Alles functineerde prima. Tijdens het werken hield het systeem in een keer op. Ik kreeg een bericht dat ik Windows opnieuw moet installeren.
Ik heb diverse keren getracht Windows 7 en ook Windows 8 opnieuw te installeren.
Helemaal aan het eind van het installatieproces krijg ik telkens voornoemd bericht.
Ik heb ook al getracht op een andere (nieuwe) harde schijf te installeren, maar dat leidt tot hetzelfde resultaat.
Heb je enig idee wat ik zou kunnen doen?
 
betreffen het hier eerder om gedownloade besturingssystemen kan het best zijn dat deze bewerkt werden ....?
want het is op zijn minst raar dat het configureren niet kan voltooid worden ....dit is immers de laatste stap !
 
wat EMI zegt is ook een mogelijkheid illegale windows word vaak aangepast,met rare gevolgen
vriend van me heeft ook daar ervaring mee,en is al een week aan het klooien met windows,ik zeg koop maar orgineel :D
 
Ik heb zowel W7 als ook W8 origineel gekocht.
W7 in de verpakking van Microsoft en W8 gedownload van Microsoft en voor de licentie betaald.
En inderdaad iedere keer aan het eind van de installatie krijg ik deze boodschap.
De suggestie van uefi in de bios (wat dat ook moge zijn) ga ik morgen meteen uitzoeken en proberen.
Dank daarvoor.
 
ok het betreffen dus om legale versies te gaan .
dan heb ik nu de volgende vraag voor je ...
tijdens het installatie proces word de pc herhaaldelijk herstart zo als je weet ... echter gaat ook de installatie gewoon verder daar waar hij gestopt was .....
is dit bij u onderbroken geweest ?
 
Nee, hij gaat niet verder. Hij stopt met voornoemde letterlijke boodschap.
 
ik begrijp dat je zegt " nee hij gaat niet verder ....hoe zie je dit ?
ik bedoel dat het configureren ook zijn tijd nodig heeft dit kan afhankelijk van de hardware en afhankelijk wat er aangesloten is best een 20 minuten duren ..
daarom ook de vraag om enkel het nodige aan te sluiten ..
muis , toetsenbord en scherm .
 
Indien je een UEFIbios gebruikt, dient voor de installatie met Windows 7 in dat bios de Secureboot gedeaktiveerd te zijn; voor Windows 8 moet deze juist geaktiveerd zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan