• Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Live Mail: "verbinding onverwachts verbroken"

Elbie79

Junior lid
#1
Sinds een paar maanden ben ik klant bij Ziggo. Ik heb een Alles-in-1 pakket (Internet, telefoon, televisie) en ik ben zeer tevreden over de kwaliteit, de snelheid en zelfs de klantenservice :wink: !

Ik heb alleen last van een irritant probleempje met Windows Live Mail (WLM), en dat heb ik op alle PC's waar het programma ge?nstalleerd is:

Na het opstarten van WLM haalt het programma netjes alle nieuwe e-mail binnen. Na lezen en eventueel beantwoorden van e-mail minimaliseer ik WLM naar het systeemvak (Windows 7, comp.modus Vista SP2). Tot zover geen problemen.

Vervolgens komt er een melding dat er nieuwe e-mail is (geluidje, geel envelopje). Dubbelklikken op het pictogram maximaliseert WLM, dat werkt ook gewoon, maar vervolgens komt de melding "de server heeft de verbinding onverwachts verbroken" in beeld:



Als ik vervolgens op "OK" druk, wordt de verbinding hersteld, maar wordt al gelezen mail weer als "nieuw" aangemerkt. Ik heb vier e-mailaccounts (priv?- en spam-accounts bij GMail, en twee werkgerelateerde met eigen mailservers), dus ik moet ook vier keer op "OK" drukken. Da's niet zoveel moeite, natuurlijk, maar het is wel vervelend.

De vraag is: hoe los ik dit op? Moet ik een instelling in Windows Live Mail veranderen, in de Internetopties van Windows zelf, of moet ik een instelling in de router aanpassen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Elbie79

Junior lid
#4
Nou, ik gebruik de mailserver van Ziggo helemaal niet :smile: !

Voor twee adressen gebruik ik de GMail-server (imap / smtp) en voor de twee andere de mailservers van de respectievelijke providers (ook imap / smtp). Thunderbird geeft trouwens dezelfde melding. Toen ik het probleem tegenkwam heb ik meteen een alternatief voor Windows Live Mail geprobeerd om uit te sluiten dat het daar aan lag. Ik ben verder tevreden over WLM dus hoef niet per se over te stappen :wink: .

Maar ik zal eens een kijkje op het forum van Ziggogebruikers nemen, misschien dat ze me daar verder kunnen helpen. Bedankt voor de tip!