Elbie79
Junior lid
- Lid geworden
- 3 dec 2013
- Berichten
- 87
- Waarderingsscore
- 0
Sinds een paar maanden ben ik klant bij Ziggo. Ik heb een Alles-in-1 pakket (Internet, telefoon, televisie) en ik ben zeer tevreden over de kwaliteit, de snelheid en zelfs de klantenservice :wink: !
Ik heb alleen last van een irritant probleempje met Windows Live Mail (WLM), en dat heb ik op alle PC's waar het programma ge?nstalleerd is:
Na het opstarten van WLM haalt het programma netjes alle nieuwe e-mail binnen. Na lezen en eventueel beantwoorden van e-mail minimaliseer ik WLM naar het systeemvak (Windows 7, comp.modus Vista SP2). Tot zover geen problemen.
Vervolgens komt er een melding dat er nieuwe e-mail is (geluidje, geel envelopje). Dubbelklikken op het pictogram maximaliseert WLM, dat werkt ook gewoon, maar vervolgens komt de melding "de server heeft de verbinding onverwachts verbroken" in beeld:
Als ik vervolgens op "OK" druk, wordt de verbinding hersteld, maar wordt al gelezen mail weer als "nieuw" aangemerkt. Ik heb vier e-mailaccounts (priv?- en spam-accounts bij GMail, en twee werkgerelateerde met eigen mailservers), dus ik moet ook vier keer op "OK" drukken. Da's niet zoveel moeite, natuurlijk, maar het is wel vervelend.
De vraag is: hoe los ik dit op? Moet ik een instelling in Windows Live Mail veranderen, in de Internetopties van Windows zelf, of moet ik een instelling in de router aanpassen?
Ik heb alleen last van een irritant probleempje met Windows Live Mail (WLM), en dat heb ik op alle PC's waar het programma ge?nstalleerd is:
Na het opstarten van WLM haalt het programma netjes alle nieuwe e-mail binnen. Na lezen en eventueel beantwoorden van e-mail minimaliseer ik WLM naar het systeemvak (Windows 7, comp.modus Vista SP2). Tot zover geen problemen.
Vervolgens komt er een melding dat er nieuwe e-mail is (geluidje, geel envelopje). Dubbelklikken op het pictogram maximaliseert WLM, dat werkt ook gewoon, maar vervolgens komt de melding "de server heeft de verbinding onverwachts verbroken" in beeld:
Als ik vervolgens op "OK" druk, wordt de verbinding hersteld, maar wordt al gelezen mail weer als "nieuw" aangemerkt. Ik heb vier e-mailaccounts (priv?- en spam-accounts bij GMail, en twee werkgerelateerde met eigen mailservers), dus ik moet ook vier keer op "OK" drukken. Da's niet zoveel moeite, natuurlijk, maar het is wel vervelend.
De vraag is: hoe los ik dit op? Moet ik een instelling in Windows Live Mail veranderen, in de Internetopties van Windows zelf, of moet ik een instelling in de router aanpassen?
Laatst bewerkt door een moderator: