• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Me is erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCWIN

Gevestigd lid
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
231
Waarderingsscore
0
hallo ik heb een fujitsu siemens scaleo en daar staat windows me op maar is erg traag? weet iemand wat het kan zijn
:wall:
 
Heb je iets meer informatie ?
 
De pc is een fujitsu siemens dus met 384mb ram 127gb hdd 4mb videokaart maar windows me doet erg traag terwel er niks ander op staat
 
Het is inmiddels 2010 en is het zeldzaam dat iemand met Windows ME zich aanmeld.

Is die Computer inmiddels netzo oud als ME (1999)?

En dan dit: hoe heb je Windows ME beveiligd?
Want als de traagheid er ineens is gekomen, kan er sprake zijn van malware.

Dus doe dit:

download en installeer HijackThis Versie 2.04 (klik)
  • Installeer HijackThis op de aangegeven lokatie - daarmee voorkom je dat back-ups eventueel niet terugvindbaar zijn!
  • N.B.: Gebruikers/sters van Windows Vista en Windows 7 gaan naar de installatielokatie van HijackThis, klikken hijackthis.exe met rechts aan, kiezen Eigenschappen, klikken op de tab Comptabiliteit en zetten dan een vinkje bij Als Administrator uitvoeren.
  • Sluit nu alle openstaande vensters en start vervolgens HijackThis en kies voor Do a system scan and save a logfile
    [*] Ga naar DDRMMR's kleurcodeerder
    [*] Kopieer en plak de inhoud van de logfile in het venster en klik op de knop Converteer
    [*] Kopieer en plak de inhoud van de kleurcodeerder in je aansluitende bericht.
 
Of is het beter dat ik er een nieuwere windows op zet?
 
Laat nu maar eerst meer inzicht in je Windows komen.
Herinstalleren kan immers altijd nog - misschien is het via HijackThis te achterhalen?
 
ok
maar het ziet er wel ingewikelt uit
 
Beste PCWIN windows me is inderdaad een oud systeem, misschien is het beter om een stabilere versie van ms windows te installeren. Zelf raad ik voor dit systeem windows xp aan maar het zou niet erg snel draaien. Verder waar is de pc voor bedoelt?
 
gewoon eigenlijk voor thuis gebruik.
en hele kleine spellen
 
Als je budget het toelaat, kan je beter een nieuwere tweedehandse pc kopen incl windows xp of bij een nog groter budget een nieuwe pc met windows 7
 
Te veel achtergrondprocessen door "handige" hulpprogramma’s die meteen opstarten kunnen voor vertragingen zorgen, net als virussen. Als je PC traag is, moet je een virusscanner op de achtergrond laten werken en verder zo weinig mogelijk.
Kijk dus even wat in het menu Opstarten staat en kijk met een anti-malware tool (HijackThis tip van Abraham54) of er eventueel malware te vinden is.

Een PC waar 384 MB RAM of meer genstalleerd kan worden, zal beslist wel aan de hardware eisen van Windows ME voldoen. De PC is wellicht oud, maar niet te oud voor ME.

Als je er aan kan komen, is Windows 2000 Prof wellicht een alternatief. Het is ook stabiel en werkt meestal goed op systemen die voor Windows ME bedoeld waren.

Of je PC Windows ook XP aan kan, dat is nog maar de vraag. De 384 MB RAM is voldoende voor normaal werken met XP, maar de rest moet ook voldoen aan de hardware eisen.

Let op. Allerlei spelletje voor Windows 98 en ME werken niet op Windows 2000 of XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan