• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Media Player: CD gegevens kan niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medjed

Gevestigd lid
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
309
Waarderingsscore
6
Goede middag,
CD albumgegevens in WMP worden niet meer opgehaald, is er een oplossing?

Voor het eerst vandaag krijg ik in Windows Media Player geen albumgegevens (artiest, album naam, namen van mummers,...) na het CD plaatsen in PC. Ik wou een CD rippen en normaal worden de albumgegevens van internet opgehaald maar vandaag dus niet. Ik heb ergens gelezen dat de service waar gegevens worden opgehaald is permanent gedoofd (fai.music.metaservices.microsoft.com). Vind ik echt een domme besluit als dat waar is. Wat te doen, we moeten nu verder maar hoe? WMP vind ik een fijne programma en mijn grootste deel van muziek collectie is daarmee verbonden. Ik wil dit graag oplossen, gewoon CD erin, een paar seconden wachten voor gegevens en doen zoals altijd.

Graag suggesties! Alvast bedankt.
(Windows 7 Professional, English, SP1)
 
Kijk eens of deze wat doet.

Ik gebruik nog steeds WinAmp, die vind ik fijner.
 
Lange Pier, dank voor je reactie.

Ik heb die fix geprobeerd maar alles blijft nog hetzelfde. Ik begin echt wanhopig te worden, zo erg dat ik de WinAmp heb WEER geinstaleerd (die had ik lang lang geleden verbannen uit mijn realm en nu zie ik weer waarom). In WinAmp heb ik toch minder opties, de knopjes zijn superklein (in classic skin), display blijft beperkt... Sorry, jij vindt het fijn maar met alle respect, ik kan me daarin niet vinden. Of ik doe iets verkeerd, dat kan ook.. WA maakt losse bestanden bij rippen, hij maakt niet een nieuwe folder per CD maar gooit alles op een hoop. Ik kan ook niet vinden hoe kan je albumcover aan album of een nummer moet toedienen. Weet jij dit allemaal? Zo wel, graag share :) Dus albumcover en 1 folder per CD.
 

Bijlagen

  • Rip page not displayed.JPG
    Rip page not displayed.JPG
    92,8 KB · Weergaven: 1
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan