• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows <NT

O

OB1

Gast
Hoi allemaal,

Heb je als OS Windows NT of ouder, zou je dan foto's willen plaatsen en vertellen hoe (sloom) dat werkt.
Het zou leuk zijn als iemand Windows 3.0, 2.0 of zelfs 1.0 heeft.
Post dus maar!
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT

Zijn t/m W8 allemaal NT versies, voorgeborduurd op de NT4.0 kernel.
Hoe je aan 1 komt ontgaat mij, 3.51 was eerste die redelijk werd gebruikt maar 4.0 is het eig. mee begonnen en die kan nog steeds wel mee, de traagheid komt door de toen gebruikte hardware en niet door het OS.
Overigens is het even googlen en wat heb je aan die achterhaalde info? schoolprojectje?
 
heb hier nog win98/95/me liggen en ook nog ergenst 1.0!
ik zoek 1.0 even op en dan maak ik wel * draaiend in virtual box* foto' s
 
Die oude besturingssystemen traag? Helemaal niet!
Mijn vriendin heeft 13 jaar lang gewerkt op een computer met Windows 3.1 (van 1993 tot 2006). Die startte binnen 20 seconden op. Nog een paar seconden later zat zij in Word Perfect 5.1 haar brieven te schrijven.
Ze kocht in 2003 een laptop met Windows XP, maar wanneer ze een lange brief wilde schrijven, dan pakte ze toch liever haar oude pc, omdat die sneller opstartte en een prettiger toetsenbord had. Bovendien was ze helemaal verknocht aan het 'onderwaterscherm' van WP 5.1.

Om de specificaties van die pc lachen we nu, maar toen voldeed dat prima:
Type : Adina Minitower AT 80386; 33 MHz SX
Intern geheugen : 4 MB
Diskdrive : 3,5 inch 1,44 MB
Harde schijf : 80 MB
Multi I/O : 2 serile poorten, 1 parallelle poort en game poort
Uitbreiding lots : minimaal 4
Video kaart : SVGA 512 KB, 16 bits, 1024x768 beeldpunten
Monitor : M44; SVGA 1024x768 kleurenmonitor
Toetsenbord : 102 Key's AT
Voorzien van : Muis
Software : MS-Dos 5.0 Nederlands
PC Tools
Windows 3.1 Nederlands
WordPerfect 5.1
Printer : Star LC 24-20, 24-naalds matrixprinter
 
Die oude besturingssystemen traag? Helemaal niet!
Mijn vriendin heeft 13 jaar lang gewerkt op een computer met Windows 3.1 (van 1993 tot 2006). Die startte binnen 20 seconden op. Nog een paar seconden later zat zij in Word Perfect 5.1 haar brieven te schrijven.
Ze kocht in 2003 een laptop met Windows XP, maar wanneer ze een lange brief wilde schrijven, dan pakte ze toch liever haar oude pc, omdat die sneller opstartte en een prettiger toetsenbord had. Bovendien was ze helemaal verknocht aan het 'onderwaterscherm' van WP 5.1.

Om de specificaties van die pc lachen we nu, maar toen voldeed dat prima:
Type : Adina Minitower AT 80386; 33 MHz SX
Intern geheugen : 4 MB
Diskdrive : 3,5 inch 1,44 MB
Harde schijf : 80 MB
Multi I/O : 2 serile poorten, 1 parallelle poort en game poort
Uitbreiding lots : minimaal 4
Video kaart : SVGA 512 KB, 16 bits, 1024x768 beeldpunten
Monitor : M44; SVGA 1024x768 kleurenmonitor
Toetsenbord : 102 Key's AT
Voorzien van : Muis
Software : MS-Dos 5.0 Nederlands
PC Tools
Windows 3.1 Nederlands
WordPerfect 5.1
Printer : Star LC 24-20, 24-naalds matrixprinter

En opeens ben ik weer helemaal blij met mijn pentium 4:)
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT

Zijn t/m W8 allemaal NT versies, voorgeborduurd op de NT4.0 kernel.
Hoe je aan 1 komt ontgaat mij, 3.51 was eerste die redelijk werd gebruikt maar 4.0 is het eig. mee begonnen en die kan nog steeds wel mee, de traagheid komt door de toen gebruikte hardware en niet door het OS.
Overigens is het even googlen en wat heb je aan die achterhaalde info? schoolprojectje?

Nee, ik vind het gewoon leuk en interessant.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan