• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelmahieu61

Nieuw lid
Lid geworden
25 apr 2006
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Dag helpers,

Door een malware infecties moet ik beschadigde of verloren Windows OS bestanden herstellen.
Dit kan door hulp op de volgende website:


Ik moet dus:

1. bootrec /fixmbr en enter.

2. bootrec / fixboot en enter

3. bootrec / rebuildBCD en enter

4. exit

Maar bij 2: bootrec /fixboot en enter krijg ik toegang geweigerd

Daarom moet ik de hulp op boven genoemde website toepassen.

Doch op de volgende instructie gaat het mis: nl

v:\ efi\microsoft\boot\>bcdboot c:Windows /l en-us /s v:/f all gaat het mis.

Ik heb eem Nederlandse versie van Windows 10 en ik denk dat dit de oorzaak is.
Wie kan mij helpen aan de juiste instructie?

Met heel veel dank

Michel
 
Indien jouw computer geen UEFI bios heeft - dan mislukt natuurlijk die opdracht v:\ efi\microsoft\boot\>bcdboot c:Windows /l en-us /s v:/f all

Om wat voor virus gaat het bij jou? Ransomware?
 
Wat bedoel je hiermee?
Hoe kan ik dan dit probleem oplossen?
Dankjewel
 
Ik heb wat meer info over jouw computer nodig, is het een desktop of een notebook?
Beschik jij ook over extra opslag capaciteit?
En geef ook aan om welke Windows versie het gaat.

En als voorlaatste vraag: kan jouw computer nog wel of niet opstarten naar bureaublad of veilige modus.

Zijn er wel of geen systeemherstelpunten aanwezig?
 
HP Desktop
System Board ID 2B4B
Bios revision THivAO 13
Processor type Intel (R) Core (TM) i7-6700K CPU @ 4.00 GHZ
Processor Speed 4000MHZ
Memory Size 32768 MB DDR4/2133 MHZ / Dual Channel

Capaciteit harde schijf 1 Terabyte
 
Type HP opgeven heeft meer nut.

Tip, maak in het vervolg een back-up, als je die nu had gehad was het al opgelost.

Start met de W10 installatie USB stick en voer daar uit de repair opties uit.
 
Herstelpunten heb ik maar teugzetten lukt niet meer.

Compuiter start helemaal niet meer op

The boot Configuration data file is missing some required information
File\BCD error code 0xc0000034

Window 10 Home
 
Type: QF50C Blue
Backups met Acronis heb ik maar bij terugzetten krijg ik bovenstaande foutmelding.

Start met de W10 installatie USB stick en voer daar uit de repair opties uit, heb ik gedaan maar ook dit lukt niet.
Kan je meer uitleggen welke repair opties ik allemaal wel heb via W10 installatie USB stick?

Dankjewel
 
Ik start dus op met Windows 10 home op een USB stick. en Windows herstellen
Geef de taal nederlands op met belgisch punt.
Ga dan naar Problemen oplossen en opdrachtprompt van geavanceerde probleemoplossing.
Vul dan alle instructies in zoals in mijn eerste mail en alles lukt tot aan die instructie die niet meer aanvaard wordt
 
Staat Windows soms over de hele 1TB HD?
En beschik jij over externe opslag?
 
Herstelpunten heb ik maar teugzetten lukt niet meer.

om een herstelpunt terug te kunnen zetten dien je buiten Windows om op te starten vanaf een opstart media het zijnde een installatie usb of dvd het zijnde een herstel cd of usb ..
éénmaal dat je dan daarvan opgestart bent dien je de taal/land instelling in te geven en kies je vervolgens deze pc herstellen ..je zou dan in een scherm gelijk deze afbeelding moeten komen ..

11800

en hier kies jij voor systeemherstel en je navigeert vervolgens naar deze herstelpunt welke je wilt gebruiken ..
**daar jij een opstart probleem ondervind kun je hier in dit scherm ook voor een opstartherstel kiezen en als je schijf waarop de Windows geinsrtalleert werd niet uitgesloten werd door dat deze nu een letter X toegewezen kreeg dan zou een opstartherstel voldoende moeten zijn !
*****blijkt echter dat een opstartherstel niet mogelijk is dan mag je zeker er van zijn dat deze een andere letter kreeg
 
Dag helpers,

Het is fantastisch!
Geweldig!
Grandioos!
De computer is naar het laatste herstelpunt hersteld en de computer is opgestart.
Een geweldig dankjewel aan iedereen.

Michel
 
fijn dat het je gelukt is ...denk er in het vervolg aan dat enkel deze manier te gebruiken is om een herstelpunt terug te zetten ..
 
Emi,

Dat zal ik zeker doen.
Een eenvoudige maar bijzonder goede oplossing.
Nogmaals dank hoor!

Michel
 
De computer is naar het laatste herstelpunt hersteld en de computer is opgestart.

Hoe oud was die herstelpunt?
Want het kan geen kwaad om voor de zekerheid eens te kijken of de computer wel helemaal virus vrij is.
Gebruik eens de volgende gratis scanners.
Gratis software voor cyberbeveiliging en anti-malware (kies hier voor gratis downloaden)
(kies ook hier voor gratis downloaden.)
 
Het herstelpunt was vrij recent van voor de opstartproblemen.
Malwarebytes programma gebruik ik al lang en is een goed programma.
Er is geen malware gevonden.
Mijn Antivirusprogramma AVtotal heb ik gekocht en is vrij recent, ook geen virussen gevonden.
Ook geen spyware gevonden.
AdwCleaner is te agressief en vernietigde TotalAV en mijn gekocht Babylon vertaalprogramma.
Via herstelpunt weer alles in orde.

Bedankt.

Michel
 
Goed om te horen dat er niets is gevonden.
Dan lijkt het allemaal weer in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan