• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Photoviewer definitief verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

figueras

Nieuw lid
Lid geworden
19 jul 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Ik wil Faststone gebruiken als fotoviewer. Maar telkens wordt dat weggedrukt door Windows Photo Viewer. Hoe kan ik dat ellendige programma definitief van mijn PC verwijderen? De bekende mogelijkheden van het instellen van een standaard foto-viewer ken ik, maar werken niet blijvend.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft Windows Photo Viewer niet te verwijderen. Ga naar instellingen -> apps -> Standaard-apps en daar bij fotoviewer Faststone als standaard instellen.
Wil je toch Windows Photo Viewer verwijderen.
In bijlage, een programma om Windows apps te verwijderen. (portable, er wordt niets geïnstalleerd)
Daar staat photos tussen. (Ik neem aan dit de Windows Photo Viewer verwijdert.)
Zipje, eerst uitpakken.
 

Bijlagen

  • 10AppsManager.zip
    79,6 KB · Weergaven: 4
Dank voor je uitvoerige reactie! Zoals ik echter schreef is het wijzigen van de standaard fotoviewer mij bekend, maar werkt niet. Hetzelfde geldt voor de 10AppsManager. Het verwijdert Window Photo Viewer niet (bij mij).
 
Windows 10 kan behoorlijk eigenwijs zoals je hebt geconstateerd.

Ga naar de map Afbeeldingen en klik daar een foto met rechts aan en kies Eigenschappen.

Bij Openen met zal de Windows Foto vermeld staan.
Klik daarachter op Wijzigen en kies voor Faststone Viewer.

Indien dit niet geholpen heeft en weer Windows Foto er staat, doe dan het volgende:

klik met rechts op de foto/afbeelding en kies nu Openen met en klik op Faststone.

Daarna kan je in het eigenschappen venster nu wel wijzigen naar Fastone.
 
Dank voor je uitvoerige reactie! Je instructie werkt, maar helaas niet blijvend. Als de PC opnieuw wordt gestart worden de foto's weer geopend met Windows Photo Viewer.
 
Waarom heb ik nu het gevoel dat jij vergeet om het vinkje te zetten bij "Altijd deze app gebruiken......etc. etc."? Windows doet soms vreemd, maar het is ook zo trouw als een hond. Als je gekozen hebt voor "openen met...." én je zet het vinkje, dan wordt Windows toch echt gedwongen om een foto te openen met het door jou aangegeven tooltje.
 
Ik weet niet waarom je dat gevoel hebt, Quandor, maar wat je noemt vinkte ik wel degelijk aan. Windows luistert dan ook wel, maar houdt het niet vast. Nadat de pc opnieuw is gestart wordt een foto weer geopend met Windows Photo Viewer. Dat deze viewer niet te verwijderen is, lijkt erop te duiden dat Microsoft dat ook niet wil; dat de gebruiker simpelweg wordt gedwongen om hun viewer te gebruiken.
 
Kan het hier naar hartenlust veranderen en de keuze blijft ook na een reboot, ligt dan denkelijk aan jou installatie en heeft het weinig met Windows 10 zelf te maken.
Bij de standaard apps staat dan ook de door mij gekozen tool en je kan het ook via die weg aanpassen.

Draai eens een DISM en een SFC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan