• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuws Windows Recall

erikdenhouter

Enthousiast
Lid geworden
14 jun 2019
Waarderingsscore
299
Blijkbaar niet echt nieuws, maar voor mij wel, dus anderen misschien ook.

Windows Recall is beschikbaar voor Insiders. Het is een AI gestuurd tool wat elke paar seconden (en wanneer je scherm wijzigt) een snapshot maakt en lokaal opslaat op je disk.
Er wordt naar zeggen geen data verstuurd, uiteraard, maar het wordt wel met AI en dus door jou betaalde rekenkracht en opslag verwerkt. Dat wil voor mij dus eigenlijk ook zeggen dat als het iets zou vinden wat de interesse van de 'onbekenden' heeft er eigenlijk maar één bit verzonden hoeft te worden om jouw PC te flaggen.
Wel of niet uit te schakelen, treuzelende berichten daarover. Het is maar dat onze ogen een beetje open blijven want dit is potentieel totalitair:

B.t.w., ik wilde bij dit onderwerp een paar tags voegen, maar ik werd door de forum software teruggeroepen met de volgende melding:

" Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen.