• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Windows] Register backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

David

Verslaafd
Lid geworden
23 nov 2008
Berichten
9.462
Waarderingsscore
0
Deze tut is geschikt voor Windows xp/vista/7.

[hand]
Hoi,
Soms moet je een wijziging aanbrengen in het register. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat er dingen mis gaan. Helaas kan dit nog wel eens gebeuren. Dus ga ik uitleggen hoe je een back-up van je register maakt.

[kopje]Inhoudsopgave[/kopje]

  • [linkje]Het hele register back-uppen[/linkje] deze is tijdelijk buiten gebruik:p
  • [linkje]Een deel van het register back-uppen[/linkje]
  • [linkje]Een back-up terugzetten[/linkje]

[kopje]Het hele register back-uppen [/kopje]
1.)
Je kan nooit het hele register back-uppen onder een draaiende windows. Daarom gaan we een handig progje gebruiken. (Thnx to Abraham54:yu:) Dit progje heet ERUNT. Dit is Hier, Hier of Hier te downloaden. Als je klaar bent met downloaden installeer je het programma in je "program files" map. Let wel op dat je tijdens de instalatie het vinkje voor "Create NTREGOPT" uit zet.
vinkje.png


2.)[IMGr]http://img691.imageshack.us/img691/826/startm.png[/IMGr]

Start ERUNT. (Indien van toepassing met administrator rechten Uitvoeren)

3.)

Selecteer een map (het liefst laten zoals die al is)

4.)

Zet de vinkjes zoals op het plaatje

5.)

Druk op Ok
Als die vraagt om de map aan te maken moet je Ja/Yes klikken.


6.)

Laat hem even laden en druk op Ok bij dit scherm
doner.png

Hij is nu klaar met het back-uppen van het hele register.



[kopje]Een deel van het register back-uppen[/kopje]

1.)

selecteer een sleutel.
sleutel.png


2.)

Klik op bestand --> exporteren
export.png


3.)

Kijk of geselecteerde sub-sleutel geselecteerd staat en geef het een naam en druk op opslaan
sleutel1.png



[kopje]Een back-up van een deel van het register terugzetten[/kopje]

1.)
Klik op bestand --> importeren
importp.png


2.)

Selecteer je gemaakte back-up (van het hele register of van een sleutel) en klik op openen.

import1.png


3.)

Laat hem nu even laden
import2.png

[/hand]

Heb je nog vragen? stuur mij dan een pm.

Je kan deze handige tut ook downloaden als pdf (Hij is op dit moment niet Up to date)
 
Jammer, maar onder een draaiende Windows is het onmogelijk op de beschreven wijze een volledige registerback-up te maken.

Doe je het op bovenstaande wijze, dan krijg je een incomplete back-up van je register!

Om een volledige back-up van je register te maken en om dat zo mogelijk weer terug te zetten, daarvoor voor gebruik je bijv, het tool Erunt

http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/
 
:eek: hoe kan jij in mijn tut reageren?
owhja je bent een mod.
ik zal dat progje even bekijken en er dan misschien een tut voor maken
 
:eek: hoe kan jij in mijn tut reageren?
owhja je bent een mod.
ik zal dat progje even bekijken en er dan misschien een tut voor maken

Doe dat, en niet gezien dat Louisdji ook gereageerd heeft!
Want daar hoef je toch echt geen MOD voor te zijn!

Alleen acht ik het raadzaam dat deze tut verdwijnt!
 
Louis heeft gereageerd toen ik na bewerken topic wou sluiten en toen was die me voor en heeft kunnen reageren.

het was ook mijn doel om er geen reacties op te krijgen (blijft die lekker clean) maar omdat dat mislukt is laat ik hem maar open.

En waarom zou deze tut moeten verdwijnen ik ga toch nog beschrijven hoe je het met dat programma kan doen. Ik heb nu ook het deel wat volgens jou niet klopte gedeleted

en als deze tut toch zal moeten verdwijnen. Mag ik dan een nieuwe tut aanmaken met kloppende info (dus dat programma wat jij gaf)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke,
ik zal er woensdag even naar kijken. Dan is die denk ik zo donderdagavond klaar.

En het stukje om 1 sleutel te back-uppen klopt toch wel?
 
Oke, bedankt voor de verhelderende ibfo (ik maar denken dat windows zelf voledig kon back-uppen)
 
Ik ga er nu mee beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan