• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows repair tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwtje

Bekend gezicht
Lid geworden
23 okt 2020
Berichten
176
Waarderingsscore
18
Heeft er iemand ervaring met "Tweaking.com - Windows Repair" software.
Is dit te vertrouwen cq doet het zijn werk om windows te repareren?
 
Er zijn hier forum leden die de tool wel eens gebruiken of aanraden.
Maar het geeft geen garantie dat het probleem wordt opgelost.
 
Wat die dingen doen zijn de registersleutels op default zetten, met onderstaande kun je ook een SFC/ scannow en een DISM uitvoeren zonder het via een console te doen.
 
Tja het punt is dat mijn windows 10 update naar nu 20H2 maar niet wil lukken. Tijdens update, beter gezegd bij reboot, rolt de pc terug naar zijn huidige versie 1909. Ik heb van alles al geprobeerd maar niets wil lukken.
Helaas kom ik er ook maar niet achter waar dit nu aan zou kunnen liggen. Windows verse 1909 draait verder prima. De enige reden dat ik wil updaten zijn mogelijke veiligheidskwesties.
Ik heb zelf al eens gesnuffeld in Speccy maar ben nog niets vreemds tegengekomen. Kan ik hier überhaupt iets in vinden wat het probleem veroorzaakt?

Een dergelijke tool als Windows Repair lijkt dan ook schieten met hagel.
 
@Leeuwtje heb je al eens een in-place upgrade toegepast .... denk het niet !
hoe voer je zo'n in-place upgrade uit ...
je zorgt dat je via hert media creation tool 20H2 of een usb stick heb aangemaakt of een iso bestand ..
hoe dan ook dien je daar NIET van op te starten ... je opent 1 van beiden via de verkenner en je klikt met rechts op de setup.exe uitvoeren als administrator ...je krijgt de vraag om alles te behouden (deze optie neem je dan ook ) zodat ook je programma's behouden blijven !
van het moment je scherm over gaat naar het albekende blauwe scherm vind de in-place upgrade plaats en verbreek je deze dus niet ...loopt alles gesmeerd dan neemt zo'n in-place upgrade 50 minuutjes tot 1 uur in beslag ..
is deze er mee klaar bezit je de 20H2 en kun je gedurende de 10 dagen nog terug gaan aangezien de Windows.old aanwezig is ....persoonlijk wis ik deze na 7 dagen .
 
Leuke tip. Alles wat ik tegenkom adviseert op op te starten van de USB.
Kan je aangeven wat de verschillen zijn tussen deze twee methodes?
 
Heb zelf ervaring met de genoemde tool. Waar je heel erg voor op moeten passen is de inwerking van de tool. Veel zaken worden op default teruggezet, waardoor sommige onervaren gebruikers het overzicht kwijt raken.

Het gaat hier om een probleem met de Windows update. Wat je ook kan proberen is in de genoemde tool alleen Repair Windows update aanvinken.
 
Beste Rubensky, dank voor je bericht. Daar was ik al bang voor. Weet graag wat er gebeurd. En helemaal hoe ik weer iets terug kan draaien.
Ik blijf er maar even vandaan.
 
Terugdraaien kan met een herstelpunt en een goede backup. Als je alleen de Windows update repair activeert kan er niet zoveel misgaan. Maar als je het niet vertrouwd moet je het zeker niet doen.
 
Backup is zeer zeker afgedekt bij mij. Als het mis gaat dan vind ik het jammer van de tijd. Zit gewoon niet te wachten op mogelijk 6 uur helemaal opnieuw inrichten en dergelijke. In elk geval bedankt voor je reactie
 
We kunnen je helpen aan een andere manier om Windows update te repareren. Heb je daar behoefte aan?
 
Ik luister graag naar goede ideeën. Dus ja.
 
Kan je aangeven welke foutmelding(en) je te zien krijgt als je de genoemde update probeert te installeren?
 
Zie al op mijn forum bericht van 23-10-2020.

Hallo Mensen,

Na update Win 10 versie 2004 of 20H2 rolt hij tijdens boot terug naar mijn huidige versie 1909.
Geprobeerd via het aanbieden in Windows update, de update tool en de media creation tool.

De update wordt geïnstalleerd maar bij het opnieuw opstarten zie ik in mijn geval het logo van Gigabyte in normale grootte, vervolgens wordt dit een klein logo en windows rolt weer terug naar mijn huidige versie 1909. het probleem deed zicht ook voor met versie 2004.
De periodieke updates voor 1909 komen normaal binnen en worden probleemloos geïnstalleerd.

Heb internet en youtube uitgebreid afgezocht en de mogelijk aangedragen oplossingen uitgeprobeerd. Maar niets heeft tot nu toe geholpen.

Iemand nog suggesties?

Onderstaand ontdekt bij probleemoplosser.

Gevonden problemen Details van detectieproces

6 Controleren op problemen met Windows Update Gedetecteerd Gedetecteerd

Hiermee worden problemen met Windows Update gedetecteerd.
Problemen met Windows Update oplossen Voltooid

Hiermee worden algemene problemen met Windows Update opgelost.
InformatiefWaaSMedicService
Problemen hersteld door:EnableUUPScanPlugin

Potentiële problemen die zijn gecontroleerd Details van detectieproces
Sommige beveiligingsinstellingen ontbreken of zijn gewijzigd Probleem niet aanwezig
Controleren op ontbrekende of beschadigde bestanden Probleem niet aanwezig
Serviceregistratie ontbreekt of is beschadigd Probleem niet aanwezig

Details van detectieproces Uitvouwen

InformatiefIsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: False

InformatiefWaaSMedicService
Probleem gevonden door:EnableUUPScanPlugin

InformatiefIsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: True

InformatiefService Status
Probleem met BITS-service : De aangevraagde service is al gestart. System.Management.Automation.RemoteException Typ NET HELPMSG 2182 voor meer hulp. System.Management.Automation.RemoteException

InformatiefService Status
Probleem met BITS-service : De aangevraagde service is al gestart. System.Management.Automation.RemoteException Typ NET HELPMSG 2182 voor meer hulp. System.Management.Automation.RemoteException
 
het terug rollen naar een eerdere versie wil zeggen dat uw computer er nog niet klaar voor is.
Ik heb dat zelfde meegemaakt met mijn laptop,geduld is de enige optie
 
Kan je eens in de logboeken van Windows kijken of je ergens een foutmelding over de update kan vinden. De informatie die we nu hebben is te algemeen om er een oorzaak aan te kunnen verbinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan