1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows server 2008 (R2) hulp!

Discussie in 'Overige Windows versies' gestart door faya010, 10 nov 2014.

1. faya010

faya010 Nieuw lid

hallo allemaal, ik ben nieuw hier, weet nog niet veel over servers, maar wil me graag erin gaan verdiepen aangezien ik een ICT opleiding ga doen op MBO niveau 4 als ICT Beheerder. Ik heb al Windows server 2008 R2 geinstalleerd op Virtualbox, nu heb ik heb geopend en dmv een filmpje alles een beetje hier en daar ingesteld, active directory is geinstaleerd maar dns en THCP moet nog gebeure.
    Aller eerst zou ik het volgende willen weten:

- Wat is een server precies (Server 2008 R2), want ik het ziet er best ingewikkeld uit als ik het zo bekijk, en zou me god niet weten wat ik er allemaal op zou kunnen doen?

- Wat kan ik met een Windows server 2008 r2 allemaal doen, wat heeft het met ICT beheerder te maken?

Ik hoop dat jullie me simpele antwoord zouden kunnen geven, zodat ik een beter beeld krijg over het beroep.

ik hoop dat ik niet dom overkom, omdat ik basic vragen stel.

Mvg,

Viktor

2. 69Martin

69Martin Enthousiast

Het is niet even simpel om alle ins en outs hier even uit te leggen over windows server 2008.
    Ik gebruik server 2008 om verschillende "images" te maken voor pc/lapops.
    Zo kun je een image maken van bijvoorbeeld win 7 prof, win 7 home, windows xp etc etc. Voor een bepaald type laptop/computer

Stel je hebt een partij laptops van het type Dell D620 en je wilt windows 7 home erop installeren. Je moet dan 1 image maken van die laptop. Vervolgens kun je alle laptops van dat type met paar simpele handelingen windows automatisch laten installeren via een hub. Er is nog veel meer over te vertellen maar dat is onmogelijk om dat hier even te doen. Ik heb misschien nog wel wat documentaire daarvan liggen.

3. Gollem

Gollem Guest

Deel Deze Pagina