• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows server 2016 iso

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb hier een HP server met Windows server 2016, wil deze eens opnieuw installeren zodat alles van vorige eigenaar eraf is, waar haal ik een iso hiervoor?
Bij Microsoft moet je een bedrijf invullen voor je een download kan starten.
 
Het paswoord is geen probleem, kan me aanmelden, heb alle accounts verwijderd uitgezonderd de administrator.
De sticker met licentie hangt op de kast en momenteel is deze windows versie geactiveerd.
Wil dus een verse installatie doen.
 
Gewoon even een emailadres en een paar simpele vragen beantwoorden en je kan de iso downloaden. Bedrijf gewoon "geen" invullen. Heb al vaak genoeg daar even een iso gedownload. Ik heb, behalve een paar ontvangen emails, nooit last van gehad.

Deze kan je 180 dagen zonder activeren gebruiken (die 180 dagen kan je 5? keer resetten) , maar ook activeren met een serienummer is geen probleem
 
Ok bedankt, ga dit morgen proberen.
 
De iso op stick, start op en dan volgende error
 

Bijlagen

  • hp.jpg
    hp.jpg
    132,1 KB · Weergaven: 27
Welk model server heb je precies en wanneer treedt de foutmelding precies op?
 
Een HP Proliant ML10 gen 9, SSD van 500 Gb en 8 Gb ram en HD van 1 TB.
Er worden bestanden geladen van bijna, langs onder horizontale balk, start opnieuw op en dan het fout scherm.
 
Zat die ssd er al in of is die nieuw erbij geplaatst?
 
De ssd zat erin, heb deze losgekoppeld en een HD erin om eerst te proberen, had al eens geprobeerd een win 10 erop te zetten, werd probleemloos geïnstalleerd, werd enkel niet geactiveerd, maar win 10 pro werkte probleemloos. Daarna dus Windows server 2016 geprobeerd met bovenstaande foutmelding, Heb eveneens de bios naar de laatste versie gebracht.
 
Heb eens Windows server 2019, probleemloze installatie met activatie voor 180 dagen, morgen eens proberen de licentiecode te gebruiken van de Windows 2016 ik heb.
Toch eigenaardig dat je windows 10 en windows server 2019 probleemloos kunt installeren maar de 2016 versie niet.
 
Eerst geprobeerd mijn Windows server 2016 code op Windows server 2019, werkt niet.
ISO van hierboven met Rufus op stick terug dezelfde blue screen.
Waarom dit niet lukt is mij een vraagteken.
 
Hardware error. Misschien kabeltje van de harddisk los of iets anders.
Probeer eens een andere usb stick just to be sure.
 
2019 en 10 willen wel worden geïnstalleerd, blijft vreemd.
 
Heb al verschillende bestanden geprobeerd met 2 verschillende sticks, loading files, dan heropstart zandlopertje draait even en dan het blauwe scherm.
Doe dit met een win 10 en een Windows Server 2019 dan werkt dit perfect.
Heb dan de schijf aan een andere computer gehangen en dan windows server 2016 geïnstalleerd, werkte, krijg natuurlijk de evaluatieversie, krijg je altijd zeker, schijf aan de HP server , start op, wil dan de product sleutel wijzigen, die sticker hangt aan de kast, werkte niet key werd niet aanvaard, de SSD schijf met de werkende en geactiveerde windows server 2016 heb ik nog, deze is afgekoppeld, proberen doe ik eerst met een andere schijf.
Zou het kunnen dat er veranderingen gebeurt zijn in de bios doordat deze geüpdatet is en die nu voor problemen zorgt?
 
Wat gebeurd er hier mijn tekst wordt continue gewijzigd!
 
Heb al verschillende bestanden geprobeerd met 2 verschillende sticks, loading files, dan heropstart zandlopertje draait even en dan het blauwe scherm.
Doe dit met een win 10 en een Windows Server 2019 dan werkt dit perfect.
Heb dan de schijf aan een andere computer gehangen en dan windows server 2016 geïnstalleerd, werkte, krijg natuurlijk de evaluatieversie, krijg je altijd zeker, schijf aan de HP server , start op, wil dan de product sleutel wijzigen, die sticker hangt aan de kast, werkte niet key werd niet aanvaard, de SSD schijf met de werkende en geactiveerde windows server 2016 heb ik nog, deze is afgekoppeld, proberen doe ik eerst met een andere schijf.
Zou het kunnen dat er veranderingen gebeurt zijn in de bios doordat deze geüpdatet is en die nu voor problemen zorgt?
 
Het paswoord is geen probleem, kan me aanmelden, heb alle accounts verwijderd uitgezonderd de administrator.
De sticker met licentie hangt op de kast en momenteel is deze windows versie geactiveerd.
Wil dus een verse installatie doen.
Wat betekend dat Windows Server 2016 voorgeinstalleerd werd door HP of de verkoper en niet door de eigenaar zelf .
Het gaat niet om een HP maar hopelijk helpt het u toch al wat verder .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan