• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Windows update KB5005565

Status
Niet open voor verdere reacties.

sperwer

Gevestigd lid
Lid geworden
2 mei 2010
Berichten
335
Waarderingsscore
6
Als ik deze update uitvoer blijft deze bij 21% instaleren uren lang staan zonder dat er iets gebeurd.
Als ik de laptop geforceerd uitzet en opnieuw start blijft die weer een uur staan bij het opstarten van windows en start niet op. Alleen met het terugzetten naar een vorige backup m.b.v. Macrium Reflect krijg ik de laptop weer aan de praat.
Wat kan er aan de hand zijn?
 
Kijk eens of er fouten in jou Windows zitten door een scf scan te doen

Typ cmd en open als administrator.
Typ sfc /scannow Let op de spatie tussen sfc en /.
Laat de scan lopen, aan het eind krijg je te zien of er fouten zijn gevonden en opgelost.
 
Ik krijg als resultaat:

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
 
deze update duurde ook lang
acer nitro 5 i7
 
Mijn ervaring is dat als het lang duurt je toch geduld moet hebben. Bij mij blijft een update bv.vaak lang op 85% hangen. Wordt ik ongeduldig en sluit ik hem af dan moet ik vaak opnieuw beginnen. Snelheid hangt natuurlijk ook af van de snelheid van je systeem en (internet)verbinding.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik zal hem vanavond opstarten en de gehele nacht laten lopen. Ben benieuwd
 
Afwachten of het lukt.
Welke anti virus gebruik jij?
 
Geen aparte anti virus alleen standaard in windows.
 
Goed om te weten, dan kan dat ook niet het probleem zijn.
 
:rolleyes: tja, geduld is een schone zaak , de beste manier om een update te doen is vlak voor dat je naar bed gaat , de update laten installeren en als je dan opstaat is het meestal opgelost.
zo doe ik dat iedere keer ,want ook ik heb weinig geduld met dit soort zaken :cool:
 
Gaan slapen met de computer aan lijkt mij niet veilig: wat als hij in brand vliegt of explodeert?
 
:rolleyes: tja, geduld is een schone zaak.
Natuurlijk kost het afhankelijk van de specs van een computer wat tijd om een update te installeren.
Maar een update die uren blijft hangen lijkt mij niet helemaal normaal.
 
"Maar een update die uren blijft hangen lijkt mij niet helemaal normaal."
Kan aan het systeem liggen. Ik heb onlangs een oude Acer Travelmate 6042 geupdate. Duurde echt wel langer dan een uurtje. Is ook wel een oud besje.
 
Deze KB5005565 duurde bij mij gisteren 5 minuten.

Ik heb de goedkoopste computer die er was en het goedkoopste internet dat er is.
 
Zou idd. kunnen. Bij mij was er ook één snel klaar maar weet niet meer welke.
 
Zou idd. kunnen. Bij mij was er ook één snel klaar maar weet niet meer welke.
Er waren drie updates: de genoemde KB en dan nog "Verwijdering schadelijke software" (die weiger ik altijd) en "Driver update Realtek" (die weiger ik ook altijd, want dan is mijn geluid niet meer om aan te horen).

Dus ik had alleen de genoemde KB.
 
Gelukt!
Gestart om 17:15
Einde om 23:45

Heb een Lenovo IdeaPad L340 van een half jaar oud.

Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Wel vreemd dat een nieuwe laptop er zo lang over doet. Zit er een SSD in?
Mijn Lenovo was snel klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan