• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Update probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
33.972
Waarderingsscore
77
Hoi allen,

Ik heb een laptop waarbij ik een probleem heb. Het is een Acer A315-32. Wanneer ik deze installeer met de standaard drivers van Acer is er geen probleem. Maar zo gauw ik internet connecteer, installeert Windows Update een update voor de Intel Display-driver. Vervolgens werkt de HDMI aansluiting niet meer. Als ik deze verwijder en opnieuw de installatie van de originele driver doe, werkt het weer, tot ik dus opnieuw internet connecteer. Is er een manier om Windows Update voor W10 Home op één update of bijvoorbeeld enkel de stuurprogramma's voor goed uit te schakelen?

Alvast bedankt voor jullie expertise!
 
Gewoon in dit geval er voor zorgen dat het updaten van Drivers gedeactiveerd wordt.

5d4aee9057cb4-Dave.jpg
 
Ik heb dit nu op 'Nee' gezet, vervolgens herstart en internet weer aangesloten. Precies hetzelfde probleem, helaas. Heb je nog ideeën?
 
Hoi Dave, nee, want in principe is dat de juiste instelling.

Wat je wel kan doen om de toekomst via de Windows Update aan de nieuwste driver voor van Intel te kunnen installeren, is die Acer een volledig schone installatie te geven van een vers gedownload Windows 10 1903 versie.

Nu zit je dus met de door Acer geïnstalleerde Intel driver die bepaalde instelling heeft waardoor de echte driver van Intel niet geïnstalleerd kan worden!
Dat hef je dus op door een volkomen schone installatie, dan ben je ook alle Acer crapware kwijt en zal Windows in dat notebook ook meer tempo hebben!
 
Wordt die driver niet geïnstalleerd door de Windows update? Dan zou je het als volgt kunnen doen. De update voor het installeren al verbergen. Dan wordt hij ook niet meer geïnstalleerd.
 
De Acer werd geïnstalleerd met een schone installatie van W10 1903. Het probleem blijft hetzelfde. Met de Windows driver werkt de HDMI poort niet. Wel met de Acer driver.

De update verbergen lijkt me een goede optie. Alleen kan ik niet vinden waar ik dit moet doen.
 
Mailtje naar Acer al overwogen?
 
3 manieren om de auto driver update uit te zetten want die staat schijnbaar nog aan.

Installeer deze erna.
Dat is de laatste.
 
Ongelofelijk, heel erg bedankt Emi. Een probleem waar ik een week op zocht...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan