• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Windows update werkt niet meer

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 118422
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 118422

Gast
Sinds een week kan ik niet meer updaten, als ik naar updates wil zoeken krijg ik de melding dat de update ser ice is uitgeschakeld en mijn pc opnieuw moet opstarten. Maar dat bied geen soelaas, het probleem blijft.
Is dit een bekend probleem? En kan iemand me de oplossing geven?
Alvast bedankt,
Ron
 
Controleer in Services of onderstaande diensten op de juiste wijze zijn ingesteld:

- Background Intelligent Transfer Server > Opstarttype=Automatisch vertraagd
- DCOM Process Server Launcher > Opstarttype=Automatisch
- Distributed Transaction Coordinator > Opstarttype=Handmatig
- Remote Procedure Call (RPC) > Opstarttype=Automatisch
- RPC Endpoint Mapper > Opstarttype=Automatisch
- Windows Update > Opstarttype=Automatisch

Indien je niet weet hoe in Services te geraken:
  • ga daarvoor naar Start - Uitvoeren:
  • kopieer en plak hierin het volgende: services.msc
  • klik daarna op OK.
    • Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.
 
Die kun je downloaden via de gegeven link.
 
Aha - stond er niet toen ik mijn bericht schreef.
Als de updatetroubleshooter ook aangeeft dat het probleem niet opgelost kan worden denk ik te weten wat er aan de hand is, alhoewel dat dan wel weer vreemd is.
 
De link stond er al wel bij, ik heb alleen het even duidelijker gemaakt door dit erbij te zetten -> Die kun je hier vinden.
Maar we zullen eens kijken of het door onze gegeven tips weer gaat werken, anders kun je kijken of jou vermoeden klopt.
 
Dank jullie voor de snelle reactie, ik heb inmiddels de services juist ingesteld en ook het hulpprogramma laten draaien. Deze gaf aan twee problemen opgelost te hebben.
Dus de pc opnieuw opgestart, maar helaas nog geen verbetering.
 
Ik zelf heb positieve ervaringen met het repareren van Windows 7 computers met Windows Repair van Tweaking com.
Het probleem dat speelt in Windows 7, is dat een CAB-bestand in de Software Distribution Map een einddatum in december 2017 heeft.
Na de reparatie is die einddatum dan medio 2025 en dan werkt de Windows Update weer.

Ik gebruik voor de reparatie bij voorkeur de actuele portable versie van Windows Repair: Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro
Na het downloaden dient de map tweaking.com_windows_repair_aio.zip eerst uitgepakt te worden.


Belangrijk: de reparatie dient in Veilige Modus gedaan te worden.


Veilige Modus

Start in jouw normale werkomgeving Repair_Windows.exe op en klik vervolgens op de kop Reboot to Safe Mode


De reparatie van de Windows update:

Het makkelijkst is het de map Tweaking.com - Windows Repair op het bureaublad te plaatsen, maar de map Downloads is ook goed.

In Veilige Modus klik je de map Tweaking.com - Windows Repair open en klik je met rechts op Repair_Windows.exe en kies je voor "Als administrator uitvoeren".

Allereerst wordt daarna gecontroleerd of alle vereiste bestanden in de map aanwezig zijn; daarna start het hoofdvenster.

5a5b27f9a46cd-Naamloos1.png


Klik nu meteen op de knop Jump to Repairs

5a5b2873bdfc2-Naamloos2.png


Klik nu op Open Repairs

5a5b28c4d74e9-Naamloos3.png


Jij bent nu in het reparatie hoofdvenster.
Heb je meer problemen in Windows - dan kan je ervoor kiezen om een gehele reparatie uit te voeren.


Is het enkel de Windows update, die gerepareerd moet worden, zie dan het volgende venster hoe dat te kiezen.

5a5b298cd9d25-Naamloos4.png


Kies in het uitklapmenu voor Windows Updates en klik daarna op de knop Start Repairs.
Waar je ook voor gekozen hebt - de reparatie neemt altijd tijd in beslag - wees dus geduldig.


Is de reparatie klaar, dan wordt dit aangegeven in een nieuw venster, waarin staat vermeld, dat de computer opnieuw opgestart dient te worden.
Klik op de knop OK om het opnieuw opstarten te activeren.
 
Dank jullie voor de snelle reactie, ik heb inmiddels de services juist ingesteld en ook het hulpprogramma laten draaien. Deze gaf aan twee problemen opgelost te hebben.
Dus de pc opnieuw opgestart, maar helaas nog geen verbetering.

Jammer dat het niets heeft geholpen.
Maar wij wachten eerst af of het weer werkt met Windows repair.
 
Sorry voor de late reactie, maar ik ben net opa geworden dus andere dingen aan mijn hoofd
Morgen ga ik met Windows repair aan de gang, ik hou jullie op de hoogte.
Abraham 54 bedankt voor de tip
 
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, iedereen is vrij om te reageren wanneer het hem of haar uitkomt. Gefeliciteerd met jou kleinkind!!
Wij zien jou reactie vanzelf wel verschijnen.
 
Beste forumleden, het is gelukt met Windows repair!
Alles marcheert weer als vanouds, allen bedankt voor de hulp.
Groeten, Ron
 
Fijn om te horen dat de tool van Abraham het heeft opgelost!
 
Mooi zo Ron, veel plezier weer met jouw Windows en als opa zijnde.
 
Had hetzelfde probleem met windows 7 pro zo'n 4 maand geleden en ook bij mij werd het probleem opgelost na windows repair download en hulp van Abraham.
Gr
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan