• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.

slaschke

Nieuw lid
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Windows 10 build 21H2 enz

Ik heb sinds enkele tijd problemen met o.a. installaties van diverse Kb's: Kb5017308 en Kb5017380.
Na de installatie en opnieuw opstarten krijg het volgende:
- zwart scherm met onderaan links in de zwarte taakbalk1 icoontje (norton) en een lopende zandloper.
- Die blijft onbeweeglijk zwart en een 4-tal minuten " einde geduld" druk ik op een toets en na 9 seconden krijg een beeld en een foto " Welkom"
- nu volgt mijn bureaublad en na ongeveer 2'12 komen d icoontjes
- na nog 20" is mijn laptop gebruikens klaar...
- Het duurde dus 5'50" om gebruik.
In feite,, zonder die installatie, is mijn laptop actief na "anderhalve minuut".

Heb de updates verwijderd en mijn laptop draait opnieuw "normaal"
Updates in service uitgeschakeld.
Heb dit al diverse keren opnieuw proberen installeren...zelfde resultaat en verwijderd.
Al tweemaal online contact gehad met Microsoft support (een 5-tal uren) alle updates verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resulltaat.
In Google wordt bij het invullen van de Kb aangekaart welke de gevolgen zijn.
Op 2 andere computers stelde de installatie geen probleem.
 
Gebruik jij een andere antivirus dan Windows Defender?

Doe eens een sfc scan om te kijken of er fouten in jou Windows zitten.

Typ in de zoekfunctie cmd en open als administrator. Typ sfc /scannow en druk op enter. Let op de spatie tussen sfc en /.
Wacht tot de scan klaar is, worden er fouten gevonden en gerepareerd herstart de computer.
Probeer dan de update nog een keer.
Mocht je weer het probleem krijgen, doe bovenstaande dan opnieuw.
 
Heb zowel sfc als dism al uitgevoerd en een andere reeks mogelijke oefeningen om eveuele problemen te herstellen. Ik wil dat gerust nog een doen.
Ik heb niet de indruk dat het probleem door Microsoft gekend ik, indien wel zou hetsellings patch moeten komen:
 
Als je dat al hebt gedaan, zal het niks extra doen. Dan kun je beter afwachten of het met een update wordt opgelost, want er zullen vast meer mensen problemen ervaren.
 
Vermits ik windows update ingesteld heb op "uitgeschakeld" krijg ik er geen meer...logisch.
Er zou, hopelijk, een patch of update moeten volgen die het probleem mogelijk oplost.
Maar ik zie wel de vermelding dat er geen nieuwe updates komen zolang de "hangende" niet worden geïnstalleerd.
Vermits Kb5017380 aangemeld staat en gedownload lijkt, en ik nu en dan eens wil checken of er geen patch of herstel Kb is, wordt die automatisch geïnstalleerd.
Is er geen mogelijkheid om dat installeren uit te schakelen. Ik weet dat Wushowhide hiervoor wordt gebruikt maar dat lijkt door Microsoft uitgeschakeld.
 
Je kunt hier kijken of er nieuwe updates zijn uitgebracht.


Maar standaard komen er alleen (Beveiliging) updates de tweede dinsdag van de maand.
Er komen wel reparatie updates enkele weken daarvoor, maar dat zijn test updates, dus daar kun je beter mee wachten, wel staat daar beschreven welke fouten er fouten opgelost.

Zo staat er nu bij mij een update voor fout oplossing namelijk KB5017389.
Maar die kom vanzelf de tweede dinsdag van de maand mee.
 
"Op 2 andere computers stelde de installatie geen probleem."
Mss moet je je ook eens concentreren op de verschillen tussen deze twee computers en je "probleem" computer.
 
Ik heb nogmaals windows update gestart en Kb5017308 geïnstalleerd (duurde anderhalf uur)
Resultaat lijkt bevredigend. Enkel op de luidspreker in de taalkbalk heeft een rood kruisje en het duurt wel even vooraleer opent en het volume kan bijgedsteld worden.
Maar er lijkt wel geluid uit te komen...??
Had dan nog een cumulatieve update te installeren Kb 5017380...bracht geen verschil...
Opstarten en moment dat laptop gebruikensklaar is duurt nog eventjes langer dan voor de update.
 
Iedereen bedankt voor het meelezen en commentaar...maar ik heb beide updates opnieuw verwijderd en mijn laptop draait opnieuw zonder de minste problemen en alles wordt bij de minste vingerknip geopend.
Updates uitgeschakeld.
Het probleem zit dus niet bij deze computer (de enige die zonder problemen zou kunnen overgeschakeld worden naar windows 11).

Google maar eens naar beide Kb's...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan