• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows xp - 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Da_Ward

Gast
ik heb een vraag.
op een oudere computer van mij staat windows xp, deze kan hij niet hebben dus wil ik daar windows 2000 op zetten. De cd heb ik en alles, maar ik weet dus niet hoe ik de pc moet resetten op windows 2000.. ik heb wel al iets geprobeerd, maar nu functioneerd de computer niet meer goed, want bij het opstarten had ik dus op f10 gedrukt, en toen stond er hoe ik de computer wilde opstarten, toen klikte ik op; via de floppy, maar nu krijg ik dus zwart beeld,en laat hij niet meer. Kan ik gewoon windows 2000 in de computer zetten en dan de computer op de D; schijf gaan laten draaien, en dan instaleren? of heb ik de pc verneukd, en kan ik beter naar een expert ?

Da_Ward
 
Je moet eerst even in je bios de opstart volgorde veranderen. zet dan je cd als eerste boot. (aanemend dat je de CD hebt van win2000).
start vervolgens je computer op met de cd erin en als er komt te staan druk op knop om vanaf cd op te starten doe dat dan (maar als goed is start hij vanzelf van cd). daarna kom je in een dos omgeving. hier moet je eerst de hardeschijf gaan herinrichten/formatteren enz. doe dat met fdisk commando. formatteer daarmee je schijf. en vervolgens kan je gaan installeren!

waarom wil je het op de D:\ partitie zetten?
 
kijk, ik wil alle spellen en de rest van zo'n rommel naar een D: schijf omzetten, zodat ik als er een virus op komt, ik gewoon kan resetten.. maarja, evengoed bedankt!!
 
tussen windows 2000 en xp zit niet zo daverend veel verschil? alleen qua grafische snufjes en extra's zit er meer aan boord bij een xp installatie.
 
ok ik zal het verhaal helemaal gaan uitleggen;

we hadden eerst een mooie computer. Toen kwam er een of ander virus op, en omdat iedereen te lui was om die eraf te halen, ging de computer stuk. Toen het virus eraf was, bleek dus dat ook windows XP niet fatsoendelijk draaide op de computer. Toen kreeg ik de computer in mijn handen geduwd, en werd er gezegd; kijk maar wat je er mee doet. Dus toen bedacht ik; hey, ik zet windows 2000 erop, want dat vind ik fijner werken.
Toen begon ik te kloten met de computer, en met mijn stomme kop, gooide ik alles van software van de computer af. Toen herstarte ik mijn computer en wat bleek:
4 bits scherm, wat je niet kon veranderen
800 x 600 resolutie, wat je niet kon veranderen
rechter muisknop deed het niet
kortom, computer deed het niet...

Ik wou toen dus alles weg doen, dus herstarte ik hem weer, en drukte tijdens het laden op F1 toen kwam ik in de bios, en zette de boots op verschillende dingen. En sinds dien:
Krijg ik als ik de computer start
eerst het normale icoontje van ; windows xp ( dat hij aan het laden is )
Dan wordt het beeld even donkerblauw... en dan zwart, en doet hij niks meer...
dus kapot...
en nu?:frusty:
 
Even opnieuw installeren!.

maare je zegt dat je je games op D:\ wilt zetten en windows op C:\? . zodat je alleen windows hoeft terug te zetten. dit gaat alleeen niet werken aangezien je register bij een herinstal van windows de instals op je d schijf niet kent. en de games/software op D onbruikbaar is.

of je moet met een backup van windows gaan werken en bij een crash die terug zetten. maar ook dan zullen de veranderde dingen niet meer werken.
 
Even opnieuw installeren!.

maare je zegt dat je je games op D:\ wilt zetten en windows op C:\? . zodat je alleen windows hoeft terug te zetten. dit gaat alleeen niet werken aangezien je register bij een herinstal van windows de instals op je d schijf niet kent. en de games/software op D onbruikbaar is.

of je moet met een backup van windows gaan werken en bij een crash die terug zetten. maar ook dan zullen de veranderde dingen niet meer werken.

als jij mij nou verteld, hoe ik dat even opnieuw kan installeren; ben je mijn held :agree:
 
Ik zou gewoon beginnen met alles opnieuw te installeren.

Installeer dan windows en je games op de ene partitie (C:) en maak daarna als je windows versie helemaal op orde is en is ingesteldt zo hoe jij het wilt met het programma norton Ghost een image (kopie) en zet die kopie op een andere partitie. Crasht nu windows dan zet je met norton ghost deze kopie weer terug en binnen 5 minuten heb je weer je oude windows terug.

Maar goed mijn persoonlijke mening :)
 
maar ik kan mijn computer dus niet opstarten..
dus gewoon eerst
windows 2000cd er in duwen; in de bios boot instellen eerst cd, en dan instaleren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan