• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP dicht spijkeren op 1 game na.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NooBs76

Nieuw lid
Lid geworden
28 dec 2015
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik heb een computer met Windows XP die ik wil inrichten om er alleen maar Minecraft op te spelen. Nu had ik het idee om er een firewall op te zetten die alles dicht houd, behalve Minecraft. Ook komt er natuurlijk een virusscanner op.

Welke gratis firewall moet ik nemen en hoe stel ik 'm zo af dat die maar een opening houd?
 
Verplaatst van Algemeen naar Windows XP.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt. Ik weet trouwens de risico's, hoor. Maar ik denk dat het mogelijk moet zijn om XP zo dicht te spijkeren dat het redelijk te doen is. Zaken als browers worden in ieder geval al verwijderd. Hopelijk zijn er mensen die weten wat je allemaal dicht kan zetten of verwijderen.
Alleen Minecraft moet toegang kunnen krijgen tot internet. Verder niets.
 
Zo ver reikt mijn kennis helaas niet:)
 
Jaja, alleen Minecraft moet internettoegang hebben.
En jij denkt dan veilig te zijn met XP.......
Ik denk het namelijk van niet, vooral wanneer je niet via een officile en legale minecraftserver speelt.
Bovendien kan de genstalleerde antivirus dan ook niks meer, want mag niet updaten.
 
Wat negatief, zeg. Zoals ik al zei weet ik de risico's en wil daarom zoveel mogelijk dicht gooien en komt de pc op een ander deel van het netwerk zodat toegang tot de rest erg lastig wordt. En trouwens, er is jaren geleden gewoon betaald voor XP en ook voor een account van Minecraft. Dus rustig aan want alles gaat gewoon legaal. De "illegale jaren" heb ik al heel ver achter mij liggen.

Daar er alleen Minecraft op de pc gespeeld gaat worden is een virusscanner eigenlijk ook niet zo boeiend. Een keer per maand een AV-cd'tje er overheen draaien is voldoende.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Negatief?
Je denkt het dus beter te weten, dus ga je gang maar.
 
Ik dacht dat forums bedoeld waren om mensen te helpen, niet om mensen af te kraken! Het is nou net alsof ik een vraag stel over Windows op een Apple-forum.
Heel erg jammer. Maar toch alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar en hopelijk een beter humeur in 2016.
 
Ik zie ook niet goed wat het grote probleem is. Er zijn nog zat pc's met XP die dedicated voor een specifiek doel gebruikt worden.
Zet op deze pc de UPnP uit, installeer een firewall als bijv. ZoneAlarm en zet daarin zowel inkomend als uitgaand alles dicht behalve de poorten die voor Minecraft nodig zijn.
Succes in 2016!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan