• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Windows XP gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny g

Junior lid
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
2
Heeft er iemand toevallig nog een oude windows XP liggen met SP3 (service pack 3) die hij verkoopt ? Met licentiecode wel te verstaan en indien mogelijk een 64bit versie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een XP Professional (nieuw in doos en nog gesealed), inclusief servicepack 2, engelstalig (uit Ierland).
De verpakking geeft niet aan of het om een 64bits versie gaat.
Je mag hem eventueel hebben tegen verzendkosten. Ik doe er niets meer mee.
 
Je kan er ook een met SP 1 of 2 nemen. Je kan de SP namelijk gewoon ophalen op internet.
 
@Barney38 : al dank voor de respons. Ik wacht echter nog even af of ik met zekerheid een 64bit vinden kan en met een beetje geluk tevens een nederlandstalige. Ik hou je aanbod echter in mijn achterhoofd, met reeds dank.

@Rubensky : kan je me toevallig ook een downloadlink geven waar ik eventueel een SP3 pack nog vinden kan voor de oude XP. Die van Barney38 kan is zodoende eventueel upgraden van SP2 naar SP3.
 
ftp://pclabftp.cc.kuleuven.be/free/Service%20Packs/WindowsXP/Nederlands/
 
Heb ik ze zelf 10 jaar geleden al eens weggehaald en de link werkt nog steeds 😁
 
Werkt die iso, bij mij eerst niet, maar lag aan pc denk ik achteraf, met pijn en moeite zelf van alles door elkaar gegooid die wel werkte. Dus als nog belang bij is. Voor een dell, XP home 32 bit, nederlands, install. wel veel groter zeg maar vast bij (veel dubbel voor de zekerheid, 101 eula's etc) in geval dat, maar niet een probleem lijkt me. (met wat extra gebruiksaanwijzing kreeg ik het hier dus wel voor elkaar daarmee).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ps, Al lijkt de animo er niet echt, maar werkte ook op asus moederbord.
 
@danny g : XP en WIN7 zijn anno 2021 nog altijd de meest gebruikte/betrouwbare windows besturingssystemen waar de meeste (open source) progs voor geschreven zijn...
 
Betrouwbaar wel misschien, veilig niet. Ik zou niet aanraden om dit dagelijks te draaien op een PC die met internet verbonden is. Helemaal niet als je er je bankzaken op wilt doen. Genoeg informatie over te vinden. Ik moet zelf zeggen dat Windows 10 hier ook lekker stabiel is.

Ik snap de vraag om nog een Windows XP schijf inclusief code te vinden, gewoon om mee te spelen en voor nostalgie is dat wel mooi (zelf ook een leuke verzameling liggen).

Verder lijkt het me goed om dit topic op slot te zetten, aangezien de laatste berichten al van een jaar terug zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan