• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP: groot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekje1996

Gevestigd lid
Lid geworden
24 apr 2010
Waarderingsscore
0
Ik heb een heel groot probleem :wacko: . Ik heb vandaag linux kubuntu op een tweede partitie die ik al had zodat hij kan dual booten met windows xp (ik had windows xp al een paar dagen eerder geinstalleerd vanwege een fout in de OS) proberen te installeren met wubi maar dat ging heel erg mis...:wacko:

Dit is wat ik gedaan heb:

Ik heb wubi gedownload van www.wubi-installer.org en de stappen gevolgt.
Toen hij opnieuw moest op starten vroeg hij om een cd rom van kubuntu om de installatie te voltooien (wat raar is want op de website stond dat je dat niet nodig had). Dus ik vrolijk zonder argwaan de .iso gedownload, op een cd rom gebrand in de pc gestopt en opnieuw opgestart... Maar hij bleef zeggen dat hij geen cd rom kon vinden, dus ik hem in een andere drive gedaan maar hij bleef hetzelfde aangeven :fury: . Toen dacht ik, ik probeer het gewoon opnieuw door windows xp helemaal opnieuw te installeren en ook weer wubi opnieuw te doen.
Ik dus leuk windows xp cd er indoen en er van opstarten kwam ik bij dat menu waar je kan kiezen voor:
Op enter drukken voor een nieuwe installatie.
op R drukken voor repareren.
Ik dus op enter drukken, zegt dat kut ding dat er geen os geinstalleerd is en dat er geen hardeschijf is. Terwijl hij het gisteren nog gedaan heeft zonder problemen. Dus ik op mijn laptop duiken en forums afzoeken naar een oplossing... Na 2uur had ik een oplossing. Er stond dat ik een commando vanuit ms dos moest uitvoeren (Het commando weet ik niet meer uit me hoofd). Had ik dat commando gedaan met volle hoop dat het zou werken... Maar nee het werkte niet. De pc bleef nu hangen in het opstarten van de bios dus ik op f8 drukken om te kijken of de harde schijf gevonden werd maar die was er niet. En het gebruik van het systeem stond ook op 0% dus het systeem was inderdaad weg.

Sorry voor het lange verhaal maar ben er ook 5uur mee bezig geweest.:frusty::wall:

De technische specificaties kan ik niet geven want die weet ik niet uit mijn hoofd en kan ze ook niet opzoeken.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Freekje :)
--- automatische edit ---
Zie net dat ik het bij het verkeerde topic heb geplaatst sorry voor dat had het eigenlijk bij software moeten zetten :biggrin:.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nu ook de master harde schijf en de slave omgewisseld zodat de slave de nieuwe master is maar dat werkte ook niet -_- .

Zie je de HD nog wel in de BIOS?

ja heb net gekeken en hij kan hem wel vinden.

Download eens een Ubuntu Live CD, en bekijk de bestanden op de schijven
Staan er nog Windows bestanden?

Ok na wat gerommel met de hardware (zoals moederboard en de hardeschijven) en de software doet hij het weer en heb ik heel windows opnieuw kunnen installeren =).
In ieder geval bedankt voor het helpen heeft heel erg geholpen =).

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan