• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP herstellen zonder cd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerryt

Nieuw lid
Lid geworden
6 aug 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo,

Mijn oude Maxdata Favorit pc heeft Windows XP. Een tijdje geleden sloot deze soms plotseling af. Dit komt steeds vaker voor
en bij heropstarten kwam dan een melding: windows/system32/config/system was beschadigd en via de originele cd moet ik dit herstellen.
Die cd heb ik niet en ik heb ook geen sticker met windowskey van deze pc. Als ik de pc nu opstart krijg ik het Maxdata-logo en daarna een zwart scherm. Als ik in dit zwarte scherm op een toets druk start de pc opnieuw op. Als ik tijdens het logo op Alt+F10 druk, komt er te staan: "Starting Flash Recovery, press "Y" to begin, press "N" to exit.
Hoe kan ik dit probleem zonder Windows-cd oplossen of hoe kan ik mijn computer terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Alvast bedankt!
 
Begrijp ik het goed als ik zeg dat ik de harde schijf in een andere computer kan stoppen en daarna het bestand windows/system32/config/system op die schijf moet renamen?
 
Gewoon dat bestand uit een herstelpunt naar die config map kopiëren en de naam aanpassen.
Gebruik hier TotalCommander, kun je gelijk de naam aanpassen als je kopieert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan