• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter honey
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

honey

Gast
Hoi allemaal.

K weet dat ik alweer de zoveelste ben die problemen heeft met het installeren van XP :rolleyes: maar ik kom er echt niet uit! Ik heb ook alle betreffende topics doorgenomen maar nog geen resultaat.

Ik had eerst gewoon windows home edition XP, alles ging traag enzo dus ik vraag m'n broertje of hij het eraf wil gooien en een nieuwe XP wil installeren. Even later heb ik 2x windows XP op m'n laptop!!!

Als ik opstart heb ik dus de keuze tussen twee besturingssystemen (windows XP of windows XP)

Ik wil nu graag de hele zooi eraf hebben.
Ik heb alles (denk ik) geprobeerd.

Ten eerste heb ik de windows XP installatiecdrom erin gedaan.
Daar kan ik niet kiezen of ik partities wil verwijderen etc. Je krijgt alleen de keuze tussen installeren of repareren of extra zooi erbij installeren.
Dat heb ik maar weer af gesloten.

Toen las ik ergens op het forum dat je via BIOS moet instellen dat ie vanaf de CDrom opstart. Heb ik gedaan.
Als ik dus de computer opnieuw opstart kan ik enter klikken om via de cdrom te starten.
Ik druk enter.
Wat krijg ik?
>hardware config wordt gecontroleerd....
>bestanden laden: ...........

Welkom bij SETUP
Dit gedeelte van SETUP zorgt ervoor dat Microsoft® Windows® XP op deze computer kan worden uitgevoerd.

-Druk op Enter als u XP nu wilt installeren.
-Druk op R als u een windows XP installatie wilt herstellen of repareren.
-Druk op F3 als u SETUP wilt afsluiten zonder windows XP te installeren.

Welke moet ik kiezen?!

Ik heb geen zin in een derde XP erbij nl.....

Ojah ik heb tevens ook geprobeerd mijn NTFS naar FAT te "doen".
Met command prompt C:convert C:/FS:FAT
Maar dan krijg ik dit te zien:
CONVERT is niet beschikbaar voor NTFS stations.

Wat kan hier aan doen.

Help me please...!!!

Ik heb niet superveel verstand ervan dus kun je zo vriendelijk zijn om ook bij te zeggen welke knoppen enzo ik moet drukken om iets voor elkaar te krijgen? (klinkt dom ik weet het..) :blink:

Boot hem even vanaf cd, dan kiezen voor de eerste optie 1 installeren als het goed is kom je hierna in een menu waar je de optie hebt om partities te verwijderen. verwijder de tweede partitie. Afsluiten. opnieuw booten en xp op de juiste partitie opnieuw installeren C: dus. Let op dat je van te voren backups maakt van je belangerijke bestanden op cd. Want alles gaat weg van je pc. Volgensmij was dit de manier. maarkan het even niet zelf uitproberen zodoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan