• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows2000NT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patricksken

Vaak hier
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
684
Waarderingsscore
0
Kan je de passwoordbeveiliging omzeilen?
Ik heb een "afdankertje" gekregen op het werk van mijn echtgenote, want het PC-park is daar volledig vernieuwd.
Het betreft een Compaq met Windows2000 NT op. Als ik hem nu opstart komt er het aanmeldvenstertje van de man die er mee werkte.
Zelfs bij opstarten in veilige modus moet ik aanmelden, maar ik ken zijn paswoord niet.
Ik zou er een Windows CD kunnen ingooien, om te formatteren en clean te beginnen, maar ik heb al vernomen dat Compaq daar niet steeds de kans toe geeft (iets met een nummercontrole in BIOS en op CD??), dus dat vermijd ik liever.
Heeft iemand goede raad?

Greetz
 
de 3 compaqs die ik hier heb staan heb ik allemaal moeiteloos met xp kunnen installeren, geen last gehad van nummercontroles e.d.
 
een compaq deskpro en hier heeft ook zonder problemen een nieuwe xp instalatie doorstaan en heb ik zelfs kunnen voorzien van twee extra harde schijven,, en een compaq laptopje(p1) van een colega was iets meer moeite maar ook die ging met een nieuwe w98se installatie de deur uit(had maar 32Mb ram dus xp kon nieteens (foutmelding) maar een upgrade was geen probleem(van 95 naar 98se dus).
 
Als je het administrator wachtwoord niet hebt, zul je vroeg of laat tegen problemen aanlopen. Er zijn wel manieren om dat te veranderen, maar dan ga je je eigen computer hacken en dat mag niet.
Lijkt me dus ook de beste optie om gewoon windows opnieuw te installeren als je daar een licentie (bij die pc) voor hebt.
 
Ik heb het passwoord. Amaai da valt tegen da bakske. Schijfke van 20 Gig en maar 128MB RAM.
Zeker niet voldoende voor een XP Install.
Beste optie blijft waarschijnlijk de Windows2000 er vers over zetten zeker?
 
of een "gestripte"versie van xp mischien maar als je voor een mindere versie zou gaan zou ik voor w98se kiezen,, toch een van de meest fijne uit de oude doos.
 
Als je er niet teveel rotzooi op installeert, draait windows 2000 best lekker op langzamere computers; heeft dan ook niet zo veel geheugen nodig. Het opstarten zal wel lang duren waarschijnlijk.
 
Ik kan dus intussen als Administrator inloggen, maar ik heb volgende probleem.
De Harde schijf is ingedeeld in 2 Partities C en D, reps 6 en 12 Gig groot ongeveer.
Wat ik nu wil bekomen is een PC met XP draaiend op de CD en al de rest weg.
Probleem echter, wanneer ik na opstart mijn CD met XP erin leg en kies voor de Setup, dan kan ik enkel XP op de D installeren, de C-partitie kan ik niet formatteren (omdat ie er de setup-bestanden op kopieerde).
Ik zit dus met een Dual-installatie op C en D, en dat wil ik niet.
Bij opstartvolgorde koos ik in de BIOS voor 1. CD 2. A 3. C maar ook al ligt de CD erin, hij start toch telkens vanaf de C.
 
Als het goed is verschijnt er dan op je scherm (bij het opstarten):
Press any key to boot from CD
Dan moet je ergens op drukken.
 
Nee die keuze to boot from CD krijg ik niet
 
Check even de bios van compaq, hier moet ergens de optie van de bootvolgorde staan. (Waarschijnlijk staat hij nu op Floppy, HD, CDROM)
Bij mijn oude compaq laptop moet ik op F10 drukken tijdens het logo, misschien lukt dat en anders, geef het modelnummer even, dan kunnen we het even opzoeken. Als dan de bootvolgorde is verandert moet je het opslaan in de bios en dan met de cd in de cd speler opstarten, dan moet je als het goed is "Press any key to boot from cd" krijgen.

Succes!
 
Ik heb dmv F10 in de BIOS de volgorde CD-DVD / diskette / Hard disk.
Maar bij de opstart krijg ik niet de keuze om te booten vanaf CD.
 
kan kloppen volgens mij,,,

al eens gelezen dat er van 2000 ook veel niet bootable cd's zijn en die moet je dmv 4 diskette's aan de praat helpen,,

hier staan ze voor je iig:

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
 
Heb het eindelijk gevonden :eek:
De BIOS had een beveiliging voor MBR, dus beetje prutsen in de BIOS liet me booten vanaf CD
thanks voor de tips alvast, ook daar heb ik wel een en ander van opgestoken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan